2011-01-16, 17:13
Medlem
mr.demons avatar
Jag har både Adhd och Aspergers syndrom och jag har på sista tiden märkt att jag bara blir mer och mer aggressiv och jag undrar om ni som har det jag har är likadana???

Kan ta ett exempel när jag var med en familje medlem och skulle köpa en grej på Rusta så sa den personen en grej som fick det att brinna till nåt offantligt för mig. Jag var snabbt tvungen att avlägsna mig från platsen innan jag hade gjort personen illa. Jag har också varit nära på att slå sönder min syrra ( på julafton av alla dagar ) då hon provocerade fram det. Hatar henne iofs så det hade inte gjort mig nåt om jag spöat henne.

Har också en extrem tendens att bli super aggressiv för saker som vanliga personer ej blir. Ett exempel- Typ jag har ställt mina skor på ett vis och nån flyttar dem så kan jag blir skitarg. Flippa totalt. Men för saker som man borde bli arg för, blir jag istort sett aldrig arg för. Vilket jag finner mycket konstigt?

Personer som påminner om mig själv kan jag också bli vansinnig på. Typ dampare som pratar i ett. Asperger dårar står jag inte ut med. Tjocka inskränkta dårar som inte kan knyta sina egna skor men räkna ut de mest svåra mattetalen och programera osv.

Kanske ska påpeka att ingen av min föräldrar har varken Adhd eller Aspergers syndrom så de är väldigt olika mig. Min far är lunget själv. Han är så mycket Svensson man bara kan bli. Min mor däremot har lite temprament, men inte som mig. Jag har liksom spärren kvar och det tror jag mycket bottnar i att jag har haft en trygg och bra uppväxt. Ekonomiskt och allt det där.

Däremot kan jag skrämmas av mig själv när jag dricker. Blir som en jävla maskin. Men det kan iofs bero på att jag regelbundet står på Benzo.

Vet ni med Adhd om det finns nån sån där anger managment kurs man kan gå??? För att jag tror inte att det kommer att sluta bra. Och jag är för gammal för våld och allt den där skiten. Åkte på lite stryk igår ( mitt eget fel ) Pallar bara fan inte med att vara aggressiv hela tiden. Och skiten blir fan bara värre för varje jävla dag som går. Adhd medciner är uteslutet. Samma SRI. Pallar inte att vara impotent igen. Och alla dumma saker jag har gjort i mitt liv har alltid varit när jag stått på nån mongo medecin. Det brukar alltid sluta med att jag gör idiot saker då. Blir så jävla personlighets förvandlad av dessa medeciner.

Nån med Adhd/Asperger/Borderline eller vad fan man mer kan som känner igen sig det jag skrev?
Citera
2011-01-16, 17:16
Medlem
prille1s avatar
ADHD är ett koncentrationshandikapp, man kan bli frusterad just av att man inte förstår och kan koncentrera sig. Men det har knappast med din korta stubin att göra. Du har helt enkelt svårt att tygla dina aggressioner..
Citera
2011-01-16, 17:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prille1
ADHD är ett koncentrationshandikapp, man kan bli frusterad just av att man inte förstår och kan koncentrera sig. Men det har knappast med din korta stubin att göra. Du har helt enkelt svårt att tygla dina aggressioner..

Jo, jag vet vad ADHD är. Och det är såååååå mycket mer än ett koncentrationshandikapp. Men de flesta med Adhd brukar ju ha sjuka temprament. Tro mig, jag har upplevt det på nära håll. Och dessa folk är inga trevliga gossar.

Jag har faktiskt inte så svårt att tygla mina aggressioner. I alla fall inte i nyktert tillstånd. För i grund och botten så hatar jag våld.

Bara skrämmer mig att jag bli så enormt arg för minsta lilla grej som vanligt folk bara kan vifta bort.
Citera
2011-01-16, 17:26
Medlem
Zikozas avatar
Har flera vänner med ADHD och alla kan bli ordentligt aggresiva - OM dom inte knaprat sina piller som gör det hela bättre.
Citera
2011-01-16, 17:31
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikoza
Har flera vänner med ADHD och alla kan bli ordentligt aggresiva - OM dom inte knaprat sina piller som gör det hela bättre.

Just där det stora problemet ligger. Jag blir speedad och extremt mycket argare av dessa medeciner. Vete fan vad jag ska göra?
Citera
2011-01-16, 17:44
Medlem
Ilistes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Just där det stora problemet ligger. Jag blir speedad och extremt mycket argare av dessa medeciner. Vete fan vad jag ska göra?
Hur säker är du på din ADHD-diagnos? Effekterna av medicinerna blir just detta på någon som inte har ADHD. Dessutom, hur gammal är du? Aggressiviteten är någonting som släpper i takt med mognad, hyperaktiviteten brukar vara som mest synlig i barndomen och i vuxen ålder kan man lätt blir irriterad, men inte speciellt arg.

