1) Jag antar att du fredrar flyga till startdestinationen. Det r individuellt frn flyg till flyg och frn bolag till bolag. Det kan vara gratis men mer sannolikt r att det kostar drygt en tusing. Du mste paketera hojjen.
--
Du gr bst i att hitta cykeldedikerade forum dr du kan hitta en hel uppsj med mnniskor som gjort liknande resor. Vet inte hur det r med flashback och deras policy kring att tipsa om andra forum.
--
2) Jag har aldrig varit ute p en s seris cykelresa men utver vanliga saker ssom klder, handduk, necessr mm skulle jag kunna tnka mig att ha med fljande:
Verktyg: skruvmejslar, insexnycklar och skiftnycklar s alla skruvar, bultar och muttrar kan lossas och dras t, multitng, ekerspnnare, handpump, avbitare, kedjebrytare (ev. kassettavdragare, vevlageravdragare, vevavdragare)
Reservdelar: extra skruvar, bultar och muttrar, kedjels (flera), kedja, ekrar (rtt lngder), nipplar, flgband (klttertejpen kan ev funka, eller eltejp), bromsklossar, slangar, bromsvajrar, vxelvajrar, hljen (ev extra dck)
Underhll: smrjolja, fett, lagningskit (mot punktering), loctite (bl)
Sidoutrustning: camelbak, pannlampa, tndare/tndstickor, eldstl, jaktkniv, handtvttmedel, grovrengringstvl, vtservetter, kompass (om inte klocka)
Medicin, salvor, dylikt: ibuprofen samt paracetamol i tablettform, ngon smrtlindrande krm (vet ej ngon bra), liniment, hudsalva (en fet, en tunn), anti monkey butt powder, solkrm, klttertejp
Srskild kldsel: solglasgon, hjlm, handskar, spd-skor, cykelbyxor/fodrade kallingar, funktionstrja, funktionsstrumpor
Hmm, blev visst en del

Finns skert ett och annat som kan lggas till. Tar det fr mycket plats r det bara att hutta och hoppas p det bsta; blir en del av ventyret, right?