Jo, nog kommer resan gräva ett helvetiskt schakt i plånboken... Men om man väger det mot ångesten över att sumpa sin chans att bevittna Sleep live. Då är valet i mina ögon enkelt. Särskilt som att det inte är bara dem man vill se.
Jag tänkte passa på att i tråden framföra i mina ögon relevant information.
Roadburn 2012
Konnässörers utav Stoner, doom och annan musik av experimentell karaktär heligaste dag, som i år bjuder på något alldeles extra. Sleep!
I övrigt är festivalen som vanligt ett veritabelt smörgåsbord med bl.a. Bongripper, Jesu, Yob och OM på menyn. http://www.roadburn.com/roadburn-2012/lineup/
Du kan ju alltid försöka kränga en njure för förtäring om du tar bil, buss eller tåg. Man åker ju ändå genom Tyskland. Där har jag hört att dom är inne på sånt
Upptäckte detta fantastiska band idag när jag letade "Dark Ritual Ambient". Psykedeliskt, droneigt och alldeles våldsamt tungt. Dessutom begagnar de sig utav strupsång, då blir det automatiskt helt underbart.
Det var väldigt länge sen man lyssnade på danska Gas Giant.
Deras debut "Pleasant Journey In Heavy Tunes" är värd att låna sina öron till om man gillar fuzzig stoner.
Spana in deras hit "Too Stoned" http://www.youtube.com/watch?v=bGdbYNK9-Gs
Klart det räknas! Sabbath för bövelen!
Och med det sagt...
NP: Black Sabbath - Lord of This World
Agreed!
Man är aldrig så Warlord som när man gör saker till tonerna av Lord Of This World. Jag menar vad man än tar sig för blir badass. Särskilt entréer känns absurt fräsiga.
Clutch hade trekant med Atomic Bitchwax och Boris - här är deras avkomma Sonic Flowers!
Älskar Clutch, Boris och Atomic Bitchwax går la hem de också. Ska kolla upp dessa och se vad de går för. Tackar!
NP: Witchfinder General - Death Penalty
Klassisk Doom.
EDIT; Lyssnar på Sonic Flower - Black Sunshine och de första 10 sekunder blåste mig rakt av stolen. Snuskigt bra! Tack som fan Corv för det här bandet.
Senast redigerad av Stockton.T 2011-11-17 kl. 21:29.
Älskar Clutch, Boris och Atomic Bitchwax går la hem de också. Ska kolla upp dessa och se vad de går för. Tackar!
NP: Witchfinder General - Death Penalty
Klassisk Doom.
EDIT; Lyssnar på Sonic Flower - Black Sunshine och de första 10 sekunder blåste mig rakt av stolen. Snuskigt bra! Tack som fan Corv för det här bandet.
Samma här, speciellt Boris och Clutch är oerhört bra.
Det är bara kul att tipsa om bra musik, så du är varmt välkommen.
Ontopic: Sgt Sunshine - Vega
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!