2008-01-07, 21:53
Medlem
Tolvans avatar
En 21årig fembarnsmamma kanske? http://www.alltombarn.se/aktuellt/rachael-21-jag-ar-fembarnsmamma-1.5402
Citera
2008-01-07, 21:57
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
En 21årig fembarnsmamma kanske? http://www.alltombarn.se/aktuellt/rachael-21-jag-ar-fembarnsmamma-1.5402
Därför uppfanns kondomen...
Citera
2008-01-07, 22:26
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:

Oh sweet jesus....
Det där var inte illa
Citera
2008-01-07, 22:46
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:

Snarare skitkåta katoliker. Hon måste i alla fall ha bra läkkött.
Citera
2008-01-08, 00:47
Medlem
"går att studera i talkshows (Ricki Lake, Jerry Springer etc) " HAHAHAHA behövs för fan inte säga något mer!
Citera
2008-01-08, 00:52
Medlem
vargafficher på väggen eller tshirt med indian, alientryck på tröjjan
Citera
2008-01-08, 01:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Snarare skitkåta katoliker. Hon måste i alla fall ha bra läkkött.
Hade hon varit katolik hade hon nog inte använt p-piller och p-spruta som hon påstår.
Citera
2008-01-08, 05:47
Medlem
Hahaha, bästa tråden på länge.

Bör tilläggas att det finns en typ av WT-människor som vid enstaka tillfällen faktiskt får för sig att gå ut på krogen. Detta sker oftast vid födelsedagar och dylikt men även kring vissa högtider, ex. Valborg/Påskhelgen/Midsommarafton och lite annat.

I Göteborg går de nästan uteslutande till den ökända WT-nattklubben Gamle Port. Det är "bra musik" och "billig öl innan 24" där. Och så kommer ju massa festbilder upp på Efterfesten den nästkommande dagen! Nattstad och Piccaboo är för brats. De gillar schlager/dansband (typ sommartider hej hej) men hatar bratmusik. Bratmusik = house och annan elektronisk musik. Dock ligger det en gigantisk motsägelse i att de gillar låtar som Basshunter - Boten Anna och Kobojsarna - En sång om ingenting. Båda låtarna är elektronisk musik, någon form av dance. Alltså besläktat med just house.

Vidare går de alltid lite innan 02:00 för att hinna med sista pendeln hem. Visserligen kan även medelsvensson göra det men WT åker i princip uteslutande pendel hem efter krogen. Ofta till ställen som Lerum, Floda och Alingsås. Dagen efteråt har de ändrat deras personliga meddelande på MSN till "faaan va kul de va på gamle port igår!!!" och visningsbilden ändras till en urusel vimmelbild tagen av en urusel Efterfesten-fotograf. De poserar alltid med ölglas/ölflaskor på vimmelbilderna. I riktigt risiga fall kan de till och med be fotografen vänta för att de skall hämta ölflaskan som står på ett bord någon meter bort...

Klädstilen behöver vi nog inte ens gå in på. Att vara festklädd existerar inte i deras värld. Samma kläder som vanligt, förmodligen inte ens nytvättade. På sin höjd kanske man får för sig att duscha precis innan man tar på sig gårdagens kläder. "Man ska ju på fest på Gamle Port". Eftersom att pengar inte finns i överflöd använder man uteslutande erbjudanden från ex. Efterfesten där man själv +2 vänner kommer in gratis "mot uppvisande av detta sms innan klockan 22". Delas det ut flyers till nästa fest med gratis inträde eller dylikt tar man gärna någon extra till vännerna.

Är man WT i Göteborg och är på väg från Gamle Port till pendeln passerar man inte mindre än två McDonalds. Det kan faktiskt hända att någon i sällskapet om tre killar & två tjejer går in på McDonalds för att köpa någon enstaka hamburgare. Tre väntar vid ketchupautomatenn medan två andra går till kassan, i tron om att de har råd med en cheeseburgare. När de får reda på att den inte kostar 10 kronor utan 12 kronor pga. nattmatstillägget blir de först rasande, följt av att de vänder sig om och skriker till kompisarna vid ketchupautomaten och undrar om någon har två kronor över. När ingen har det blir de sura och fortsätter iväg mot pendeln. Det är så tydligt att dessa personer är WT på väg till pendeln, och dessutom panka, att svarttaxichaufförerna vid Brunnsparken inte ens orkar bry sig om att fråga dem om de är intresserade av billig taxi.

