• 1
  • 2
2012-03-20, 23:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon
Det är kanske en stor portion placeboeffekt men det blir hursomhelst en stor skillnad. Dricker inte lika mycket när jag tar inderal som annars. =)
Jag tycker mig uppleva både fysisk och psykisk effekt av Inderal. Alltså den tar ju bort de fysiska obehagen vilket leder till att jag inte behöver oroa mig över det. Jag vet att det inte händer. Då slipper jag oroa mig och stressa upp mig över tankar eller rädsla kring det. =

Sen om det hjälper psykiskt av någon annan förklaring också finns det kanske, får gärna detta förklarat för mig isåfall.
Citera
2012-05-08, 14:12
Medlem
tar inderal mot nervositet (har inte social fobi eller något sånt) utan bara vid behov, dvs när jag håller tal osv. Snart är det dags för ett längre tal o känner hur neverna börjar bråka bara vid tanken. Tänkte köra mina vanliga inderal 40mg och ta en shot whisky eller något i den stilen precis innan. vad tror ni? Har någon testat?
Citera
2012-10-11, 20:06
Medlem
blidicsss avatar
Tar inderal för att inte få så hög puls(80mg), och har krökat till många gånger, man slipper som sagt lite nervositet, och kan vara riktigt skön bland brudarna..
hjälpte mig också på uppkörningen då jag inte var ett dugg nervös..
Citera
2023-05-09, 13:34
Medlem
KringExs avatar
Jag blir illamående av kombon alkohol och Inderal
Citera
2023-07-18, 17:50
Medlem
waynejohn2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag blir illamående av kombon alkohol och Inderal

Vilken dos Inderal får du?
Citera
2023-07-18, 21:08
Medlem
Jag äter 160 mg om dagen (essentiell tremor plus), har aldrig upplevt några konstigheter i samband med alkohol.
Citera
2023-07-19, 12:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waynejohn2
Vilken dos Inderal får du?

20 mg. Men den biverkningen försvann efter första fyllan med inderal
Citera
2023-07-24, 06:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag har Inderal 40 mg för hjärtklappning men det hjälper inte så värst. Testat även med alkohol tillsammans med Propranolol, men inte märkt några större sensationer med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in