Hej, jag har råkat göra en ganska korkad grej, fick för mig att installera linux på min dator eftersom jag ville testa någonting nytt, men efter ett par veckor nu så vill jag ha tillbaka windows på min laptop. Det jag inser nu att jag råkade göra vid installationen utav linux är att jag raderat hela hårddisken med alla windows filer på så jag kan inte boota om den till windows.
Det krångliga här är även att jag sitter på en netbook som inte har ett cd utag, går det på något sätt att kunna installera om windows på datorn eller måste jag leta reda på en crackad verision och skapa ett usb minne som jag kan boota den ifrån ?
Jo du ska kunna installera ett OS ifrån ett minne, gå in i BIOS och ändra booten, (brukar stå att den startar först ifrån hårddisk, sen CD, sen USB). sen ändrar du så att USB kommer i första hand, sen borde allt gå som det ska.
Okej, smidigaste sättet att få tag i Windows då? Är det toreror som gäller och isåfall har ni någon toreror som funkar ? Om inte hur kan jag få tag i orginalet som jag ändå köpt ?
Okej, smidigaste sättet att få tag i Windows då? Är det toreror som gäller och isåfall har ni någon toreror som funkar ? Om inte hur kan jag få tag i orginalet som jag ändå köpt ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!