2011-01-17, 21:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är så alltså? Intressant.

Mjo, men vem vet vem som innehar vapenlicens eller inte. Inte jag, inte du och definitivt inte flashbacks moderatorer. Eller hur?

Självklart har du rätt i att ingen kan veta det, men det var ju inte det du frågade om i trådstarten...
Om vi säger att moderatorerna vet om det, så är jag tveksam till att det skulle vara okej, men som vanligt: "Det man inte vet; det vet man inte."...
Citera
2011-01-17, 21:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Alltså jag menar att man diskuterar saken på flashback och där går det under brittisk lag. Sen vad som händer i verkligheten har ju Flashback inget med att göra...

Jo det vet jag, det står ju till och med i förklaringen till 1.04. som fanns med i mitt första inlägg.
Men det var ju därför jag skrev "rent praktiskt borde det inte vara tillåtet"...
Citera
2011-01-17, 22:14
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Är inte helt säker på det men förtydliga gärna på vilket sätt det i Storbritannien är lagligt att bryta mot svenska lagar?

Att Flasback är registrerat som brittiskt och inte svenskt vet jag men i regelverket står det inte något om svensk eller brittisk lagstiftning...

Självklart kan du ha rätt, men jag har svårt att se att det enligt brittisk lag är tillåtet att överlåta licenspliktiga vapen till någon utan licens... Att de tillåter att det sker i andra länder än där brittisk lag gäller tror jag inte heller. Om man jämför med Sverige och svensk lag, så har inte svenskar (Medborgare.) rätt att bryta mot andra länders lagar om de befinner sig utanför Sverige, utan kan ställas inför rätta i Sverige för sådan verksamhet...

Flashback är väl New York-registrerat sen något år tillbaka? Om man ser till tex. droger så är det specificerat i reglerna att dessa inte får säljas via pm så jag antar att de som inte får handlas med finns i regelverket. Detta förutom att olaglig verksamhet inte får bedrivas oavsett forumregler. Det borde vara fritt fram rent policymässigt om de juridiska aspekterna är avhandlade.
Citera
2011-01-18, 13:11
Medlem
Knullkungens avatar
Hur är det i RYS får man skänka bort knark, dopingpreparat, illegala vapen och andra olagliga varor/grejor?
Citera
2011-01-18, 13:29
Medlem
SlaktarKents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Hur är det i RYS får man skänka bort knark, dopingpreparat, illegala vapen och andra olagliga varor/grejor?
Självklart inte, va fan tror du?
Citera
2011-01-18, 14:07
Medlem
Empresss avatar
*felpost*
Citera
2011-01-18, 16:57
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

https://www.flashback.org/t404992

Citat:
* Du får endast skänka saker i avdelningen.
* Alla saker som erbjuds ska vara lagliga - inga droger, stöldgods etc. Alla sådana inlägg kommer att raderas och dessutom resultera i en varning eller att användaren blir bannlyst (beroende på inläggets innehåll).
* Alla saker ska vara GRATIS - denna avdelning är inte till för någon försäljning.
* Denna avdelning är öppen för alla användare på Flashback Forum.
* Svara endast om du är intresserad av det som erbjuds, övriga inlägg raderas och kan resultera i någon form av åtgärd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in