2013-05-03, 03:51
Medlem
Fyfan, äntligen färdigjobbat för denna vecka. Tar helg nu och firar in det med ett sexpack (möjligtvis slinker några små blåa med av bara farten..) och Such Hawks Such Hounds på teven för att varva ner och känna sig som människa igen..

Brukar ha jävligt svårt att sova efter riktigt långa arbetspass.. Så hinner nog titta Earth dokun och sänka några folkisar till den också.. (kan hända att någon liten blå följer med av bara farten..) Inside The Drone, rekommenderas å det grövsta för er som inte sett den.. Fyfan vad skönt med helg, inte en jävla sekund för tidigt..

@stockton: skulle nog ta High On Fire om jag blev tvungen att välja.. Avgudar Sleep, men Pikes krossande riffande och känsla för finstämd brutalitet kommer helt till sin rätt i High On Fire. Men dyrkar givetvis Wizard. Blir Gävle i sommar enbart därför. Uncle Acid är bara en ren bonus i det sammanhanget
Citera
2013-05-03, 17:48
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Fyfan, äntligen färdigjobbat för denna vecka. Tar helg nu och firar in det med ett sexpack (möjligtvis slinker några små blåa med av bara farten..) och Such Hawks Such Hounds på teven för att varva ner och känna sig som människa igen..

Brukar ha jävligt svårt att sova efter riktigt långa arbetspass.. Så hinner nog titta Earth dokun och sänka några folkisar till den också.. (kan hända att någon liten blå följer med av bara farten..) Inside The Drone, rekommenderas å det grövsta för er som inte sett den.. Fyfan vad skönt med helg, inte en jävla sekund för tidigt..

@stockton: skulle nog ta High On Fire om jag blev tvungen att välja.. Avgudar Sleep, men Pikes krossande riffande och känsla för finstämd brutalitet kommer helt till sin rätt i High On Fire. Men dyrkar givetvis Wizard. Blir Gävle i sommar enbart därför. Uncle Acid är bara en ren bonus i det sammanhanget

Låter som en schysst fredag!

Finns dokumentärerna du nämnt någonstans på nätet? Such Hawks.. har jag sett, men tänkte på de två andra du nämnde. Suktar efter att Slow Southern Steel skall komma ut på DVD.

Själv spenderar jag fredagen med att lyssna på Bongripper - Satan Worshipping Doom, Carcass - Necroticism: Descanting the Insalubrious och skjuter buprenorfin. Diggar Satan Worshipping Doom som fan! Skumt att man missat det släppet.
Citera
2013-05-03, 18:06
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:

Låter jävligt bra må jag säga, lär väl bli något liknande här.

Citat:
Ursprungligen postat av erection

Finns dokumentärerna du nämnt någonstans på nätet? Such Hawks.. har jag sett, men tänkte på de två andra du nämnde. Suktar efter att Slow Southern Steel skall komma ut på DVD.

Själv spenderar jag fredagen med att lyssna på Bongripper - Satan Worshipping Doom, Carcass - Necroticism: Descanting the Insalubrious och skjuter buprenorfin. Diggar Satan Worshipping Doom som fan! Skumt att man missat det släppet.

Within the Drone:
http://www.youtube.com/watch?v=CHYteFfHFUk

Bongripper är bland den finaste doom som existerar. The Great Barrier Reefer är enligt mig jämförbar med Dopesmoker, och Satan Worshipping Doom och Hate Ashbury är båda doom at it's finest.

NP: Ministry - Scarecrow (OT)
Citera
2013-05-03, 18:18
Medlem
Neurosis - Through Silver in Blood
Citera
2013-05-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Låter jävligt bra må jag säga, lär väl bli något liknande här.

Within the Drone:
http://www.youtube.com/watch?v=CHYteFfHFUk

Bongripper är bland den finaste doom som existerar. The Great Barrier Reefer är enligt mig jämförbar med Dopesmoker, och Satan Worshipping Doom och Hate Ashbury är båda doom at it's finest.

NP: Ministry - Scarecrow (OT)

Just fan, Within the Drone hette den ju.. får skylla på att jag var duktigt slutkörd.

Håller absolut med vad gäller Bongripper, blir att införskaffa deras verk på vinyl (tillsammans med Big Business plattor) nästa gång det blir LP inköp.

Fortsätter med fredagsmyset. Var dåligt med folk i farten som inte bara ska halsa brännvin så myser på solo ikväll. Kan ju iofs vara skönt ibland..

Np: Bongripper - The Great Barrier Reefer
Citera
2013-05-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erection

Slow Southern Steel låter jävligt intressant, någon som kan länka till den ifall den går att kolla streamat då jag är lite lat för tillfället?

