Vill tillägga min erfarenhet av detta mysiga ämne.
Mitt ex är/var white trash inkl hela hennes familj. Jag gjorde slut kan jag tillägga.. Har inte läst alla inlägg i tråden, men har nickat medhållande åt överraskande mycket till trots!
En avslöjande bild som beskriver detaljerat hur det ser ut från den nersuttna soffan där även hundarna huserar. Detta är det s.k. "vardagsrummet" och nej det är INTE jag som sitter där med ryggen vänd mot kameran. [klicka på bilden för förstoring]
http://www.ladda-upp.com/bilder/1524/tvrummet
Här listar jag deras (o)vanor´som, enligt mig, skriker white trash.
* Bor på landet utanför civilisationen. Hatar stadsbor.
* Låg allmänbildning, tar igen det med hög ignorans.
* 3 (skrot) bilar på tomten intill huset. alla köpta begagnade för ca 4000 - 25.000.
* Övervikt och osunda matvanor och dryckesvanor. (Alltid fet/standard mjölk, chips, enorma godispåsar, 6 pack 1½l willy's cola och en orange. Mega pommespåsar vanligt m.m.. Rester från gårdagens och förgårdagens köttfärs med spaghetti, gjord av enbart fläskförs, var rutin. Det ytterst gamla kylskåpet är överfyllt av allt möjligt som har nått sin utgångsdatum. Öppnat dessutom..
* Mjukiskläder alla eller många dagar i veckan (inkl huvtröjor med huvan på av vissa) Även zigenarkjol för den fetaste.. not kidding..
* 5 barn, varav alla bor hemma fortfarande. +30 åringen sover på soffan i "finrummet" medans +25 åringen bor hemma med, vill inte flytta ut av div anledningar. "För mycket stress i stan.. i naturen kan man ta det lugnt"
* Skriker istället för att prata. Till både djur och familjemedlemmar.
* Ingen ordning, ingen hygien, ingen renlighet. Däremot odör, obefintlig ren luft inne, skräp på varenda trappsteg upp till övervåningen etc. * stora blandrashundar som springer överallt i hela huset. ...och ingen uppfostran alls. nope
* ska nog inte dra upp mer. bilden säger mycket..
Själv bor jag i en storstad, ej i någon förort. Är ej något white trash. Nu i efterhand ser jag egentligen vilka enorma skillnader mellan oss. Det fanns stora anledningar att dumpa innan jag gjorde det. Långt innan. I know.. Men kärleken är ibland blind och man ser inte saker för vad de egentligen är.