2011-01-16, 23:37
Medlem
Har ett jävligt irriterande problem på min laptop, den kraschar då och då. Jag laddade hem WhoCrashed och får upp detta:

Vad ska jag göra för att åtgärda detta?
Citera
2011-01-16, 23:39
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocr123
Har ett jävligt irriterande problem på min laptop, den kraschar då och då. Jag laddade hem WhoCrashed och får upp detta:

Vad ska jag göra för att åtgärda detta?

Lämna in på service till återförsäljare om garanti/reklamationstiden är aktiv?
Citera
2011-01-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Lämna in på service till återförsäljare om garanti/reklamationstiden är aktiv?
Riktigt jobbigt att göra detta. Det använder jag som sista utvägen, men finns det någon lösning jag kan göra, så vill jag testa. Vill bara få reda på vad :-)
Citera
2011-01-17, 13:20
Medlem
Någon som har några tips?
Citera
2011-01-17, 13:36
Medlem
blåskärm eller svartnar allt?
hård eller mjuk-vara?
om det blir blåskärm eller felmeddelanden så lutar det åt mjukvara och du kan prova att formatera om disken alt reparera med OS-skivan..

om datorn stängs av helt och svartnar kan det vara glapp i batteri, men då borde du inte få några felmedd i den stilen...

jag skulle formaterat om disken i första hand, du behöver nog inte lämna in datorn
Citera
2011-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf
blåskärm eller svartnar allt?
hård eller mjuk-vara?
om det blir blåskärm eller felmeddelanden så lutar det åt mjukvara och du kan prova att formatera om disken alt reparera med OS-skivan..

om datorn stängs av helt och svartnar kan det vara glapp i batteri, men då borde du inte få några felmedd i den stilen...

jag skulle formaterat om disken i första hand, du behöver nog inte lämna in datorn
När jag suttit vid datorn har det varit blåskärm, men har inte varit vid datorn varje gång, utan möts då bara av sidan där man ska logga in i windows. Så jag tror att det är blåskärm. Ska försöka hitta skivan jag fick med datorn och testa.
Citera
2011-01-17, 16:19
Medlem
Hi-Techs avatar
Finns lite guider på nätet för att fixa problemet. Google "ntoskrnl.exe".. Annars är det bara att formatera och installera Windows på nytt = Problemet löst (kan nästan garantera dig det).
Citera
2011-01-18, 01:55
Medlem
J0kerns avatar
Bluescreen = mjukvarufel, formatera hårddisken.
Citera
2011-09-14, 20:34
Medlem
Har du Lyckats lösa problemet? Har exakt samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in