2011-01-15, 20:32
Medlem
Qurests avatar
Tjena FB, har ett problem som naggat på mig ett bra tag.

I forna tider har jag suttit vid min burk som haft OS Windows XP 32-bit. Men som senare började krångla och ha sig, så bestämde mig för att formatera burken o köra på på W7 Ultimate 64-bit istället, rensade då allting på datorn.

Men innan formateringen så har flashspel spelats skit bra på datorn. Vi kan ta tex 'Winterbells' på google. Är ett känt flashspel, som tidigare kört på skit bra. Men efter formateringen har skitit ner sig totalt, det laggar så fort man rör musen över den svarta skärmen.
Ja, alltså alla flashspel egentligen fungerar så mycket sämre nu. Jag har ominstallerat flash, och tatt bort ca 4 gånger nu. Jag har försökt uppdatera allt jag kan med adobe och göra utan någon framgång alls.

Datorns prylar är monster prylar, den pallar allt som går och erbjuda just nu.
Vi snackar, Intel Core, 2 Duo CPU. E8400 @ 4.00 GHz, 6 gig ram och som sagt w7 ultimate 64-bit OS. Nvidia GFX 475 Graffekort. Asus PSQ-5 motherboard.
Kör med 120 Fps på WOW och kör högsta mumman på allting. Crysis kör på skit bra, Far cry 2 med ultra. men till flashspel, så skiter den ner sig totalt.

Vad ska jag ta mig till egentligen, hur ska jag gå till väga nu? Någon som sitter med ett och annat tips kanske? Jag söker er visdom mer än någonsin :-)

-Q
Citera
2011-01-15, 20:42
Medlem
Hemmabygges avatar
Installerat alla drivrutiner till grafikkortet korrekt?
Citera
2011-01-15, 20:42
Medlem
Qurests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmabygge
Installerat alla drivrutiner till grafikkortet korrekt?

Svar ja, det har jag. även varit inne och kollat om den är på senaste driv. Och det är den :-/
Citera
2011-01-15, 20:43
Medlem
Har du installerat drivrutinerna för grafikkortet samt allt annat?

Vilken webbläsare använder du?
Citera
2011-01-15, 20:46
Medlem
Qurests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuggelito
Har du installerat drivrutinerna för grafikkortet samt allt annat?

Vilken webbläsare använder du?

IE, Men kan vara osäker om vilken version jag har. Råd om hur jag tar reda på detta?
Citera
2011-01-15, 20:51
Medlem
Kör CTRL+ALT+DELETE - processes - > högerklicka på iexplorer.exe - Set affinity och kryssa ur alla utom 1 cpu.

Testa spela igen.

Alternativet i Chrome

Installera updates ifall du har fått tag i gammalt win7

Glömde. i iexplorer kan du trycka på F10 för att få knapparna synas sen HELP -> about internet explorer. För att se vilken du kör.
Senast redigerad av Ullvante 2011-01-15 kl. 20:55.
Citera
2011-01-15, 20:57
Medlem
Qurests avatar
Testade ditt cpu knep där och gjorde ingen skillnad, lika dåligt. Google chrome har jag bara hört dåligt om på annat håll :x

Och, jag kör IE version 8.. Går inte och uppdatera till bättre just nu.. Bör man ta ner IE ett steg? Eller.. Meh.. Suck, känns jobbigt detta.
Citera
2011-01-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurest
Testade ditt cpu knep där och gjorde ingen skillnad, lika dåligt. Google chrome har jag bara hört dåligt om på annat håll :x

Och, jag kör IE version 8.. Går inte och uppdatera till bättre just nu.. Bör man ta ner IE ett steg? Eller.. Meh.. Suck, känns jobbigt detta.

installerade du drivrutinerna via update eller på tillverkarens hemsida?

Tryck win+pausebreak - Device manager. Har du några problem där? brukar vara gula trianglar har jag för mig.
Senast redigerad av Ullvante 2011-01-15 kl. 21:11.
Citera
2011-01-15, 23:26
Medlem
Qurests avatar
Windows 7 Ultimate gjorde det åt mig i princip :x.. Den letande igenom allt som behövdes när jag formaterade om. Så, inte manuellt.

Borde jag dra manuell? :x Fanns förövrigt inga varningstrianglar alls. Kan det inte vara Internet Explorer 8 då? ... Är helt förvirrad nuh-
Citera
2011-01-17, 00:03
Medlem
Qurests avatar
Antar att jag kommer gå lottlös denna gång också.

Verkligen ingen som har ett o annat och komma med? Hjälp sökes fortfarande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in