Citat:
Ursprungligen postat av krippe91
Tjena.
Blev en utekvll igr. Jag bor i en stad med cirka 25 000 invnare, r strax ver 20 r gammal och nybliven singel. Klassar mig sjlv som 6-7 p en snygghetsskala och en bit ver medel i smarthet. Pluggar fr tillfllet till civilekonom och driver ett eget litet fretag vid sidan om. I min hemstad har vi bara ett utestlle fr min ldersgrupp, och det sociala spelet dr r i mina gon helt sanslst vidrigt. Eftersom jag haft flickvn alla tidigare utgngar har jag inte lagt mrke till det s mycket, men nu blev det s uppenbart.
Jag har aldrig varit en "big spender" i baren, d jag helt enkelt tycker det finns roligare saker att gra med pengarna. Men det knns nstan som att man mste vara det fr att ha ngon som helst chans p brudarna? Jag har hg social kompetens, inte rdd fr att ta kontakt med mnniskor, vet hur man flirtar och dansar grna. nd, var det totalt jvla omjligt att f ngon brud intresserad igr. Br vl tillgga att det kan ha varit runt 400 pers p stllet.
Mitt ex var ocks ute igr, och hon ligger vl runt 9 p snygghetsskalan. Hon kom till stllet vid tv och det var helt bisarrt att bevittna hur 6-10 r ldre killar, som grna spenderar mycket pengar i baren, hopades runt henne. De kpte in stora fat med sprit till henne och hennes kompisar, och direkt var de fast hos dem resten av kvllen. D bestmde jag mig fr att gra en liten underskning, och observerade lite hur raggandet gick till. P dansgolvet och runt borden dr folk frskte vara trevliga blev nstan alla killar avvisade, men i baren stod i princip varenda jvla kille som hade plnboken uppe med en brud under armen. Det viskades saker i ronen, tjejerna fljde glatt med ut p dansgolvet och mnga blev upphnglade. Det kndes nstan som att tjejerna satt runt borden och vntade p att ngon skulle hooka upp dem och bjuda dem p sprit.
I alla fall, jag gick igng ordentligt p det hr och fortsatte observera utanfr stllet nr det stngde. Sjlvklart hade nstan alla killar som bara hngde i baren och bjd p allt och alla, en tjej med sig. Och tjejerna var inte svra, tvrtom. Sg till och med hur tjejer gick till hamburgerrestaurangen bredvid och satte sig och vntade p att ngon skulle bjuda dem p mat och s smningom hem. Fungerar det shr i fler stder? r pengar det enda som rknas? Hur fan ska man gra om man trffa en schysst tjej som man inte bara vill knulla?
r bra vn med mitt ex kompisar, och givetvis hamnade de p efterfest med 28-30 ringar nr de sjlv r 20?! Fan, jag har aldrig frsttt mig p det hr. r folk s kta? r man redo att lgga runt 1500-2000 kronor i baren fr att f knulla? Varfr r tjejer s jvla kta p pengar och att bli bjudna? r det min stad det r fel p?
Min kompis drog till med citatet: "Alla brudar r horor." Jag hll med och la till att de bara vill ha falsk bekrftelse. S hur gr man nr man r i 20-rs ldern, gr till klubben/krogen och vill hitta de tjejerna som r vrda att satsa p, mer n att knulla. Knulla med ngon man inte lskar r extremt verskattat i mina gon.
//
Avg alla.
1. Alla r desperata
2. Alkohol gr tjejer medgrliga
3. nnu mer alkohol gr nnu mer tjejer medgrliga
4. Mnniskor r ytliga dumhuvuden, jag har n att trffa ngon som faktiskt fr 10 pong p mnniskoskalan.
5. Krogen r "vattenhlet", dit de som inte har dejter/flickvnner eller klarar av tu-man-hand trffar gr. Man gr oftast ut fr att vara "inne" och passa in. Annars r man "trkig"...
6. Gr det du verkligen vill med din tillvaro, jag vet, det r inte ltt men tillsammans s kan vi frndra:P We shall overcome:P
7. Tjejer gr vad som helst fr uppmrksamhet. Ingen vill g hem ensam. I 1 fall av tio s gr det bra, i 9 fall av tio s gr killen det frsta han gr och tjejen grter en skvtt och svljer alltihopa och gr vidare. Det r inte s glamorst som du tnker dig. Jag lovar...
8. Alla vill verka lyckliga p ytan, men 99 % av alla leenden r betingade av sociala koder. Endast en mikroskopisk del av folks beteenden r "kta". Vnj dig, men acceptera det inte...
9. Vi pratar om krogen, detta borde vara sjlvklart.
10. Jag heter Lerchos, s jag vet automatiskt allt:P
11. Jag lskar att gra listor hr p FB och frklara saker likt en pappa p tjack:P Haha..
hahaa...:P:P