Of topic:
Blev lite buppe här också i brist på annat. Inget fel på det dock Har dock helt lagt av med att panga sub, ger som ingen märkbar rush/kick.. Oxy eller dolc däremot.. Mmm
Senast redigerad av yxan 2013-05-03 kl. 21:12.
Citera
2013-05-03, 23:23
Medlem
Facepalmx2s avatar
Kör igenom Boris fenomenala Amplifier Worship. Sedan blir det nog att kolla på Within the Drone, var ett tag sen jag såg den.

NP: Ganbou-Ki
Citera
2013-05-03, 23:38
Medlem
Lyssnar på ett fåtal band hela tiden inom genren, när det kommer till stoner är jag i det närmsta konservativ.
Kyuss, Q.O.T.S.A (Självbetitlade, R, Songs for the Deaf), Unida, Dozer, Slo Burn och Fu Manchu.
Desert Sessions till viss del såklart och om man VILL kan man alltid räkna in Masters of Reality och Monster Magnet.

Kan ha missat något, finns det några helt nya bra band?

Halv-OT: Det bästa jag sett live var Qotsa med Eagles of Death Metal som förband i Köpenhamn 2006.
Citera
2013-05-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vraekan
Kan ha missat något, finns det några helt nya bra band?
.

Finns en jävla massa, bara bläddra bakåt i tråden liksom..
Skulle själv klassa qotsa som någon slags pop.. Finns dock några bra låtar. Slutade dock helt lyssna på dom efter att Nick Olivieri slutade/fick sparken
Citera
2013-05-04, 00:59
Medlem
Citat:
Finns en jävla massa, bara bläddra bakåt i tråden liksom..
Skulle själv klassa qotsa som någon slags pop.. Finns dock några bra låtar. Slutade dock helt lyssna på dom efter att Nick Olivieri slutade/fick sparken

Ja det är ju där qotsa går utför, helt klart. Skall läsa tidigare inlägg lite noggrannare och se om jag hittar något skoj! På tal om Nick är ju Mondo Generator inte helt fel heller! Vidare om forna Kyuss folk har vi ju den förträfflige Brant Bjork, vars "Saved by Magic" är fantastisk och då främst andra CDn (B-sidan om man har vinylen)
Citera
2013-05-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vraekan
Ja det är ju där qotsa går utför, helt klart. Skall läsa tidigare inlägg lite noggrannare och se om jag hittar något skoj! På tal om Nick är ju Mondo Generator inte helt fel heller! Vidare om forna Kyuss folk har vi ju den förträfflige Brant Bjork, vars "Saved by Magic" är fantastisk och då främst andra CDn (B-sidan om man har vinylen)

Åkte inte Nick Olivieri in på kåken för ett tag sedan på tal om det? Var något tuppjuck på koks/tjackfyllan..

Jo Saved By Magic är helt klart en kanonplatta, Brant Bjork har ett jävligt simpelt gittarspel men förbannat snyggt. Riktig ökenkänsla..

Föredrar dock tyngre grejer.

Kolla upp allt med High On Fire om du inte gjort det, men börja med Sleep förstås..
Electric Wizard är ju också ett jävla måste..
och nu kom jag på att jag orkar fan inte skriva.. Fan det skulle bli hur jävla långt som helst.. Bara kika i tråden.. Finns hur mycket som helst alltså.. Shit du har en hel värld att upptäcka man

Np: Sunn O))) & Boris - Altar

Ot:
Sedan blir det Slayer maraton hela natten fram till morgonkröken för att hylla och sörja, RIP Jeff Hanneman.

Reign In Blood for ever maan!!!
Senast redigerad av yxan 2013-05-04 kl. 01:47.
Citera
2013-05-04, 01:56
Medlem
Citat:
Åkte inte Nick Olivieri in på kåken för ett tag sedan på tal om det? Var något tuppjuck på koks/tjackfyllan..

Jo Saved By Magic är helt klart en kanonplatta, Brant Bjork har ett jävligt simpelt gittarspel men förbannat snyggt. Riktig ökenkänsla..

Föredrar dock tyngre grejer.

Kolla upp allt med High On Fire om du inte gjort det, men börja med Sleep förstås..
Electric Wizard är ju också ett jävla måste..
och nu kom jag på att jag orkar fan inte skriva.. Fan det skulle bli hur jävla långt som helst.. Bara kika i tråden.. Finns hur mycket som helst alltså.. Shit du har en hel värld att upptäcka man

Np: Sunn O))) & Boris - Altar

Ot:
Sedan blir det Slayer maraton hela natten fram till morgonkröken för att hylla och sörja, RIP Jeff Hanneman.

Reign In Blood for ever maan!!!

Ingen aning om Nick, dock hört att han medverkar kort på kommande qotsa-plattan (hoppas på total återförening).
Visst har jag lyssnat på alla de banden såklart, för många band att hålla reda på! Sleep är tungt som fan!

Håller med om Hanneman! Blir till att lyssna på Slayer och fälla en tår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in