2012-12-21, 20:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag har inga som helst problem med min läsförståelse och har noterat att du direkt efter namngivningen av herr A med stort nit försökt måla ut fru A som en förövare. För mig verkar det dock lite suspekt och jag är övertygad om att du ser dig sjäöv som ett offer för fru A på något vis, men du behöver naturligtvis inte bemöta, dementera eller bekräfta det. Den enda som visat ett stort behov av att hävda sin sak här är du, medan ingen och därför inte heller fr A haft samma 'patologiska' behov.
De bilder på en mörbultad kvinna var med stor sannolikhet inte du...
Citera
2012-12-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har inga som helst problem med min läsförståelse och har noterat att du direkt efter namngivningen av herr A med stort nit försökt måla ut fru A som en förövare. För mig verkar det dock lite suspekt och jag är övertygad om att du ser dig sjäöv som ett offer för fru A på något vis, men du behöver naturligtvis inte bemöta, dementera eller bekräfta det. Den enda som visat ett stort behov av att hävda sin sak här är du, medan ingen och därför inte heller fr A haft samma 'patologiska' behov.
De bilder på en mörbultad kvinna var med stor sannolikhet inte du...

Ang fetstil - Läs tråden bättre....

Och nej... Jag tvivlar inte en sekund på att Sydney har haft bilder på hur hon ser ut efter slagsmål och handgemäng. Den kvinnan har flera dokumenterade tilfälen då hon initierat slagsmål, gett sig på folk, kastat saker och uppfört sig som en rabiat galning. Av många olika folk och åter igen ända bak till inan hon var vuxen. Något som mer än en person från hennes historia vittnade om i polisens förundersökningar.
Men så långt tänkte du inte väl? Som de flesta såg du - "liten och söt" - och kan inte för ditt liv förstå att även den som startar slagsmålet får blåmärken.....
Citera
2012-12-22, 02:35
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag råkade hitta den här tråden efter ett tips från en 'vän till en vän' och vill gärna dela med mig mina femöresåsikter i ämnet.
En snabb sammanfattning bara:
Herr Ankers beskylls för vedervärdiga brott mot sin fru.
Detta kommer fram och utredning påbörjas där herr A tar timeout.
Det hela slutar i magplask då kling och klang inte kan ge åklagaren tillräcklogt att gå på, alternativt herr A har krafter bakom sig starka nog att kunna påverka eller ingjuta tvivel i sakfrågan hos dem som ska ta steget.
De vars uppgift det är att lagföra brott backar och frun står oförrättad.

För mig som sett bilder på fru Ankers efter veckan före jul för två år sen och läst medicinska uttalanden efter nyåret samma år då den modige mannen faktiskt försökte mörda frun genom misshandel men inte lyckades med annat än att få frun inlagd på sjukan i två veckor för att sen behöva vård i ytterligare ett halvår med elementära funktioner. Något som inte helt är återställt ännu till hundra procent kunde jag konstatera så sent som igår.
För mig verkar det smått otroligt att en sån som malsum t.ex, som uppenbarligen inte sett sk 'domestic violence', inte läst nyheter med annat än skygglappar, inte begripit vad statistiker säger om vanliga dödsorsaker bland kvinnor, inte begriper mer än vad han kan koka ihop bakom sin datorskärm om riktig skräck.
Driftkucku och maahanmuuttaja kan gärna läsa här också.
För 20 år sen hade jag gärna tagit på mig rollen som uppfostrare åt er, då jag vuxit upp under såna former själv. Min egen mor dog en juldagsmorgon för några år sen och efter det har ytterligare en fru känt sig nersparkad nog (utan anledning) för att lämna farsan som togs in akut på psyket, men kom ut efter en helgs 'vård'. Den nya frun och min halvsyster har avsagt aig all kontakt med rätta.
Då stod jag hemma i dörren med skorna på och en hammare innanför jackan, men blev hindrad av min egen fru som jag förövrigt aldrig burit hand på att 'lösa problemet en gång för alla'.

Det spelar absolut ingen roll vad ni tycker om fru A eller varför ni känner er oförrättade eller vill ge igen över nätet, som de begåvade och modiga män ni är. Det var hon som var BO, ifall ni glömt bort det och oavsett hur fel hon gjort så finns det inga ursäkter att göra som Richard Ankers, hustrumisshandlaren.
Det är lite som att de med urringning får skylla sig själv för att de gruppvåldtagits av sju afrikanska män.
Men lägg av! Det finns inget som snuten är mer förtjust i än enkelt dokumenterade bevis i form av t.ex. blåmärken. Jag är hemskt ledsen, men det här har tyvärr helt enkelt inte hänt.

Och om någon vill att det ska ha hänt, får någon försöka provocera fram det igen, i något annat sammanhang, någon annanstans.

