2011-01-17, 20:31
Medlem
Gar detta bankkort att använda när man t. ex. vill handla pa ebay, eller flyga med Ryanair?

Hur gar man tillväga, om man vill flyga med lagprisflyg, och inte har passande kredit/betalkort?
Citera
2011-01-17, 20:41
Medlem
Garnetts avatar
Du kan inte använda det på samma sätt som ett kreditkort. Däremot kan du ansluta det till E-kort via internetbanken som är ett en-gångs mastercard.
Citera
2011-01-17, 20:43
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Gar detta bankkort att använda när man t. ex. vill handla pa ebay, eller flyga med Ryanair?

Hur gar man tillväga, om man vill flyga med lagprisflyg, och inte har passande kredit/betalkort?

Har kortet upphöjda siffror (eller ens några siffror alls på kortet)? Då tror jag inte det går att handla på nätet med det.
Citera
2011-01-17, 20:43
Medlem
csts avatar
Går väl att handla på vissa sidor på nätet, men det går ju exempelvis inte att betala taxi. Lågprisflyg har jag ingen aning om. Min rekommendation blir att skaffa ett riktigt kort.
Citera
2011-01-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Går väl att handla på vissa sidor på nätet, men det går ju exempelvis inte att betala taxi. Lågprisflyg har jag ingen aning om. Min rekommendation blir att skaffa ett riktigt kort.

Jag hade tidigare ett Visa-betalkort (alltsa utan kreditfunktion). Men jag tappade, och förlustanmälde det. Pa banken sa de att jag troligen endast kunde fa ett Mastercard, da jag inte längre var anställd, med lön, som regelbundet överfördes till kontot. Dessutom drog jag pa mig en betalningsanmärkning, sa jag tror inte Visakort är möjligt under de närmaste 2-3 aren.

Men Mastercard är ju inte bättre än ett bankomatuttagskort, egentligen, eller?

Ska det vara sa knepigt att skaffa ett betalkort till lagprisflyg och ebay, etc.?

Har nagon nagot bra tips?
Citera
2011-01-18, 17:00
Medlem
Jag har ett vanligt betalkort-mastercard (utan kredit) som funkar alldeles utmärkt att betala överallt på Internet med. Det borde inte vara några problem att få det om du har betalningsanmärkning eller är arbetslös. Jag har då haft mitt sedan jag var fjorton år gammal.
Citera
2011-01-18, 23:37
Medlem
På ebay betalar man med fördel med paypal, där behöver man inte kort alls om man inte vill.
Citera
2011-01-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkg
På ebay betalar man med fördel med paypal, där behöver man inte kort alls om man inte vill.

OK, det kan ju vara en idé.

Men hur flyga utan Visakort? Har nagon tips?
Citera
2011-04-07, 15:27
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handelsbanken
Internetköp med Maestro

Från och med 1 april kommer du att kunna använda ditt Bankkort Maestro till Internetköp.

Om du har ett Maestro-kort måste du ansluta dig första gången du gör ett internetköp. Om du inte ansluter dig kommer du inte att kunna handla i butiker anslutna till MasterCard® SecureCode™ eller Verified by Visa.

Har kortläsare etc, men fungerar ändå inte att betala på internet.
Fungerar t.ex inte på Paypal.

Nån som vet vad "felet" är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in