2011-01-17, 04:10
Medlem
Magnet83s avatar
Är det endast jag som tycker att film-forat på FB är för underbemannat, alternativt dåligt skött? Jag har fått den uppfattningen att om någon t.ex. startar en tråd som egentligen ska låsas, stängas eller sammanfogas med någon annan tråd, så kan den få vara kvar och om den t.ex. blir låst så kan det vara ett bra tag efter det att den skapats.

Nuförtiden har forat endast två stycken mods, tidigare var det fyra, däribland Cineasten som, trots att jag inte var alltför förtjust i honom, var riktigt kompetent. Frostnatt som är en av modsen nu har inte varit aktiv sedan 8 januari. Det skulle verkligen behövas åtminstone en moderator till, anser jag. För att decimera antal moderatorer från 4 till 2 känns inte direkt optimalt.
Citera
2011-01-17, 04:22
Medlem
MrFingals avatar
Jo jag håller med, en till moderator till film-forumet behövs verkligen. Jag PMade faktiskt Crossmack om det för 1-2 veckor sedan och då fick jag svaret att det jobbas på ordna en till så vi får hålla tummarna.
Citera
2011-01-17, 04:48
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Jo jag håller med, en till moderator till film-forumet behövs verkligen. Jag PMade faktiskt Crossmack om det för 1-2 veckor sedan och då fick jag svaret att det jobbas på ordna en till så vi får hålla tummarna.
Användaren Rakii skulle nog kunna klara den lilla uppgiften väldigt bra tror jag, så länge han inte fått frågeställningen redan och tackat nej.
Citera
2011-01-17, 09:51
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Jag som alltid trott att filmfort är lugnt. Men tydligen icke... eller så är det lugnt och ni överdriver

Vad är det exakt som är fel? Inte tycker jag se mig så mycket felpostade trådar där inne. Listtrådar kanske är ett problem, men inte ser man det heller så ofta, eller så besöker jag inte forat tillräckligt ofta.
Citera
2011-01-18, 18:50
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag som alltid trott att filmfort är lugnt. Men tydligen icke... eller så är det lugnt och ni överdriver

Vad är det exakt som är fel? Inte tycker jag se mig så mycket felpostade trådar där inne. Listtrådar kanske är ett problem, men inte ser man det heller så ofta, eller så besöker jag inte forat tillräckligt ofta.

Jo visst är filmforumet lugnt som tur är. Men det är, enligt mig, inte hållbart med 1 aktiv moderator i ett forum som är hyffsat aktivt(200-300 besökare dagtid) där rapporterade trådar ligger oåtgärdade i 4-5 dagar. Så av den anledningen behövs minst en till moderator, men det är knappast jätteakut.
Citera
2011-01-18, 19:36
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Det kanske inte är särskilt många solklara fall av regelbrott, annat än diverse spoilers som kan förekomma. Däremot så är det många lata studenter som skapar trådar i syfte att få hjälp med filmrelaterade hemuppgifter, folk som skapar trådar där de vill ha tips på filmer som påminner om en annan trots att det finns en klistrad tråd osv.
Citera
2011-01-18, 20:10
Medlem
antagonistens avatar
Mja, när de väl tar tag i RPs och rensar upp fungerar det ganska bra men det känns som att RPs ibland kan bli liggande ett tag. Det känns lite tröttsamt och tjatigt men jag lägger fram samma kritik som jag alltid har gjort, att det behövs avsevärt fler moderatorer oavsett forum (eller ja, rollspel, serier och liknande lågaktivitetsforum klarar sig väl ganska bra på nuvarande bemanning).

Det är ju inte särskilt konstigt att en del forum förfaller när antalet moderatorer ligger kvar på samma nivå som för flera år sedan när antalet aktiva användare har mångdubblats.
Citera
2011-01-24, 02:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Är det endast jag som tycker att film-forat på FB är för underbemannat, alternativt dåligt skött? Jag har fått den uppfattningen att om någon t.ex. startar en tråd som egentligen ska låsas, stängas eller sammanfogas med någon annan tråd, så kan den få vara kvar och om den t.ex. blir låst så kan det vara ett bra tag efter det att den skapats.

Nuförtiden har forat endast två stycken mods, tidigare var det fyra, däribland Cineasten som, trots att jag inte var alltför förtjust i honom, var riktigt kompetent. Frostnatt som är en av modsen nu har inte varit aktiv sedan 8 januari. Det skulle verkligen behövas åtminstone en moderator till, anser jag. För att decimera antal moderatorer från 4 till 2 känns inte direkt optimalt.

Man kan inte vara älskad av alla.

För den som undrar. Nej jag har inga planer på att försöka bli moderator igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in