Go go go, skrik vargen!
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-12-22 kl. 02:39. Anledning: stavfel
Citera
2012-12-22, 17:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Hur många konton har du egentligen malsum?
En man slår inte en kvinna punkt.
Hon kan skrika, dra en tantrum, kasta saker, gå dig på nerverna, slå först, klösa, bita och spanka dig. En riktig man går därifrån tills hon är klar och vill be om ursäkt.
Skrika vargen tänkte jag också på, men prio ett är i alla fall. En kvinna som blir slagen, om det inte är en annan kvinna som slår ska inte få förekomma.
Ska du inte förebrå henne för att välja fel sorts killar också?
Regel 1:
En riktig man slår inte en kvinna.
Senast redigerad av Pansarvecket 2012-12-22 kl. 17:11.
Citera
2012-12-22, 21:27
Medlem
Citat:
Hon kan skrika, dra en tantrum, kasta saker, gå dig på nerverna, slå först, klösa, bita och spanka dig. En riktig man går därifrån tills hon är klar och vill be om ursäkt.
Skrika vargen tänkte jag också på, men prio ett är i alla fall. En kvinna som blir slagen, om det inte är en annan kvinna som slår ska inte få förekomma.
Regel 1:

vad är det för skitresonemang.
med samma skitlogik kan man ju slå fast att en riktig kvinna inte slår sin man.
idiot.
Citera
2012-12-23, 16:42
Medlem
Citat:
Regel 1:

Ja hur många har du? Irrellevant fråga?.. Eller är du för trög för atttro att en överväldigande majoritet av folk som råkat ut för BLFolk inser deras direkta farlighet, falskspel och skriver till den här tråden och andra för att varna?
Om du nu är för lat för Google... Testa då att skriva "borderline" i sökfältet på Flashbacks startsida.... De otaliga trådar med långa skräckhistorier som dyker upp där kanske kan ge dig en mer nyanserad bild av vilken underbar människa sydney är, och hur hon behandlar sina partners.genom åren.

Om du sedan är så retarded att du tycker att en individ ska få bära sig åt som ett svin bara för att hon är kvinna är det ju upp till dig. Uppenbarligen är du ju kraftigt färgad av dina egna tidigare nämnda bardomsupplevekser och därför helt onyanserad och blind för verkligheten. Och Om du nu uttryckligen säger att du tycker att man ska stå och bara ta emot skit nonstop från en emotionellt störd individ, så kan jag förstå att du lätt kan ledas till att springa ärenden åt en Borderlinepersonlighet. Men förvänta dig inte att resten av världen ska vara lika störd.

Du får tro det om du vill, men jag önskar dig faktiskt bara gott och hoppas att du inte på allvar råkar ut för baksidan av den svartvita BL-värld som är Sydneys verklighet. Så länge din relation till henne är ytlig så brukar svängningarna inte märkas så mycket, och er relation inte går djupare än "bekant" så vorde du vara safe.
Men seriöst. Om du vågar ge dig själv en tankeställare - skriv "borderline" i Flashbacks sökfält, så kanske du kan få en inblick i det helvete som R.Ankers och många många andra genom åren har fått genomlida av Syd.
Citera
2012-12-23, 22:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Som förväntat tog argumenten slut, men vad kan man förvänta sig av potentiella kvinnomisshandlare.
Lova mig bara att aldrig säga det högt till mig, så slipper jag uppfostra er såsom era mammor glömde bort att göra.
BL är ingen ursäkt för med samma logik kan du ju puckla på barn och gamlingar också, men det kanske ni redan gör, ni modiga män.
Fega kräk är vad ni är.
Citera
2012-12-23, 23:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Som förväntat tog argumenten slut, men vad kan man förvänta sig av potentiella kvinnomisshandlare.
Lova mig bara att aldrig säga det högt till mig, så slipper jag uppfostra er såsom era mammor glömde bort att göra.
BL är ingen ursäkt för med samma logik kan du ju puckla på barn och gamlingar också, men det kanske ni redan gör, ni modiga män.
Fega kräk är vad ni är.
Det verkar som att polisen gjorde en bra utredning. Åklagaren fann inget skäl att låta S*dney surfa. Ank*rs är inte misstänkt för något som helst brott, han är lika fri som alla vi andra, icke kvinnomisshandlande män.

Jag kan inte se något som helst problem här, faktiskt.
Citera
2012-12-24, 00:07
Medlem
Citat:
Fega kräk är vad ni är.

Hmmm... så man är potentiell kvinnomisshandlare för att man avslöjar den som verkligen håller på att misshandla sina partners år efter år, både mentalt och ofta fysiskt? Du är medveten om att vuxna tänkande människor kan se hur korkat du skriver här inne va? Eller kör du på "den som sat han vat"-nivån med skolgårdsförolämpningar och hoppas att det funkar i debattforum?
Vem som helst i tråden kan se att den enda som fått slut på argument är du, och det har du fått eftersom du formade dina ståndpunkter utifrån Syds lögner och inte på riktiga fakta.

