Har ett jävligt irriterande problem på min laptop, den kraschar då och då. Jag laddade hem WhoCrashed och får upp detta:
On Sun 1/16/2011 10:09:19 PM your computer crashed
This was likely caused by the following module: ntoskrnl.exe
Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x0, 0xFFFFF80003FE6477)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dump file: C:\windows\Minidump\011611-18127-01.dmp
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.
Har ett jävligt irriterande problem på min laptop, den kraschar då och då. Jag laddade hem WhoCrashed och får upp detta:
On Sun 1/16/2011 10:09:19 PM your computer crashed
This was likely caused by the following module: ntoskrnl.exe
Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x0, 0xFFFFF80003FE6477)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dump file: C:\windows\Minidump\011611-18127-01.dmp
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.
Vad ska jag göra för att åtgärda detta?
Lämna in på service till återförsäljare om garanti/reklamationstiden är aktiv?
Lämna in på service till återförsäljare om garanti/reklamationstiden är aktiv?
Riktigt jobbigt att göra detta. Det använder jag som sista utvägen, men finns det någon lösning jag kan göra, så vill jag testa. Vill bara få reda på vad :-)
blåskärm eller svartnar allt?
hård eller mjuk-vara?
om det blir blåskärm eller felmeddelanden så lutar det åt mjukvara och du kan prova att formatera om disken alt reparera med OS-skivan..
om datorn stängs av helt och svartnar kan det vara glapp i batteri, men då borde du inte få några felmedd i den stilen...
jag skulle formaterat om disken i första hand, du behöver nog inte lämna in datorn
blåskärm eller svartnar allt?
hård eller mjuk-vara?
om det blir blåskärm eller felmeddelanden så lutar det åt mjukvara och du kan prova att formatera om disken alt reparera med OS-skivan..
om datorn stängs av helt och svartnar kan det vara glapp i batteri, men då borde du inte få några felmedd i den stilen...
jag skulle formaterat om disken i första hand, du behöver nog inte lämna in datorn
När jag suttit vid datorn har det varit blåskärm, men har inte varit vid datorn varje gång, utan möts då bara av sidan där man ska logga in i windows. Så jag tror att det är blåskärm. Ska försöka hitta skivan jag fick med datorn och testa.
Finns lite guider på nätet för att fixa problemet. Google "ntoskrnl.exe".. Annars är det bara att formatera och installera Windows på nytt = Problemet löst (kan nästan garantera dig det).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!