Citat:
Ursprungligen postat av
Politice-Rectam
Men som en tumregel har man ett väldigt starkt socialt kapital om man kryssar högst 3 till 5 gånger, uppfattas troligtvis inte som en WT vid högst 15 till 20 kryss och är en total WT samt Flashbacks och Hyacinths mardröm om man kryssar minst 25 till 30 gånger, förmodligen kommer dock få sådana personer göra detta test.
Känner mig lite besviken över att få endast 10-12 kryss. Trots allt kommer jag från en splittrad familj, med invandrarföräldrar från finska landsbygden och är uppväxt i vad då var ett av de värsta "problemförorterna". När jag var t.ex. 20+ hade jag åtminstone fått fler poäng tack vare berusningsmedlen och att jag då hade obefintliga matlagningskunskaper...
Jag noterar att bildning och kunskap i övrigt inte förefaller ha någon större inverkan enligt listan. Med tanke på att minst 80% av svenskarna förefaller vara helt okunniga/mentalt efterblivna
och befinna sig i ett ständigt psykotiskt tillstånd på ett sätt som inte kunde ses som normalt i de flesta mer avancerade i-länder, så skulle WT-begreppet bli meningslöst i Sverige om det i sig utgjorde en avgörande faktor för att vara det. Ja, med Sverige som det enda europeiska land bland de ursprungliga i ENQA, vars högskolesektor inte längre får vara med p.g.a. oförmåga att nå upp till minimikraven för kvalitet, samt en grund- och gymnasieskola som nu passerar bottenplaceringen bland i-länderna för att snart sjunka under u-ländernas nivå (förutom de, t.ex. Vietnam, som man redan befinner sig långt under), så hade ju hela Sverige varit WT om Sverige hade varit en person och inte ett land.
Edit: Eller för att uttrycka det annorlunda: enligt de vanliga uppfattningarna här är svenskarna tydligen inte Västvärldens WT för att de snart varken kan läsa, skriva eller räkna, för att nu inte tala om känna till något om vetenskaplig och matematisk problemlösning, men däremot kanske Stockholmarna är det för att de är det mest tatuerade folket i världen. Ja, förutom vissa naturfolk (som för övrigt inte heller brukar ha något utbildningssystem liknande den i i-länderna, så tydligen är likheterna mellan dem och svenskarna flera):
http://www.metro.se/stockholm/stockh...!ScAXwXlBtSAk/