2012-05-25, 18:43
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Nej! Nu är måttet rågat, sista bron bränd och det blå skåpet är helt jävla nedsmetat med avföring. Det är dags att höja rösten och kräva svar. Sträckbänken har vridits på alldeles för länge och börjar nu knaka oroväckande mycket i musiklyssnarlederna.

Vad jag talar om!?

Jag talar naturligtvis om den livekonsert med Electric Wizard som på SRF 2011 blev inspelad utav sveriges radio i syfte att sändas senare under året. En sändning som föga förvånande (givet mitt arga inlägg.) det inte synts ett spår av och då har jag ändå vakat som en jävla gam över den förvirrade dampblaffa som vår statsradio väljer att kalla hemsida.

Jag manar er därför att kontakta P3 (Vilka enligt källor ska vara de som ska sända härligheten.) och kräva svar, samt att med hot om ond bråd död se till att sändningen blir av. Seså iväg med er. Se nu till att få valuta för skattepengarna och främja spridandet utav drogdimshöljd kosmisk monolitdoom i etern. Det behövs ta mig fan.

Länk här
Lite längre ned på sidan finns en ruta ni kan framföra era hot i.

NP: Electric Wizard - The Chosen Few

jag beundrar din kämparglöd! jag skulle dock inte förvänta mig några massprotester från denna tråd, "ska bara dra en bonghit sen lyssna på electric wizard sen ska jag fan skicka in ett klagomål"

np: Temples - Perimetr
Citera
2012-05-26, 22:49
Medlem
IshethZenunims avatar
Hur kommer det sig att nästan alla band inom genrerna doom/stoner/psych/sludge och dess derivat är så himla bra? När det gäller black metal så kan jag sitta en halv dag och ladda hem musik och hitta ett eller två band som är bra - när det gäller doom så förhållandet det motsatta. Allt jag lyssnar på låter ju svinbra! Ja, med undantag för funeral doom, såklart.

NP: Dopethrone - Dark Foil
http://www.youtube.com/watch?v=-uhcZYaDNFw
Citera
2012-05-27, 00:14
Medlem
monolithics avatar
Håller inte riktigt med, finns ju massor av doom som är tråkigt som fan, och sludge och stoner ska vi inte tala om, där hittar man inte mycket som är värt att lyssna på. Överlag är väl har väl genrerna mer bra-ratio än black metal som du säger, men det har väl att göra med att det finns så sjukt mycket mer black metal-band.

NP: Scald - Will of the Gods is Great Power

Ni fattar att detta i princip är det bästa som någonsin gjorts hoppas jag?
Senast redigerad av monolithic 2012-05-27 kl. 00:21.
Citera
2012-05-27, 00:23
Medlem
troböds avatar
Mühr - Shepherd
Citera
2012-05-27, 01:42
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
jag beundrar din kämparglöd! jag skulle dock inte förvänta mig några massprotester från denna tråd, "ska bara dra en bonghit sen lyssna på electric wizard sen ska jag fan skicka in ett klagomål"

np: Temples - Perimetr

Hahaha, det där är nog jävligt nära sanningen. Konnässörer utav denna typ av musik har ju inte direkt jobbat på att framstå som "men of action". Men jag fick väl en romantisk vision av att vi skulle sätta ned bongarna och plocka fram knivarna istället, som den gamle trollkarlen så poetiskt valde framställa det.

Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Håller inte riktigt med, finns ju massor av doom som är tråkigt som fan, och sludge och stoner ska vi inte tala om, där hittar man inte mycket som är värt att lyssna på. Överlag är väl har väl genrerna mer bra-ratio än black metal som du säger, men det har väl att göra med att det finns så sjukt mycket mer black metal-band.

Det där var fan i mig löjligt bra skit, i övrigt så tycker jag att du är ute cyklar vad gäller sludge och stonerdoom. Det finns ju ett helt hav med dunder i de genrerna också.

NP: Aldebaran - Forever in the Dream of Death
http://www.youtube.com/watch?v=_mj898PV82w

Fruktansvärt tung Funeral Doom med riff att fullkomligt drunkna i evigheten till. Rekommenderas mycket starkt.
Citera
2012-05-27, 03:11
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic

Tunt ljud med överdriven fuzz och en sångare som tror att han sjunger i ett tyskt powermetalband, men som sjunger lite halvsurt då och då, på typiskt One-Rode-To-Asa-Bay-Quorthonvis? Skulle det vara "det bästa som någonsin gjorts"?
Citera
2012-05-27, 09:03
Medlem
monolithics avatar
Haha vilken underlig kritik.

Produktionen är väl lite sådär det kan jag hålla med om, men den är ju tagen från kassett som är det enda den släpptes på från början. Däremot att sångaren skulle vara halvdålig är ju årets största skämt? Hur mycket lyssnade du egentligen? Agyl är ju en legend inom doom metal-världen, han har grym räckvidd och lätt uppe där med sångare som Messiah, Johan Längquist, Tom Philips, Robert Lowe, etc. Att han sedan skulle låta som en tysk power metal-sångare? Mja, kanske? Ser inte riktigt problemet med det dock, finns flera bra sångaren inom tysk power metal och gillar man inte det stuket så är nog inte episk doom något att satsa på eftersom det inte är speciellt ovanligt med sångare med den typ av röst.

NP: Count Raven - Storm Warning
Citera
2012-05-28, 20:57
Medlem
IshethZenunims avatar
NP: Orchid - Into The Sun
http://www.youtube.com/watch?v=0kQLzQz7FKs
Citera
2012-05-29, 21:53
Medlem
Bortgångs avatar
NP: Electric Wizard - Crypt of Drugula
Citera
2012-05-31, 15:28
Medlem
Haarp - All Alone
Citera
2012-06-01, 16:23
Medlem
Saturnalia Temple - Black Magic Metal

Hade ej hört fullängdaren innan och måste säga att jag är lite besviken. Finns några sköna riff här och där men i stora drag fann jag plattan ganska tråkig. Hade väntat mig storverk efter deras magnifika EP.

EDIT;
Knäpper på EPn. NP: Saturnalia Temple - Forgotten Cults

Så ska det fan låta! Den rena sången på Aion of Drakon förstörde alldeles för mycket.
Senast redigerad av Stockton.T 2012-06-01 kl. 16:44.
Citera
2012-06-01, 17:15
Medlem
complexs avatar
Hela Weakling - dead as dreams här, epic epic epic och en sann BM klassiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in