Ditt exempel med skorna låter mer som Asperger-problematik. Jag är såklart ingen expert, jag kan ha helt fel.

EDIT: Ska tilläggas att jag också har ADHD. Jag är lättirriterad och kan bli jävligt hetsig i diskussion t.ex., men det är inte för att jag faktiskt är arg utan mer för att jag är ganska intensiv som person. Jag blir väldigt sällan arg på riktigt och om jag är det brukar det inte gå ut över andra.
Senast redigerad av Iliste 2011-01-16 kl. 17:46.
Citera
2011-01-16, 17:50
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iliste
Hur säker är du på din ADHD-diagnos? Effekterna av medicinerna blir just detta på någon som inte har ADHD. Dessutom, hur gammal är du? Aggressiviteten är någonting som släpper i takt med mognad, hyperaktiviteten brukar vara som mest synlig i barndomen och i vuxen ålder kan man lätt blir irriterad, men inte speciellt arg.

Ditt exempel med skorna låter mer som Asperger-problematik. Jag är såklart ingen expert, jag kan ha helt fel.

EDIT: Ska tilläggas att jag också har ADHD. Jag är lättirriterad och kan bli jävligt hetsig i diskussion t.ex., men det är inte för att jag faktiskt är arg utan mer för att jag är ganska intensiv som person. Jag blir väldigt sällan arg på riktigt och om jag är det brukar det inte gå ut över andra.

Jag har ingen som helst lust att berätta min ålder. Men jag är inte speciellt ung. Och det är just det som gör mig så konfunderad. För som du skriver så avtar vissa ADHD drag med åldern. Men med mig är det tvärttom. Jag var aldrig speciellt hettsig när jag var ung. Mycket konstigt det där tycker jag.

1000000000 procent säker på min ADHD diagnos. Däremot tvivlar jag lite på Asperger diagnosen.
Citera
2011-01-16, 17:52
Medlem
Autocratss avatar
Enda erfarenheten jag har av ADHD var när en fet jäkla kille i trean (diagnoserad med ADHD) försökte döda mig genom strypning med ett hopprep, minns inte hur jag överlevde

Men testa att gå i gruppterapi eller något för att få lösningar på hur du skall försöka lugna dig
Citera
2011-01-16, 17:57
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Enda erfarenheten jag har av ADHD var när en fet jäkla kille i trean (diagnoserad med ADHD) försökte döda mig genom strypning med ett hopprep, minns inte hur jag överlevde

Men testa att gå i gruppterapi eller något för att få lösningar på hur du skall försöka lugna dig

Låter som en bra grej. Värt ett försök.
Citera
2011-01-16, 18:02
Medlem
ceterus avatar
Jag känner omkring tio personer som har ADHD (ja, det är en lång historia hur jag lyckades träffa så många i samma gäng som har ADHD) och ingen av dem är aggressiva alls, dock en kille med ADHD/Asperger som kan bli aggressiv ibland.

Jag har själv diagnosen ADHD och jag ser inte mig själv som aggressiv på grund av det, men ibland tänder jag snabbt till om det är någonting som stör mig och kan bli riktigt förbannad, men det går lika snabbt bort igen när jag lugnat mig. Jag tror det handlar om att om man har ADHD så kan man inte hålla tillbaka sina känslor, om någon beter sig som en idiot så får denna höra det och om någon förtjänar en smäll så får denna person en smäll.

Nästan alla de jag känner med ADHD, både killar och tjejer, har lättare för att bli grinig och tjuriga och tända till precis som jag, men ingen av dem har aggressionsproblem och ingen av dem är aggressiva ö.h.t., snarare väldigt gosiga av sig istället. Kanske bara är ADHDmänniskorna där jag bor som beter sig så, kanske är en annan art för inte fan är de aggressiva.
Citera
2011-01-16, 18:04
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Låter som en bra grej. Värt ett försök.

Sök hjälp så att du kan få verktyg för att hantera din ilska, och försök undvik alkohol och sånt som triggar den.

Det finns alternativ till SSRI antiepileptika ex. tegretol och lamotrigin har också starka effekter på aggresivitet och är i stort sett fria från sexuella biverkningar, de har även positiva effekter på olika sorters autism. Neuroleptika har bra effekt på aggresivitet också, men vem fan vill knapra det i onödan :P
Citera
2011-01-16, 18:14
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Sök hjälp så att du kan få verktyg för att hantera din ilska, och försök undvik alkohol och sånt som triggar den.

Det finns alternativ till SSRI antiepileptika ex. tegretol och lamotrigin har också starka effekter på aggresivitet och är i stort sett fria från sexuella biverkningar, de har även positiva effekter på olika sorters autism. Neuroleptika har bra effekt på aggresivitet också, men vem fan vill knapra det i onödan :P

Jag pallar i alla fall inte med nåt som ger en sexuella biverkningar. Jag har cockblocker sen jag satt på Seroxat. Pallar inte med att bli mer impotent nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in