2011-01-16, 23:46
Medlem
moshkas avatar
Hej, jag har råkat göra en ganska korkad grej, fick för mig att installera linux på min dator eftersom jag ville testa någonting nytt, men efter ett par veckor nu så vill jag ha tillbaka windows på min laptop. Det jag inser nu att jag råkade göra vid installationen utav linux är att jag raderat hela hårddisken med alla windows filer på så jag kan inte boota om den till windows.

Det krångliga här är även att jag sitter på en netbook som inte har ett cd utag, går det på något sätt att kunna installera om windows på datorn eller måste jag leta reda på en crackad verision och skapa ett usb minne som jag kan boota den ifrån ?

moshka
Citera
2011-01-16, 23:52
Medlem
dindummers avatar
Det funkar lika bra att boota från ett usb minne som det gör från en cd.
Citera
2011-01-16, 23:53
Medlem
walkietalkiekungens avatar
Jo du ska kunna installera ett OS ifrån ett minne, gå in i BIOS och ändra booten, (brukar stå att den startar först ifrån hårddisk, sen CD, sen USB). sen ändrar du så att USB kommer i första hand, sen borde allt gå som det ska.
Citera
2011-01-17, 00:15
Medlem
moshkas avatar
Okej, smidigaste sättet att få tag i Windows då? Är det toreror som gäller och isåfall har ni någon toreror som funkar ? Om inte hur kan jag få tag i orginalet som jag ändå köpt ?
Citera
2011-01-17, 01:19
Medlem
dannenykvist1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshka
Okej, smidigaste sättet att få tag i Windows då? Är det toreror som gäller och isåfall har ni någon toreror som funkar ? Om inte hur kan jag få tag i orginalet som jag ändå köpt ?

Kolla Piratbukten
Citera
2011-01-17, 01:39
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.google.com/search?q=xp+slp+tpb
http://www.google.com/search?q=Windo..._Including_Ent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto