2012-02-17, 19:05
Medlem
Bortgångs avatar
Electric Wizard: ...A Chosen Few

Ska också lira ur mej min synpunkt på nya Orange Goblin-plattan.

Jag är ganska besviken på den musikaliska utvecklingen i det bandet, inte alls samma groove och tyngd längre. Fick nästan Saxon-vibbar på en del av låtarna, sorgligt nog...
Citera
2012-02-17, 22:11
Medlem
kvertys avatar
Fortsätter med Electric Wizard - Return Trip. Basen får mina tarmar att dallra.
Citera
2012-02-18, 17:10
Medlem
Candlemass - Demons Gate
Citera
2012-02-18, 17:17
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
Electric Wizard: ...A Chosen Few

Ska också lira ur mej min synpunkt på nya Orange Goblin-plattan.

Jag är ganska besviken på den musikaliska utvecklingen i det bandet, inte alls samma groove och tyngd längre. Fick nästan Saxon-vibbar på en del av låtarna, sorgligt nog...
Håller med om Saxon-vibbarna och jag gillar ju Saxon men just boogiestuket som Saxon svamlar med lite på varje platta kan jag inte stå ut med och det är trist nog det stuket som hörs här och där på A Eulogy For The Damned. Men det inledande spåret matar på i gammal god stil, den hade till och med kunnat heta Scorpionica II... för att drivet i den påminner starkt om Scorpionica från The Big Black

NP: Sleep - The Druid
Citera
2012-02-20, 11:05
Medlem
skogslukts avatar
Cathedral - Cosmic Funeral

Jag sitter här och inser att jag har lyssnat alldeles för lite på Cathedral. Därför tänker jag köra igång ett projekt där jag lyssnar igenom hela deras diskografi i kronologisk ordning. Om ork infinner sig kommer jag nog också bjuda på kortare recensioner utav skivorna (Om det tillåts i tråden.). Projektet drar igång i kväll.
Citera
2012-02-20, 14:14
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt

Jag sitter här och inser att jag har lyssnat alldeles för lite på Cathedral. Därför tänker jag köra igång ett projekt där jag lyssnar igenom hela deras diskografi i kronologisk ordning. Om ork infinner sig kommer jag nog också bjuda på kortare recensioner utav skivorna (Om det tillåts i tråden.). Projektet drar igång i kväll.

Du har massor att se framimot, kul om du orkar skriva kort om dina intryck av plattorna så kan vi diskutera som fan efter det efter som du ska beta av ett av mina absoluta favoritband

NP: Fu Manchu-Godzilla
Citera
2012-02-20, 15:09
Medlem
Losifers avatar
Citat:

Go for it. Det är alltid kul att läsa om andras intryck av bra musik.

NP: Awesome Machine - The Crailsheim Experience
Citera
2012-02-20, 21:53
Medlem
Pagan Altar - The Black Mass
Citera
2012-02-20, 22:37
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:

Det skulle vara kul att läsa lite Cathedral-recensioner. Själv har jag Forest of equilibrium, The carnival bizarre, Endtyme och The VII:th coming i skivhyllan. Är riktigt förtjust i samtliga utom den sistnämnda. Har lyssnat en del på The Guessing game på Spotify också och den verkar bra. Vore intressant att se om man har missat något väsentligt. Det var någon som sa att Cathedral är ingens favoritband, och det stämmer ganska bra enligt min erfarenhet också. Många tycker att Cathedral är ett helt okej band men jag har aldrig mött någon som är sådär totalfrälst.

EDIT

Citat:
Ursprungligen postat av Bortgång
Du har massor att se framimot, kul om du orkar skriva kort om dina intryck av plattorna så kan vi diskutera som fan efter det efter som du ska beta av ett av mina absoluta favoritband

Okej du var den första
Senast redigerad av Astrofaes 2012-02-20 kl. 22:40.
Citera
2012-02-20, 23:36
Medlem
Haarp - A New Reign
Citera
2012-02-21, 16:20
Medlem
Fu Manchu - Shift Kicker Riktigt jävla tung!
Truckfighters - King of the Road är också jävligt skön, älskar texten "Laughing at the notion of a signal light"
Citera
2012-02-21, 16:58
Medlem
Losifers avatar
Seriös mördarmusik.

NP: Church of Misery - I, Motherfucker (Ted Bundy)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in