2011-04-08, 12:13
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
-Håret uppsatt(Om du är tjej)

Hejdlöst WT med upsatt hår...
Citera
2011-04-08, 22:51
Medlem
http://www.metro.se/teknik/iphoneanv...!YSQEtCNDgZ1E/

Iphone 2G - Innovators
Iphone 3G - Early adopters
Iphone 3GS - Early majority
Iphone 4 - Late majority
Iphone 5 - White trash

Är det inte så den universala "whitetrashifierings-kurvan" ser ut?

Ed Hardy-skal på Iphone 5 så blir det säljsuccé i år igen.
Citera
2011-04-10, 20:31
Medlem
HasseBanans avatar
Riktiga WT finner man ofta på pizzerior eller hamburgerbarer, där de sitter och äter sina flottiga pizzor eller hamburgare utan något vidare borsskick. Flottet rinner längs kinderna och ungarna lämnar halva pizzan/hamburgaren för att de inte "orkar" äta upp allt.

Mamman i familjen har stora tuttar med bilringar under och nån solkig T-shirt. Mannen lider också av viss fetma och har inte sällan rakat huvud och bockskägg eller skepparkrans. Glasögon brukar vara legio. Ungarna är bortskämda kravmaskiner som gapar, skriker och för väsen och tjatar om att åka till leksaksaffären eller att få åka hem för att ett visst TV-program börjar den och den tiden.

WT försöker ofta snacka Stockholmsdialekt för att verka "världsvana" trots att de bor i Grängesberg, Gunnebo, Víngåker eller nån annan liten skithåla.
Citera
2011-04-10, 23:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Efter att för första gången i mitt liv lyckats förrira mig in i en Border shop så kan jag göra följande uttalande:

Det är möjligt att inte alla WT handlar på Border shop, men alla som handlar på Border shop är definitivt WT.

Fy för ända in i hetaste helvete vilka fruktansvärda WT-människor som frekventerade det stället. Jag har sällan reagerat på just WT-fenomenet, men här var det så påfallande att jag blev helt deprimerad. 90 % i träningsställ/mjukisbyxor, 100 % av männen och 50% av kvinnorna var halvfulla och stank öl sedan färjeöverfarten, 75% var feta, ca hälften av männen hade tribaltatueringar, 100% hade koll ner till sista öret vad gäller priserna på all fulsprit och fulöl i butiken och motsvarande pris på systembolaget. 100% var högljudda och skrek ut sina personliga preferenser till varandra, blandat med offentliga familegräl och ljudliga proklamationer om hur, var och när de skulle dricka dagens skörd. Ca en tredjedel verkade ha Y-namn.

Jag och mitt sällskap tog ett djupt andetag, gick genom butiken snabbast möjliga väg, och körde efter hemkomst till Sverige raka vägen till systembolaget och köpte sprit, mest för att göra en markering och känna oss mindre smutsiga.

Att handla på Border shop kommer för mig framöver alltid att vara en av de starkaste WT-markörerna.
Tackar hjärtligast för det tipset! Många fina bilder när man googlar på "border shop".
Citera
2011-04-11, 11:50
Medlem
Fantomernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
WT försöker ofta snacka Stockholmsdialekt för att verka "världsvana" trots att de bor i Grängesberg, Gunnebo, Víngåker eller nån annan liten skithåla.

Det håller jag inte med om, det känns mer medelklass. WT är snarare väldigt lokalpatriotiska och förstår inte varför någon någonsin skulle vilja flytta från X till t.ex. Stockholm.
Citera
2011-04-12, 13:44
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
ööööh, va? snarare tvärtom, speciellt på allmän plats.

Är det WT att amma dina barn? Otroligt vad dum i huvet du är. Fresterska har helt rätt. Det är WT att INTE amma sina barn.

WT är att lägga ungen med en flaska välling eller mjölkersättning och själv sätta sig framför tv:n. Det är tämligen obildat att 2011 inte veta att bröstmjölk är det bästa för barnet, även om det kanske var annorlunda 1975.
Citera
2011-04-12, 23:01
Medlem
BabySailors avatar
Det är WT om du ammar ditt barn som du fått med din bror/kusin..
(någon var ju tvungen att skriva det)
Citera
2011-04-12, 23:47
Medlem
Chowies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Är det WT att amma dina barn? Otroligt vad dum i huvet du är. Fresterska har helt rätt. Det är WT att INTE amma sina barn.

WT är att lägga ungen med en flaska välling eller mjölkersättning och själv sätta sig framför tv:n. Det är tämligen obildat att 2011 inte veta att bröstmjölk är det bästa för barnet, även om det kanske var annorlunda 1975.
hur kan det ha varit annorlunda 1975? var ersättningen bättre då?
skrev inlägget mest för att fresterska är definitionen utav wt & klamrar sig fast i något som alla kanske inte mäktar med, hon lyckades med det & därför blundar hon för att hon blev morsa när hon var 16, lever på soc & funderar på att prostituera sig. för att nämna några läsvärda inlägg.
Citera
2011-04-13, 00:43
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
hur kan det ha varit annorlunda 1975? var ersättningen bättre då?

Använd hjärnan!! Men det har du iofs visat att du inte har klarat tidigare.

Ledtråd:
Citera
2011-04-13, 23:56
Medlem
Laplacians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
-Håret uppsatt(Om du är tjej)
Citera
2011-04-16, 14:37
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skirken82
http://www.metro.se/teknik/iphoneanv...!YSQEtCNDgZ1E/

Iphone 2G - Innovators
Iphone 3G - Early adopters
Iphone 3GS - Early majority
Iphone 4 - Late majority
Iphone 5 - White trash

Är det inte så den universala "whitetrashifierings-kurvan" ser ut?

Ed Hardy-skal på Iphone 5 så blir det säljsuccé i år igen.
Intressant. Eller så har den åtminstonde blivit svensson. Där fick ni, alla designnissar! Trodde att ni hade telefonins motsvarighet till en bil från SAAB, va?
Citera
2011-04-19, 10:35
Medlem
popcorn.ekorres avatar
Är Folke ett WT namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in