2013-04-05, 17:03
Medlem
SlurpareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spexxad
Håll dig till topic..

Ont: Jag tycker det mest solklara exemplet på just WT-svenskens beteende relaterat till plusgrader och sol, måste vara när det börjar grillas redan i april och folket inte förstår att efter 19:00 är det vinter igen .

Ja, det känns alltid väldigt WT att äta nygrillat i den inglasade verandan på strandtomten, speciellt i april.
Citera
2013-04-05, 17:07
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spexxad
Håll dig till topic..

Ont: Jag tycker det mest solklara exemplet på just WT-svenskens beteende relaterat till plusgrader och sol, måste vara när det börjar grillas redan i april och folket inte förstår att efter 19:00 är det vinter igen .

Sveriges vår och höst är vinter-lite. Klart som fan soltimmarna är viktiga.
Se även rika direktörer som ska ut med sina miljonklass båtar så fort isen släppt lite.

Svenskar är soldepriverade, vemod och grådask 300 dagar om året.

Släpp sargen och sätt på dig ett par shorts, misstänker att du har d-vitaminbrist..
Citera
2013-04-05, 17:08
Medlem
forest79s avatar
Vad har WT med naturbilder och vårjackor att göra
Citera
2013-04-05, 17:10
Medlem
Om något är WT, så är det fan i mig att sitta och vara cynisk på ett internetforum.
Citera
2013-04-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Allt från att personer på sociala medier gödslar med "vårtecken" i form av intetsägande naturbilder till att folk börjar se tre plusgrader som legitim orsak till att bära shorts eller gå runt i tunna vårjackor.

Hur svårt kan det vara att balansera den här övergången från vinter till vår utan att det blir så otroligt smaklöst och dekadent?

Haha, jag tycker sol och plusgrader är ett ganska legitimt skäl att börja gå runt i tunna vårjackor. Jag körde med vinterjacka för någon vecka sedan, men höll på att svettas- och törsta ihjäl i värmen. (Men ja, så fort solen går ned eller om man står i skuggan och lite blåst så fryser man - det är svårt att klä sig rätt just nu).

Det här är White Trash: http://cache.gawker.com/assets/image...ailer-park.jpg
- inte folk som klär sig i vårjackor på våren eller restauranger som öppnar sina uteserveringar något för tidigt.
Citera
2013-04-05, 17:17
Medlem
Germanofils avatar
Du är alltså bitter för att folk njuter av våren och skapar därför en tråd om detta på fb?
Citera
2013-04-05, 17:21
Bannlyst
Herregud vilken jävla pajas du är TS.
I olika öknar så blir det minusgrader på natten ska man då på dagen inte få säga hur varmt och skönt det är?
Och förklara gärna för mig och oss andra på vilket sätt är det WT att ta kort på vårtecken och byta till vårjackor när det faktiskt är vår?

Slår vad om att du är en bitter människa utan socialt umgänge som sitter inne dag ut och dag in och tror att du är bättre än alla andra. Men innerst inne så vet du att du bara är en loser.
Jag är hellre en sån person som du beskriv i din första post än en sån person som du verkar vara. Tragiska människa
Citera
2013-04-05, 17:24
Bannlyst
Är detta verkligen ett WT-fenomen, många babbar är ju likadana...
Citera
2013-04-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Tydligaste exemplet är väl ändå när folk går i T-shirt och äter isglass såhär års. DET ÄR INTE SÅ VARMT. Det går f.ö. eftersom att gemene svenne saknar sommaren så fort det blir augusti. Det är som en munk som får ligga med en porrstjärna. Mycket undertryckta känslor som kommer fram. Vidrigaste är shorts och t-shirt modet som kommer fram hos alla WT-svennar såhär års. Vi snackar vedervärdiga knäbyxor, palestinasjalar och tishor från MQ eller Jack and jones. Idioti.

Dem som gör det åker oftast på en ordentlig förkylning och feber. Det är så varje år speciellt när våren är lite extra solig som i år.
Citera
2013-04-05, 17:26
Medlem
Snacka om att rövknulla ordet white-trash.

Att avnjuta våren eller att bära KAVAJ är alltså WT numera? Flashback var bättre förr.
Innan Ni (Ja du, TS) intelligensbefriade idioter kom hit och började missbruka innebörden av välanvända ord. Det är mycket uppenbart att Du själv är fet och missnöjd med ditt liv; varvid du ser ned på de som faktiskt har ett sunt sådant.
Citera
2013-04-05, 17:26
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Solen och värmen har sakta börjat återvända till Sverige. Tyvärr, är det inte bara hundbajs som kommer fram. Vi tvingas nu även bevittna rekordhöga nivåer av WT-fenomen. Allt från att personer på sociala medier gödslar med "vårtecken" i form av intetsägande naturbilder till att folk börjar se tre plusgrader som legitim orsak till att bära shorts eller gå runt i tunna vårjackor.

Man älskar att inleda sociala konversationer med att det är så "härligt" att värmen har hittat tillbaka utan någon som helst koll på att det har varit -13 grader natten innan.

Uteserveringarna har smällt upp sina pinnstolar och från ingenstans sitter såväl skabbiga citymorsor som lata gymnasieelever på fiken timma ut och timma in. Solen är här, ljuset har kommit och människor kan komma ur sin bubbla. Det påminner mycket om svenskens hållning till alkohol. Så fort man kommer utanför landets gränser, kan man "leva ut" och "må bra" i form av att tappa konceptet och behärskningen.

Mest av allt är det beteendet att det inte finns en balans i någonting. Som vanligt när det kommer till den gemene svensken, handlar det alltid om att gå från 0 till 100 så snabbt som möjligt och utan att reflektera över om det är relevant. Många drabbas av någon slags psykos och får för sig att det är nu livet börjar och att det till varje pris måste kramas ut någonting från varje dag.

Du glömde nämna alla jävla pretton som ska starta helt meningslösa forumtrådar överallt som enbart går ut på att klaga på vad andra människor gör trots att aktiviteterna ifråga knappast går ut över eller drabbar trådstartarna överhuvudtaget och givetvis till endast ett enda syfte: Vetskapen om att man är en tragisk och bortglömd individ som ingen gillar och drivs därför till att klanka ner på andra på ett generellt sätt för att på ett (misslyckat) sätt försöka framföra ett falskt budskap att man på något sätt skulle vara "bättre" än den stora, anonyma grupp man klagar på.

Citera
2013-04-05, 17:27
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ja, TS är säkert bara före sin tid. Det är vi som inte fattar som helt enkelt är för grova i våra tankebanor för att förstå nyanserna i hans finlemmade retorik.

Ja eller så provocerar TS medvetet för att avslöja de som är lite WT. Det är nog bara de som känner sig träffade av TSs beskrivningar som bråkar tillbaka. Är man distanserad från WT eller inte? Behöver jag säga att jag inte blev ett dugg provocerad av TS?
Senast redigerad av Zenophobia 2013-04-05 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in