Det är kanske en stor portion placeboeffekt men det blir hursomhelst en stor skillnad. Dricker inte lika mycket när jag tar inderal som annars. =)
Jag tycker mig uppleva både fysisk och psykisk effekt av Inderal. Alltså den tar ju bort de fysiska obehagen vilket leder till att jag inte behöver oroa mig över det. Jag vet att det inte händer. Då slipper jag oroa mig och stressa upp mig över tankar eller rädsla kring det. =
Sen om det hjälper psykiskt av någon annan förklaring också finns det kanske, får gärna detta förklarat för mig isåfall.
tar inderal mot nervositet (har inte social fobi eller något sånt) utan bara vid behov, dvs när jag håller tal osv. Snart är det dags för ett längre tal o känner hur neverna börjar bråka bara vid tanken. Tänkte köra mina vanliga inderal 40mg och ta en shot whisky eller något i den stilen precis innan. vad tror ni? Har någon testat?
Tar inderal för att inte få så hög puls(80mg), och har krökat till många gånger, man slipper som sagt lite nervositet, och kan vara riktigt skön bland brudarna..
hjälpte mig också på uppkörningen då jag inte var ett dugg nervös..
Jag har Inderal 40 mg för hjärtklappning men det hjälper inte så värst. Testat även med alkohol tillsammans med Propranolol, men inte märkt några större sensationer med det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!