2007-11-19, 21:53
Medlem
No_Remorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanolanola
Haha, så sant!
Är det bara jag som tycker att det är lite WT att köpa tavelramar på IKEA och hänga upp dom på väggen utan att ta ur bilderna som satt i från början, typ bilder på snäckor eller liknande . Eller är det bara svensson?

Känns mer svensson än WT........
Det känns lite som att WT skiter fullständigt i tavlor.
Citera
2007-11-20, 07:17
Medlem
oreHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_Remorse
Känns mer svensson än WT........
Det känns lite som att WT skiter fullständigt i tavlor.

Tvärtom, eftersom Wt saknar det mesta som jämnåriga Svenssons har i bagaget, blir the Home sweet hell, ett av dem mest särpräglade ställe men kan tänka sig. Här får Wt vara i lugn och ro, här kan det fjärtas, rökas, drickas och pippas i mammas rosa plyschsoffa från -82.

För att göra smarta investeringar inför framtiden (ingen inkomst – ingen pension), inhandlas vackra tavlor, de kallar dem ”fynd”, från loppmarknaden med klassiska motiv så som lila vattenfall mot en upplyst ram i bästa internationella la pizzeria style. Övriga vackra inslag i den inrökta,en gång vitlaminerade bokhyllan, är ölsejdlar, tomma ”vackra”, flaskor, för att minnas den enda gången de drack finöl, whiskey or what ever som faktiskt inte var inköpt under den årliga kryssningen utan stals ur grannens garage. Vackra glas är också något Wt samlar på, de är vackra en och en, men tillsammans ser det bara konstigt ut med udda champagne och vinglas. De samlar på dessa, men de använder dem inte, trots den kaotiska tillvaron är de smarta nog att inte skapa onödig disk. De väntar tills pappsens nya flickvän tar itu med berget, det kommer ju en ny mamsie varje halvår iallafall.

Wt blir lätt osams med allt och alla och finns inga problem skapar de dem själva: ”Jävla typ, det är säkert han som snott skiftnyckeln av mig, nu gör jag inbrott i hans garage”. Två år senare inser han att skiftnyckeln varit inkilad mellan soffkuddarna hela tiden. ”Tyckte väl jag kände en knöl i röva... –Bettan! Se för faaan till att städa nån jävla gång!”
Citera
2007-11-22, 17:00
Bannlyst
Det känns som att WT-livsstilen är nära besläktad med slacker-kulturen. När övergår man ifrån att vara slacker till WT? Och en grej till... Är man som universitetsstuderande per automatik imun mot att bli WT? Jag pluggar själv på universitet, och är definitivt mer slapp nu än då jag jobbade. Och slutligen; Föds man som WT eller blir man det med tiden? Kan man göra någon slags klassresa och avancera ifrån att vara WT till att bli... Ja... Något som är högre på hiarkistegen (alternativt tvärtom)?
Citera
2007-11-22, 19:10
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheilaa
Det känns som att WT-livsstilen är nära besläktad med slacker-kulturen. När övergår man ifrån att vara slacker till WT? Och en grej till... Är man som universitetsstuderande per automatik imun mot att bli WT? Jag pluggar själv på universitet, och är definitivt mer slapp nu än då jag jobbade. Och slutligen; Föds man som WT eller blir man det med tiden? Kan man göra någon slags klassresa och avancera ifrån att vara WT till att bli... Ja... Något som är högre på hiarkistegen (alternativt tvärtom)?

Självklart kan man göra en klassresa. Det som gör en WT är miljön runt omkring dig och väljer du följa dina WT-föräldrar med samma stil är du dömd.

Själv vet jag inte rikltigt var jag är på skalan. Har en WT-morsa som är ur-göteborgare, lågutbildad, tvivelaktig möbelsmak, borderline-alkis, röker inomhus m.m

Ställer man henne i kontrast till min käre far som är född och uppvuxen i stockholms skärgård, har en sjöbefälsexamen från Chalmers, nykterist, rökfri m.m så undrar man hur i helvete jag kom till världen egentligen.. (För den som är intresserad så träffades de på en oljetanker. Farsan som befäl och morsan slavade i mässen)

Jag har präglats av bådas kulturer så jag bekänner mig varken till det ena eller andra.
Citera
2007-11-22, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Självklart kan man göra en klassresa. Det som gör en WT är miljön runt omkring dig och väljer du följa dina WT-föräldrar med samma stil är du dömd.

Själv vet jag inte rikltigt var jag är på skalan. Har en WT-morsa som är ur-göteborgare, lågutbildad, tvivelaktig möbelsmak, borderline-alkis, röker inomhus m.m

Ställer man henne i kontrast till min käre far som är född och uppvuxen i stockholms skärgård, har en sjöbefälsexamen från Chalmers, nykterist, rökfri m.m så undrar man hur i helvete jag kom till världen egentligen.. (För den som är intresserad så träffades de på en oljetanker. Farsan som befäl och morsan slavade i mässen)

Jag har präglats av bådas kulturer så jag bekänner mig varken till det ena eller andra.

