2011-01-17, 16:56
Medlem
marijachis avatar
Jag hller p att hjlpa en polare som har strul med sin MacBook Pro som r ca 1 r gammal. Han har under en tid (sedan ngra mnader) upplevt att datorn blivit segare och nr han tex kr SC2 p lgsta grafikniv s laggar det tusan. (Fr bara ngra mnader sedan s flt det tydligen p vldigt bra.)

Vi skulle testa att ndra lite instllningar fr grafiken i "strm spararen" -> grafik -> "higher performance" men han har inte ens dessa alternativ dr. Varken jag eller han r Mac-experter :P s lite hjlp skulle uppskattas. r det mjligt att datorn bara kr p det "integrerade" grafikkortet och att det andra lagt av? (som jag frstr det s har dessa modeller 2 grafikkort?)
Citera
2011-01-18, 00:58
Bannlyst
Det kan vara s att han mste blsa ut dammet frn datorn. Tryck-luft p burk, spreja sedan in lufte/gasen vid utblset som finns vid F-knapparna/skrmens nedersta del.

Om inte det fungerar s kan ni starta aktivitetshanteraren innan ni spelar, fr att se om ngot program drar mycket processor-kraft eller ram.

Annars kan ni se ver hur mycket ledigt utrymme han har p hrddiske. Och dessutom kotrollera skivorna (dvs hrddisken), finns ett program fr det i program > verktygsprogram.

Edit: Har ni ens grafikalternativet d? Vad har han fr macbook pro, 13 eller 15"?
Senast redigerad av JetSetter 2011-01-18 kl. 01:02.
Citera
2011-01-18, 13:22
Medlem
hockexxs avatar
Garanterat vrmeproblem, nstan alla brbara datorer lider av det i lngden. Gr rent p damm med antingen tryckluft eller ppna skalet och pilla/bls bort (Apple har enda bara 1 rs garanti p sina produkter...).
Citera
2011-01-18, 15:48
Medlem
jag chansar p vrmeproblem
Citera
2011-01-18, 17:28
Moderator
^Eazs avatar
OT Raderat, tillsgelse utdelad. Skrpning.
/Mod
Citera
2011-01-18, 18:26
Medlem
Mors!

Jag tror jag har samma problem, d jag haft min MBP i ca 3och1halvt r nu utan att frskt ta mig ann dammptoblem

Vad fr tryckluft p burk ska man kpa fr att ta sig ann detta problem? Visste inte att man skulle bruka den tekniken fr att f ut dammet. P min PC-laptop kunde man dammsuga flktarna, men det r ju lite klurigare p MBPn pga hur den r kontruerad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in