2011-01-17, 01:17
Medlem
Vi får snart betala 20:-/litern för vattnet också
Citera
2011-01-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holysmoke74
Vi får snart betala 20:-/litern för vattnet också

ja det hade inte förvånat mig iallafall. nu får man ju inte ens pissa i skogen utan att få 800 spänn i böter.

snart kostar det att bajsa oxå. det påverkar ju klimatet! den globala uppvärmningskrisen ni vet
Citera
2011-01-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
men det är ju just det som är konspirationen fattar du väll. att regeringarna håller det hemligt.

men nu har dom redan tjänat miljarders miljarder på oljan som börjar ta slut.

och då kanske det är dags att börja tjäna miljarder på vattenbilar istället?

menar du att discoverychannel ljuger?

Jag tror snarare att det är du som har missuppfattat discovery channels inslag. Kan tänka mig att det handlade om vätgasdrift exempelvis. Om det visar sig att discovery channel påstår att en man kan använda vatten som bränsle för en bil, då vill jag hävda precis som du säger att dom ljuger, eller alternativt är okunniga. Vattendrift är som sagt inte möjligt.
Citera
2011-01-17, 01:34
Medlem
Tydligen kan man köpa vattendriven klocka!
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...wered%20Clock&

Någon som kan förklarar hur denna klocka funkar? Om den funkar så kan jag börja tro på vattendriven bil.
Citera
2011-01-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma

Någon som kan förklarar hur denna klocka funkar? Om den funkar så kan jag börja tro på vattendriven bil.

Är det inte teknikmagasinet som brukar ha en tävling om en påhittad sak i varje katalog? Om det inte är denna, då är jag nog också med på att vattendrift kan fungera.
Citera
2011-01-17, 02:49
Medlem
ELioTs avatar
tycker det borde gå att göra någon slags tryckfunktion, eller att man får vattnet att koka... brb
Citera
2011-01-17, 09:22
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holysmoke74
Är det inte teknikmagasinet som brukar ha en tävling om en påhittad sak i varje katalog? Om det inte är denna, då är jag nog också med på att vattendrift kan fungera.

Klockan behöver nog inte förbränna vattnet.

Jag såg på tv för ett tag sedan att en snubbe hade hittat på ett sätt att få vatten att brinna genom att stråla det. Det brann ganska rejält så visst, vatten kan brinna. Det är säkert bara jävligt komplicerat att göra en motor av det.
Citera
2011-01-17, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Finner du det inte märkligt att ingen annan lyckats göra samma sak på över 25 år?

Charles Dingle mördades nångång kring år 2000 (minns inte exakt när det var, får gå igenom gamla mailarkiv om jag skall hitta det) för sin vattenbil (liknande teknik/princip), så visst har det kommit fler under dessa 25 år.
Senast redigerad av Ippskiff 2011-01-17 kl. 10:14.
Citera
2011-01-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma

Alla dessa påstådda vattendrivna föremålen har en hake. Vattnet i sig själv är aldrig bränslet utan i bästa fall en delkomponent i någon energiskapande reaktion. Gällande "vattenklockan" är det en zinkplatta som upplöses som ger klockan energi. Vattnet i klockan används för att skapa en sluten elkrets.
Citera
2011-01-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Charles Dingle mördades nångång kring år 2000 (minns inte exakt när det var, får gå igenom gamla mailarkiv om jag skall hitta det) för sin vattenbil (liknande teknik/princip), så visst har det kommit fler under dessa 25 år.

Och jag har en vattendriven bil i garaget, oops kanske inte skulle skrivit det
Om du vill hävda sådana saker så får du gärna hänvisa till någon nyhetskälla som inte slutar på .org
Citera
2011-01-17, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Och jag har en vattendriven bil i garaget, oops kanske inte skulle skrivit det
Om du vill hävda sådana saker så får du gärna hänvisa till någon nyhetskälla som inte slutar på .org

oh .. jag trodde alla kände till honom... eller i alla fall kunde använda google själv..

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...&aqi=&aql=&oq=

Sök själv, jag vet redan vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjoernbaer
Alla dessa påstådda vattendrivna föremålen har en hake. Vattnet i sig själv är aldrig bränslet utan i bästa fall en delkomponent i någon energiskapande reaktion. Gällande "vattenklockan" är det en zinkplatta som upplöses som ger klockan energi. Vattnet i klockan används för att skapa en sluten elkrets.

i dingle's variant är vattnet katalysator/råvara i en elektrolysprocess så även där är det ju en "delkomponent" i processen som sådan. Dock krävs inget extra tillskott, fast det vet man ju först när man provkört motorfan i typ 20 år och ser om någon komponent faktiskt förbrukas ändå och måste fyllas på/bytas ut.

Tack för förklaringen på vattenklockan. Jag har alltid undrat hur fan den elektrolysen fungerade. Jag trodde nästan jag skulle behöva köpa och plocka isär en själv för att få reda på det.
Citera
2011-01-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
oh .. jag trodde alla kände till honom... eller i alla fall kunde använda google själv..

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...&aqi=&aql=&oq=

Sök själv, jag vet redan vad jag vet.

Källa på att han blev mördad pga sin vattenbil som du först skrev, .............trodde dom flesta skulle fatta det.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in