2013-01-08, 22:45
Medlem
LZais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Vet inte vad du lyssnat på sedan innan så vissa kanske är lite för givna.

Abestosdeath, Weedeater, Dystopia, Noothgrush, Iron Monkey, Buzzov•en, Fistula, Sourvein, Dark Castle, Black Cobra, Acid Bath, Grief, Winter, Khanate, Burning Witch

Inte alltför mycket, en del grejer, men är absolut inte förtrogen med genren. Tack för tipsen.

Att jag inte själv tänkt på Asbestosdeath är mig en gåta, då jag tycker Sleeps första platta är jävla guld. Asbestos - klockren skit! Noothgrusher, Dark Castle och Buzzov•en var inte kassa de heller. Khanate var nog det mest intressanta av dem dock.
Citera
2013-01-08, 22:50
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LZai
Inte alltför mycket, en del grejer, men är absolut inte förtrogen med genren. Tack för tipsen.

Att jag inte själv tänkt på Asbestosdeath är mig en gåta, då jag tycker Sleeps första platta är jävla guld. Asbestos - klockren skit! Noothgrusher, Dark Castle och Buzzov•en var inte kassa de heller. Khanate var nog det mest intressanta av dem dock.

Har du kollat upp Acid Bath?

NP: Leaf Hound - Sad Road to the Sea
Citera
2013-01-08, 23:56
Medlem
LZais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Har du kollat upp Acid Bath?

NP: Leaf Hound - Sad Road to the Sea

Japp. Drog fram youtube, slog in bandnamnet och fick upp "Dead Girl". Skön smörsång, men knappast i balladhumör just nu. Provade någon annan låt också, men det var också lite balladvarning på den. A.B. blev därmed kvickt bortviftad och jag hoppade vidare i listan till något som förhoppningsvis skulle falla mig mer i smaken.

Nu, precis innan jag svarade, gav jag dem ett försök till. Jag hade otur med låtvalen förut, det här var ju stenhårt.

Egentligen bör man ju döma ett band efter att ha lyssnat igenom minst ett album, inte bara såhär flyktigt. [EDIT:] Shame on me.
Senast redigerad av LZai 2013-01-09 kl. 00:01.
Citera
2013-01-09, 01:20
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LZai
Japp. Drog fram youtube, slog in bandnamnet och fick upp "Dead Girl". Skön smörsång, men knappast i balladhumör just nu. Provade någon annan låt också, men det var också lite balladvarning på den. A.B. blev därmed kvickt bortviftad och jag hoppade vidare i listan till något som förhoppningsvis skulle falla mig mer i smaken.

Nu, precis innan jag svarade, gav jag dem ett försök till. Jag hade otur med låtvalen förut, det här var ju stenhårt.

Egentligen bör man ju döma ett band efter att ha lyssnat igenom minst ett album, inte bara såhär flyktigt. [EDIT:] Shame on me.

Verkligen shame on you! Men tur att du till slut fick upp ögonen för dem, AB är tammefan bland det bästa som existerar inom deras genre. De har gjort ett antal ballad-aktiga låtar som alla är riktigt jävla bra (Bleed Me An Ocean, Venus Blue bland annat), men lyssna på Finger Paintings of the Insane, The Blue, Paegan Love Song, Cassie Eats Cockroaches m.m. Stenhårt var ordet.

NP: Acid Bath - Paegan Love Song
Citera
2013-01-09, 08:17
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Alla diggar Om. Punkt.
Verkligen inte!

NP: Paul Chain Violet Theatre - Detaching From Satan
Citera
2013-01-09, 11:20
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Verkligen inte!

NP: Paul Chain Violet Theatre - Detaching From Satan

Jag vägrar tro dig.
Citera
2013-01-09, 12:21
Medlem
ourproblems avatar
BEAR FIGHT! är väl det senaste. Osar mycket Mastodon/Bison B.C
Citera
2013-01-09, 14:54
Medlem
Katatonia - 12. Hela Brave Murder Day albumet är så jävla bra!
Citera
2013-01-09, 17:38
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ourproblem
BEAR FIGHT! är väl det senaste. Osar mycket Mastodon/Bison B.C

Bear Fight hör knappast hemma i denna tråd. Baserat på följande:

https://www.youtube.com/watch?v=jDOXMzttLK8

NP: DOWN - Witchtripper
Senast redigerad av Facepalmx2 2013-01-09 kl. 17:43.
Citera
2013-01-09, 18:21
Medlem
ourproblems avatar
Tycker du de är helt malplace? Inte jag

Kompenserar med Snailking i så fall. Svenskar som släppte demo i somras. Jag gillart!
Citera
2013-01-09, 18:56
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ourproblem
Tycker du de är helt malplace? Inte jag

Kompenserar med Snailking i så fall. Svenskar som släppte demo i somras. Jag gillart!

Du kunde ju tryckt på hans länk.

Fel bear fight, för jag antar du syftar på dom här?

http://bearfightsavannah.bandcamp.com/
Citera
2013-01-09, 19:04
Medlem
DR.Phibess avatar
Nu är det Satan's Satyrs - Wild beyond belief.
Riktigt knusfet skiva alltså. Dunder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in