2007-12-08, 22:29
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
kan inte ni som ivrigast dömer ut allt och alla som WT själva beskriva sin situation. Jobb, boende, kläder (vilka märken mm) intressen etc.
Kom igen nu.
Vem vill börja?

Jag varierar lite med det där.
Vissa dagar är mer WT än andra.
Jag är skitdålig på att städa så det ser oftast ut som en svinstia här. Typ 3 veckor gamla glas osv står fortf framme och använda kläder ligger här och där på golvet (tog dock ett ryck i dag och städade som fan!).
Ska jag inte göra någonting utan bara sitta hemma så duschar jag inte eller någonting, detta gäller oftast fram tills jag ska gå ut så är jag ledig eller något kan det gå ett par dagar ibland...
Har en antagligen osund relation till alkohol. Mitt beteende när jag dricker är säkerligen WT.
Dock så är jag väldigt mån om hur jag ser ut etc, inga jäkla Dressman-kläder här inte! Pratar välartikulerat och är allmänbildad (något wt definitivt inte är) och ser ner på alla som har mjukisbyxor, gåsjackor och annat "många år sedan"-mode och andra smaklösa plagg.

Jag växte upp ganska WT och hade det inte varit för att jag tog mig i kragen hade jag nog fan köpt ghetto-cola på lidl i mina Dressmanjeans tillsammans med min fru Melissa och våra två barn Conny & Sonny.
Citera
2007-12-09, 09:09
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
kan inte ni som ivrigast dömer ut allt och alla som WT själva beskriva sin situation. Jobb, boende, kläder (vilka märken mm) intressen etc.
Kom igen nu.
Vem vill börja?
Yrke: Jurist.
Boende: Villa i Bromma, tidigare etta på Östermalm
Uppväxt: Stocksund, samt kortare vistelser på några olika platser världen över. Spenderade ofta somrarna på seglarläger i Nordamerika.
Familj: Fru och två barn (Carl-Johan och Axel)
Släkt: Kommer från en släkt bestående av läkare, domare, professorer, och företagsledare.
Intressen: Konst, klassisk musik, bilar (främst italienska, tyska, engelska), och single-malt whiskey (ja, jag vet - men något måste man unna sig!)
Har aldrig satt min fot i: Husvagn, Malmö, bostadshus byggt under 1970-talet.
Kännde inte till innan jag läste om det här på FB: Ullared
Ser ned på: Alla över 25 som har under 500000 i årsinkomst.

Jag utgår från att majoriteten av FB:are som kommenterat i den här tråden har en liknande bakgrund.
Citera
2007-12-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Yrke: Jurist.
Boende: Villa i Bromma, tidigare etta på Östermalm
Uppväxt: Stocksund, samt kortare vistelser på några olika platser världen över. Spenderade ofta somrarna på seglarläger i Nordamerika.
Familj: Fru och två barn (Carl-Johan och Axel)
Släkt: Kommer från en släkt bestående av läkare, domare, professorer, och företagsledare.
Intressen: Konst, klassisk musik, bilar (främst italienska, tyska, engelska), och single-malt whiskey (ja, jag vet - men något måste man unna sig!)
Har aldrig satt min fot i: Husvagn, Malmö, bostadshus byggt under 1970-talet.
Kännde inte till innan jag läste om det här på FB: Ullared
Ser ned på: Alla över 25 som har under 500000 i årsinkomst.

Jag utgår från att majoriteten av FB:are som kommenterat i den här tråden har en liknande bakgrund.

haha det där är humor min vän
Citera
2007-12-09, 22:42
Medlem
*Speedway (med den obligatoriska speedwaybussen)

*Dålig grammatik, "Det var hons fel" eller "Säg åt han" är klassiska fel formuleringar

*Carola, Gyllene tider,

*Ungdomarna är allmänt ohyfsade, bråkiga och umgås ofta med samma personer som de känt sedan dagis. De har även blivit medvetna om att det är fult att vara "white trash" och försöker därför undvika att placeras i den kategorin genom att helt enkelt klä sig och bryta som invandrare.

