2011-01-17, 17:25
Medlem
Går det att få bort Tidigare från Internet Explorer 8?

Och nu menar jag inte bara att rensa bort allt som finns där (det vet jag hur man gör)
men att ta bort den listan för alltid (så den inte är synlig)

Är ju inte så skojigt när man delar dator med andra i familjen att dom kan se exakt varje sida man varit inne på... och jobbigt att komma ihåg att rensa listan varje gång man lämnar datorn.
Citera
2011-01-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilina
Går det att få bort Tidigare från Internet Explorer 8?

Och nu menar jag inte bara att rensa bort allt som finns där (det vet jag hur man gör)
men att ta bort den listan för alltid (så den inte är synlig)

Är ju inte så skojigt när man delar dator med andra i familjen att dom kan se exakt varje sida man varit inne på... och jobbigt att komma ihåg att rensa listan varje gång man lämnar datorn.

du skulle ev kunna använda InPrivate-surfning hindrar Internet Explorer från att lagra data om din webbläsarsession.

mvh
t
Citera
2011-01-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
du skulle ev kunna använda InPrivate-surfning hindrar Internet Explorer från att lagra data om din webbläsarsession.

mvh
t

Nja.... själva iden med rull listen där man lätt kommer åt senast besökta och favoriter är ju bra.
Men det är själv fliken Tidigare jag retar mig på. Varenda klick man gjort lagras ju där.

Måste väl gå att stänga av den funktionen på något sätt?
Citera
2011-01-17, 17:51
Medlem
Nej att ta bort fliken tidigare går inte, du kan dölja den. Men den kan lätt tas fram igen.
Om du verkligen vill få bort ALLT så kan jag säga till dig att det går inte, datorn lämnar 100-tals loggfiler för varenda musklick, det mesta går att ta bort men aldrig allt.

För att ta bort det du kan ta bort:

Börja med att rensa historiken i Internet Explorer.
Kör sedan diskrensning.
Öppna Kör och skriv in %appdata% Gå sedan till -> (Roaming > Microsoft > Internet Explorer > User Data. Radera dessa filer.

Ladda ner CCleaner (http://www.piriform.com/)

Ha som vana att alltid surfa i InPrivate Mode eller vad det heter. Då sparas ingen information på din dator. Men själva hemsidan kan fortfarande ta in information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in