Citat:
Ursprungligen postat av Jinnjuice
Hej det är så att jag bör få i mig runt 250 - 300 g protein /dag enligt denna sidan
http://www.bodybuilding.com/fun/calpro.htm. Undrar hur fan det ska gå till ? isf måste jag sänka minst en 30ägg 4 burkar kvarg och 2 burkar tonfisk /dag ??? :S och det är extra svårt nu när man ligger i deff, nån som har något tips ?
Citat:
Ursprungligen postat av Jinnjuice
mjo tycker det värkar lite väl mycket också... enligt denna beräkningen som många brukar gå efter 2g kg/kroppsvikt så blir det 184g protein, men har läst att det inte skadar man käkar en 20-30 gram mer, men men
Du blir rekommenderad 184 gram.
Sen lägger du till 20-30 gram för skojs skull för att du läst att det inte skadar.
Då är du enligt mig uppe i 204-214 gram
Enligt dig hamnar du på 250-300?
Hur går det till?
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
1kg kvarg, 2st vassledrinkar ala 30g var, 600g magert kött. 300g protte och lite fett/kolhydrater, bara att lägga till vad du känner för, kanske tabort någon vassledrink mot mjölk och massor av ägg. hur som haver är 300g prot inga problem alls att få i sig.
1kg kvarg äter man ju lätt till frukost varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Proteinpulver?
Edit; Du har inte räknat fel..?
För maximal dosering med t.ex Whey 80 proteinpulver är totalt 60 g protein per dag

Så det låter otroligt högt intag..
Maximal dosering med just Whey-80 betyder inte att du dör om du äter mer protein, för man ska få i sig mer än 60 gram per dag, speciellt när man tränar.
Däremot är det inte jätte-trevligt att hälla i sig för mycket pulver per dag för då börjar magen gnälla på de flesta.