Otippat par, verkligen! Lever de fortfarande ihop?
Citera
2007-11-23, 18:58
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheilaa
Otippat par, verkligen! Lever de fortfarande ihop?

Nej de skildes efter några år. Minns de tinte men farsan bodde kvar i Gbg i 20 år tills jag och min bror var vuxna. Nu har han flyttat tillbaka till sthlm. Han har längtat tillbaka så länge jag kan minnas så det var rätt strongt att stanna kvar för vår skull.
Citera
2007-11-23, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Han har längtat tillbaka så länge jag kan minnas så det var rätt strongt att stanna kvar för vår skull.

Ja, det var fint
Citera
2007-11-23, 21:02
Medlem
White trash, vad tycks

Vill tillägga min erfarenhet av detta mysiga ämne.
Mitt ex är/var white trash inkl hela hennes familj. Jag gjorde slut kan jag tillägga.. Har inte läst alla inlägg i tråden, men har nickat medhållande åt överraskande mycket till trots!

En avslöjande bild som beskriver detaljerat hur det ser ut från den nersuttna soffan där även hundarna huserar. Detta är det s.k. "vardagsrummet" och nej det är INTE jag som sitter där med ryggen vänd mot kameran. [klicka på bilden för förstoring]
http://www.ladda-upp.com/bilder/1524/tvrummet

Här listar jag deras (o)vanor´som, enligt mig, skriker white trash.

* Bor på landet utanför civilisationen. Hatar stadsbor.
* Låg allmänbildning, tar igen det med hög ignorans.
* 3 (skrot) bilar på tomten intill huset. alla köpta begagnade för ca 4000 - 25.000.
* Övervikt och osunda matvanor och dryckesvanor. (Alltid fet/standard mjölk, chips, enorma godispåsar, 6 pack 1½l willy's cola och en orange. Mega pommespåsar vanligt m.m.. Rester från gårdagens och förgårdagens köttfärs med spaghetti, gjord av enbart fläskförs, var rutin. Det ytterst gamla kylskåpet är överfyllt av allt möjligt som har nått sin utgångsdatum. Öppnat dessutom..
* Mjukiskläder alla eller många dagar i veckan (inkl huvtröjor med huvan på av vissa) Även zigenarkjol för den fetaste.. not kidding..
* 5 barn, varav alla bor hemma fortfarande. +30 åringen sover på soffan i "finrummet" medans +25 åringen bor hemma med, vill inte flytta ut av div anledningar. "För mycket stress i stan.. i naturen kan man ta det lugnt"
* Skriker istället för att prata. Till både djur och familjemedlemmar.
* Ingen ordning, ingen hygien, ingen renlighet. Däremot odör, obefintlig ren luft inne, skräp på varenda trappsteg upp till övervåningen etc. * stora blandrashundar som springer överallt i hela huset. ...och ingen uppfostran alls. nope
* ska nog inte dra upp mer. bilden säger mycket..

Själv bor jag i en storstad, ej i någon förort. Är ej något white trash. Nu i efterhand ser jag egentligen vilka enorma skillnader mellan oss. Det fanns stora anledningar att dumpa innan jag gjorde det. Långt innan. I know.. Men kärleken är ibland blind och man ser inte saker för vad de egentligen är.
Citera
2007-11-23, 22:45
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=Lm7ot...eature=related

Hon är white trash-kvinnan personiferad!
Citera
2007-11-23, 23:03
Medlem
Fettokisses avatar
Tatuering i svanken, tatuering av något som "kryper" ut ur skinnet, piercing i ögonbrynet och pilotglasögon är fanimig WT.
Citera
2007-11-24, 01:37
Medlem
mr.demons avatar
Det spelar egentligen ingen roll hur man går klädd eller hur man har inrett sitt hem,man blir alltid WT i nånns ögon
Citera
2007-11-24, 03:46
Medlem
jingizus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokisse
Tatuering i svanken, tatuering av något som "kryper" ut ur skinnet, piercing i ögonbrynet och pilotglasögon är fanimig WT.

så sant så! WT-pappan i min post lite högre upp vann på någon tattoo-mässa med sin "underbart vackra" tiger, som river sig ut ur ryggen på honom, han fick den billigare eftersom tatueraren ville tävla med den.

tatueringen är på hela ryggtavlan, en tiger som klöser sig igenom huden på "språng"

vill dock påpeka att den är riktigt bra gjord, han behöver inte skämmas runt andra tatuerings-dårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in