*Förakt för "intellektuella jävlar"

*Fotboll och Gladiatorerna är höjdpunkterna på TV

För övrigt, tror ni att "White Trash mentaliteten" är något som beror på genetiska defekter/brist på hjärnkapacitet, eller har det med uppfostran att göra?
Citera
2007-12-09, 22:53
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukast
*Speedway (med den obligatoriska speedwaybussen)

*Dålig grammatik, "Det var hons fel" eller "Säg åt han" är klassiska fel formuleringar

*Carola, Gyllene tider,

*Ungdomarna är allmänt ohyfsade, bråkiga och umgås ofta med samma personer som de känt sedan dagis. De har även blivit medvetna om att det är fult att vara "white trash" och försöker därför undvika att placeras i den kategorin genom att helt enkelt klä sig och bryta som invandrare.

*Förakt för "intellektuella jävlar"

*Fotboll och Gladiatorerna är höjdpunkterna på TV

För övrigt, tror ni att "White Trash mentaliteten" är något som beror på genetiska defekter/brist på hjärnkapacitet, eller har det med uppfostran att göra?

Är sär skrivningar också ett tecken?
Citera
2007-12-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Är sär skrivningar också ett tecken?
nja särskrivningar är snarare ett tecken på en värdelös auto-rättstavnings-addon som jag inte orkat ta bort. nu gav du mig dock en anledning till att göra det. On-Topic så är White-Trash oftast ganska harmlösa men om möjligt väldigt korkade och inskränkta människor som är trevliga så länge man inte öppet kritiserar eller antyder något negativt om deras livsstil.
Citera
2007-12-10, 00:06
Medlem
Detta är den bästa tråden på FB.
Citera
2007-12-10, 00:34
Medlem
Lucios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhjarta
Detta är den bästa tråden på FB.

Jag håller med till fullo på den punkten.
Citera
2007-12-10, 01:27
Medlem
Cyberbusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheilaa
För övrigt så har jag tänkt på en grej:

Har Kevin och Melissa alltid definierats som wt-namn, eller var det först när det uppdagades att Linda Rosings barn heter så som det blev wt? Vad kom först hönan eller ägget, liksom?

Jag läste om en undersökning där det framkom att barn med namnet Kevin har de fattigaste föräldrarna statistiskt sett. Det var rätt länge sedan och garanterat innan fröken Rosing blev känd.
Citera
2007-12-10, 09:27
Bannlyst
Äldre generationers White Trash-män heter Tony, Örjan, Urban, Steve, Conny, Ronny, Roland, Börje. De är ofta kåkfarare.

Det är 70-talisternas barn som heter Kevin, Leonardo, Jonahtan, Tindra, Eveylina.. det skall klinga lite "exotiskt", gärna med egna stavingar. Att döpa ett barn är som att skaffa sig en "exotisk" ankeltatuering med ett kinesiskt tecken som betyder något "bara jag själv vet"
Citera
2007-12-10, 13:09
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberbusen
Jag läste om en undersökning där det framkom att barn med namnet Kevin har de fattigaste föräldrarna statistiskt sett. Det var rätt länge sedan och garanterat innan fröken Rosing blev känd.

Amerikansk motsvarighet:

20 vita pojknamn som är mest karakteristiska för låginkomstagare.

Ricky
Joey
Jessie
Jimmy
Billy
Bobby
Johnny
Larry
Edgar
Steve
Tommy
Tony
Michael
Ronnie
Randy
Jerry
Tylor
Terry
Danny
Harley
Citera
2007-12-10, 19:59
Medlem
otukts avatar
se&hör, efterlyst, blend cigg, sverigedemokraterna, horoskop, köra volvo 240 och kalla det raggarbil, glasbord, onyttigmat, kontakter på socialen, polis förakt, wu-wear, alkohol, mode stuket som var för 10-20-30 år sedan, adidas knäpp-byxor, mamman den bärande, farsan smiter undan, barnen ska alltid hjälpa till, religion, och sen orkar jag inte skriva mer. Det var det som jag kom att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in