/WT-observatören från storstan'
Citera
2008-01-08, 15:49
Medlem
siarens avatar
Jack_: Mycket läsvärt! SMS-erbjudanden från t.ex. Ice cream parlour (eller vad fan det heter) känner jag igen. Det var en kompis till mig somsatte upp mig på någon lista för ett par år sedan för att han skulle komma in gratis på någon fest. Sedan dess har jag fått SMS i tid och otid varannan vecka. Det är alltid "SISTA ICE CREAM PARLOUR!" och jag blir alltid lika glad då det är sista gången, men två veckor senare sitter jag likt förbannat där med ett nytt SMS. Jag har aldrig gått på deras skitfester, och har lyckats få mig borttagen från SMS-listan nu efter att ha författat ett mail där jag förklarade hur fly förbannad jag var. Hursomhelst vill bekanta till mina kompisar ofta att jag skall följa med ut på krogen. Alltid är det någon krog som har gratis inträde för dig och 5 av dina polare innan klockan 22.00 mot uppvisande av ett SMS, men alltid blir det samma skit. Man ställer sig i kön vid 21.00, och vakten släpper in folk i snigeltakt. När klockan är över 22.00 tar det däremot fart, men då måste man förstås betala inträdet. En sämre start på kvällen kan man inte få, och det slutar alltid med att jag och mina häftigare kompisar bojkottar stället (ofta berså och respekt) ochgår till cheers istället och dricker öl.

WT verkar ju hursomhelst tycka att gratis inträde innan 22.00 är ett kalaserbjudande, och ställer sig i kön vid 19.45 för att de skall vara säkra på att de inte behöver betala inträdet. SÅ måste det ju vara, eftersom alla ställen som kör det där jävla erbjudandet är fullt av drägg.
Citera
2008-01-08, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D.G
Jag förutspår att om en 10-15 år kommer vi att se en våg av folk som vill byta förnamn. Alla barn med ambitioner, som av sina WT-föräldrar döpts till Kevin, Liam eller Melissa kommer att inse att namnen utgör en WT-markör och därmed en broms på arbetsmarknaden och i karriärstegen.

Och det fenomenet har vi inte idag menar du?
Citera
2008-01-08, 17:38
Medlem
Jimmybs avatar
Jack_: Det där ser man ju hela tiden! Knappast ett WT-fenomen.
Forutom delen om McDonalds kanske, och kläderna.
Citera
2008-01-08, 18:07
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Jack_: Mycket läsvärt! SMS-erbjudanden från t.ex. Ice cream parlour (eller vad fan det heter) känner jag igen. Det var en kompis till mig somsatte upp mig på någon lista för ett par år sedan för att han skulle komma in gratis på någon fest. Sedan dess har jag fått SMS i tid och otid varannan vecka. Det är alltid "SISTA ICE CREAM PARLOUR!" och jag blir alltid lika glad då det är sista gången, men två veckor senare sitter jag likt förbannat där med ett nytt SMS. Jag har aldrig gått på deras skitfester, och har lyckats få mig borttagen från SMS-listan nu efter att ha författat ett mail där jag förklarade hur fly förbannad jag var. Hursomhelst vill bekanta till mina kompisar ofta att jag skall följa med ut på krogen. Alltid är det någon krog som har gratis inträde för dig och 5 av dina polare innan klockan 22.00 mot uppvisande av ett SMS, men alltid blir det samma skit. Man ställer sig i kön vid 21.00, och vakten släpper in folk i snigeltakt. När klockan är över 22.00 tar det däremot fart, men då måste man förstås betala inträdet. En sämre start på kvällen kan man inte få, och det slutar alltid med att jag och mina häftigare kompisar bojkottar stället (ofta berså och respekt) ochgår till cheers istället och dricker öl.

WT verkar ju hursomhelst tycka att gratis inträde innan 22.00 är ett kalaserbjudande, och ställer sig i kön vid 19.45 för att de skall vara säkra på att de inte behöver betala inträdet. SÅ måste det ju vara, eftersom alla ställen som kör det där jävla erbjudandet är fullt av drägg.

Cheers är grymmast. Bra folk, mkt fotboll på Tv, billig bärs och 7 minuters promenad hem. Det enda stället jag går ut på nuförtiden tillsammans med Plain kitchen.
Jag var mkt på sticky fram tills för 3,5 år sedan innan det blev en chalmerskår av det hela. Vi snikade alltid in vid 8-snåret för att dricka två för en och ha en bra förfest och slippa diska och städa själv
Min sambo får av någon anledning sådana där sms från Valand där de "lockar" med E-type, Idol-conny, Cp-artisen eurodisco-Britt den blonda och smarta mm mm. Hon förstår ingenting då hon aldrig satt sin fot på det där "vill men kan inte"-stället där det till 90 % springer runt en massa fula idioter med peakkläder och brunkräm i hela fejan. Måste ha varit någon som behagat driva med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in