Så sorry kiddo.... Du kan kläcka ur dig förolämpningar bäst du vill. Eftersom de inte har någon verklighetsbakgrund har de heller ingen betydelse.

De ändrar inte på saken att du är duperad, lindad runt Sydneys finger och totalt grundlurad precis som så många andra före dig. Om du väljer att nu... efter att ha blivit varnad, och trots att folk kan rada upp otaliga exempel på hennes vidrigheter och trots att du kan läsa innantill i tråden om vad hon gjort med andra folk innan... om du nu väljer att fortfarande tro på att hon är ett offer och hon har blivit misshandlad - Jamen sure - skyll dig själv

Hon är en lögnare och mytoman och har med Bordelinepersonlighetens iskalla beräknande ljugit i dig samma snyfthistorier som hon ljugit i folk sedan hon var i tonåren och redan då anklagade folk för misshandlar, våldtäkter och alla möjliga osannolika scenarion.

Folk som känner Syd bättre vet vilket svin hon är, hur hon manipulerar folk dagligen och hur HON utsatt otaliga folk för både mental och även fysisk misshandel. Väljer du att försvara ett sådant svinigt beteende och ställa dig på hennes sida är du inte ett skit bättre själv.

Och med din bakgrund borde du VERKLIGEN veta bättre.
Citera
2012-12-26, 01:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag vill bara säga två saker:
Jag har inte sagt ett enda ord om Syds personlighet eller psyke, så kalla mig inte duperad är du snäll.
Hur du kom fram till att någon dkulle lindat mig runt ett finger, begriper jag inte, men det rimmar ganska väl med ditt övriga beteende. Vilket leder mig till den andra saken jag ville säga.
Ingenting blir mer sant för att du ältar det tusen gånger.
Det enda jag sagt är att man fan inte slår tjejer, speciellt inte små såna.
Är de sjuka ska de ha vård, inte pisk och nu sammanfattar jag dig en smula, men ordet passar IDIOT!
Citera
2012-12-26, 14:09
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt ett enda ord om Syds personlighet eller psyke, så kalla mig inte duperad är du snäll.
Hur du kom fram till att någon dkulle lindat mig runt ett finger, begriper jag inte, men det rimmar ganska väl med ditt övriga beteende. Vilket leder mig till den andra saken jag ville säga.
Är de sjuka ska de ha vård, inte pisk och nu sammanfattar jag dig en smula, men ordet passar IDIOT!

Vad du inte har förstått, och uppenbarligen är för trög för att ta in är att du sitter och notoriskt försvarar den som beter sig som ett rövhål.
Du sitter och försvarar den som misshandlar sina parners. den som slår dem, kastar saker, pissar på dem verbalt och misshandlar dem mentalt, verbalt och även fysiskt. Du försvarar en person som gjort det systemetiskt sedan hon varit ung, och som kommer fortsätta göra det så länge hon kan dupera lättlurade stackare som du.

För då kan hon fortsätta göra som alltid. Hävda att person A är ondskan personifierad och att hon misshandlas och våldtagits och allt möjligt.... Vilket gör att person B tycker synd om henne och ger henne positiv feedback (som du gör nu). Så pågår det, tills person B gör någon påhittad oförrätt vilket gör att person B i sin tur ska "straffas" och utsätts för samma skit som A tidigare. Inför person C kan hon sedan pissa över person B, och samla martyrpoäng genom att ljuga ihop historier om hur B har misshandlat, våldtagit och burit sig åt....
Och så vidare, från B till C till D till E till....

En lång cykel av mentala OCH fysiska misshandlar, av allt från hennes föräldrar, till partners, till hennes eget barn, som alla förr eller senare har brutit kontakten med henne för att hon ene efter en utsatt dem för vidrigheter och är omöjligt att stå ut med.
Och den person ställer DU dig bakom och bidrar därför till att fortsätta pissa på alla hennes offer.

Förbannat äckligt att du inte ens kan inse hur korkat du bär dig åt då du kan läsa exempel på exempel innantill här i tråden, utan bara rapar upp som en väldresserad papegoja vad Sydney har ljugit i dig...

DU bidrar till att Syd kan fortsätta misshandla folk.
Skäms, vidriga människa!!
Citera
2012-12-26, 16:42
Medlem
Citat:

klart att hon bör vårdas. men det är svårt att tvångsvårda individer i detta land (och bra är väl kanske det).
men sen räcker väl inte heller psykiatrins (ekonomiska)resurser till för att ta hand om sådana här personer.
sist men inte minst måste det sägas att det är du som insinuerar i inlägg efter inlägg att ankers faktiskt har slagit henne. men något sådant är han inte dömd för och utredningen är nerlagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in