2012-12-17, 22:12
Medlem
Facepalmx2s avatar
NP: The Secret - Bell of Urgency
Citera
2012-12-18, 13:30
Medlem
Down - This Work Is Timeless

Faan vad EPn växt på mig alltså! Först ansåg jag den undermåttlig I-III där jag inte kunde bestämma vilken av de tre som var bäst, alltmedan jag visste att IV är deras sämsta. Men helvete heller. The Purple Ep håller jag numera lika högt som de tre föregångarna.

PS. Kollat in någon skräckrulle av tipsen du fick ännu?
Citera
2012-12-18, 16:00
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
PS. Kollat in någon skräckrulle av tipsen du fick ännu?

Har so far bara sett Satanic Rites of Dracula, jag gillar den. Kul att se vart Jus har fått sin inspiration ifrån. Nästa rulle jag ska ta itu med är Living Dead at the Manchester Morgue.

NP: Graveyard - Evil Ways
Citera
2012-12-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Har so far bara sett Satanic Rites of Dracula, jag gillar den. Kul att se vart Jus har fått sin inspiration ifrån. Nästa rulle jag ska ta itu med är Living Dead at the Manchester Morgue.

NP: Graveyard - Evil Ways

Glad jag blir att gillade den. Living Dead at the...blabla kan jag nästan garantera att du kommer gilla skarpt! Men hojta till när du vill ha fler tips!

NP: Comets on Fire - Låt okänd, från dokumentären Such Hawks, Such Hounds.
Citera
2012-12-18, 22:54
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Glad jag blir att gillade den. Living Dead at the...blabla kan jag nästan garantera att du kommer gilla skarpt! Men hojta till när du vill ha fler tips!

NP: Comets on Fire - Låt okänd, från dokumentären Such Hawks, Such Hounds.

Will do!

Fan jag tror jag har sett den där dokumentären minst 5 gånger och jag tröttnar fan aldrig!

NP: Conan - Hawk As Weapon
Citera
2012-12-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Will do!

Fan jag tror jag har sett den där dokumentären minst 5 gånger och jag tröttnar fan aldrig!

NP: Conan - Hawk As Weapon

Så bra! Bäst var ju stunderna med Pike, alltid lika skön. Vad vi skulle behöva, dock; Är en rejäl jävla monolit till dokumentär som behandlar ämnet i över blotta 85 minuter. Helt och hållet heltäckande med Sabbath, EHG, Wizard, Bongzilla, Cough...etcetc

NP: Acid Bath - The Bones of Baby Dolls
Citera
2012-12-19, 01:35
Medlem
Earth - Hex; Or Printing in the Infernal Method
Citera
2012-12-19, 11:55
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Så bra! Bäst var ju stunderna med Pike, alltid lika skön. Vad vi skulle behöva, dock; Är en rejäl jävla monolit till dokumentär som behandlar ämnet i över blotta 85 minuter. Helt och hållet heltäckande med Sabbath, EHG, Wizard, Bongzilla, Cough...etcetc

NP: Acid Bath - The Bones of Baby Dolls

Med tanke på den här typen av musiks uppsving sista tiden är det nog bara en tidsfråga innan en sån dokumentär dyker upp.

NP: Orange Goblin - Gettin High on The Bad Times
Citera
2012-12-19, 12:18
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
Med tanke på den här typen av musiks uppsving sista tiden är det nog bara en tidsfråga innan en sån dokumentär dyker upp.

Tror också det, vore iaf hur grymt som helst!

NP: Bongripper - Hate Ashbury IV
Citera
2012-12-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång

Har känt av detsamma om detta med doomens erövring på sistone faktiskt, på jävla tid skall tilläggas. För att nämna några som fått kämpat hyfst med att slå sig fram tänker jag att Down börjat få det erkännande de förtjänar, också High on Fire och Sleep, men framförallt, kungarna av kungar; Electric Wizard Äntligen har de hittat rampjuset, ett av få band som faktiskt förtjänar att kunna leva på att spela sin doom.

NP: Sleep - Dopesmoker (17 har gått)

Proceeds, the Weedian!
Citera
2012-12-19, 20:51
Medlem
Bortgångs avatar
NP: Church of Misery - Reverend

Det enda negativa jag kan säga om att en massa favoritbands erkännande av "den stora massan" är att man blir tvungen att tjöta med diverse random jobbiga gökar på krogen på grund av band-tshirts...

Såg förresten att Switchblade var Grammis-nominerade. Det var en mycket glad överraskning.
Senast redigerad av Bortgång 2012-12-19 kl. 20:54.
Citera
2012-12-20, 12:38
Medlem
High On Fire - King Of Days

De Vermis.. årets bästa skivsläpp tillsammans med Neurosis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in