2004-08-20, 09:03
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Nja dina resultat var kanske lite överdrivna...skulle tippa på:

100m på 9.65-9.70sek
Höjd = 2.40-2.45

Hehe, skulle höjdrekordet riskera att sänkas för att man släppte dopingen fri? Elller du kanske finkänsligt påpekade att den gode gamle kubanen var tokdopad när han satte 2,45? Han har ju iofs åkt dit för kokain, men det flyger man väl inte så mycket högre av...

http://www.iaaf.org/statistics/topli...l=A/index.htmx
Citera
2004-08-24, 16:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Diskussegraren Fazekas lämnade inget dopningsprov i går, förlorar guldmedaljen, sägs det på TV av kommentatorn under Kroatiens kvartsfinalvinst i handboll...Ett tungt fall. Man undrar hur han resonerade?
Citera
2004-08-25, 01:04
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Diskussegraren Fazekas lämnade inget dopningsprov i går, förlorar guldmedaljen, sägs det på TV av kommentatorn under Kroatiens kvartsfinalvinst i handboll...Ett tungt fall. Man undrar hur han resonerade?

Det undrar jag också, han var ju favorit och medalj var ju nästan klart innan tävlingen, och är det inte sådant att alla medaljörer måste lämna dopingprov!? Synd, jag höll ju på ungraren i finalen, men något geni verkar han inte vara.
Citera
2004-08-25, 01:07
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Det undrar jag också, han var ju favorit och medalj var ju nästan klart innan tävlingen, och är det inte sådant att alla medaljörer måste lämna dopingprov!? Synd, jag höll ju på ungraren i finalen, men något geni verkar han inte vara.

Jo, medaljörerna blir alltid testade. Väldigt märkligt, när han vägrade visste han till 100 % att han skulle bli diskad, hade han lämnat prov hade han haft chansen att eventuella substanser redan försvunnit ur kroppen.
Citera
2004-08-25, 01:26
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hehe, skulle höjdrekordet riskera att sänkas för att man släppte dopingen fri? Elller du kanske finkänsligt påpekade att den gode gamle kubanen var tokdopad när han satte 2,45? Han har ju iofs åkt dit för kokain, men det flyger man väl inte så mycket högre av...

http://www.iaaf.org/statistics/topli...l=A/index.htmx

Det var det jag menade, dom höjderna... kubanen, sjöberg och co. har vart tokdopade!
Sen var kanske mina 100meter tider lite väl låga, man se ju på killarna som vinner att dom trycker for god sake.
Citera
2004-08-25, 03:07
Medlem
Alladins avatar
Någon som vet om Wada, antidoping byrån eller liknande publicerar uppgifter om aktuella dopingfall ngnstans, länk?

Då med uppgifter om vad för preparat de testat positivt för osv...
Citera
2004-08-26, 22:47
Medlem
nachos avatar
Fani Halkia.

Alla förstår men ingen vågar säga det rakt ut. Jacob Hård svamlar om sensationell resultatförbättring och alla fattar vad han menar. I Expressen idag vågar dom inte mer än antyda heller och skriver om spöken.
Citera
2004-08-26, 22:53
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Fani Halkia.

Alla förstår men ingen vågar säga det rakt ut. Jacob Hård svamlar om sensationell resultatförbättring och alla fattar vad han menar. I Expressen idag vågar dom inte mer än antyda heller och skriver om spöken.

Hon som hoppade tresteg gjorde väl också en ganska sensationell förbättring. Tycker i huvudtaget att detta OS haft mycket misstänksamma resultat, och konstiga domar och dopningsfall med märkliga omständigheter. Kenteris var bara startskottet.
Citera
2004-08-26, 23:16
Medlem
Alladins avatar
Trestegs guldtjejen var dopad...
Citera
2004-08-27, 00:02
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Trestegs guldtjejen var dopad...

Det verkar inte vara klart att hon skulle vara det, och jag syftade på 2:a placerade Grekiskan.
Citera
2004-08-27, 00:08
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Det verkar inte vara klart att hon skulle vara det, och jag syftade på 2:a placerade Grekiskan.

aha... men okej. Hellre fira än fälla så länge ngt inte är bevisat dock. Bra prestationer!
Citera
2004-08-27, 00:09
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Fani Halkia.

Håller med. "När man springer för hemmapublik så kan man springa JÄÄÄÄTESNABBT" Snälla? Hon har gått från medelmåtta till bäst i världen på väldigt kort tid. Tycker hon verkar skum som fan.. men man vet ju aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in