2011-01-15, 17:37
Medlem
Hej
Jag har problem med att någon skit ligger och belastar CPU!

Jag vet inte riktgt hur jag skall göra för att ta reda på vilket program det är.
Man ser inget i taskmanager.

Har fyra cores och cpu liggar konstant på 25%.

http://bayimg.com/jaDpkaAde

Hur gör jag för att ta reda på vilket program som är boven?
Citera
2011-01-15, 18:10
Medlem
Har samma problem, märktes inte alls när datorn var ny, nu kan man bokstavligt höra den tugga, speciellt när man spelar vissa spel som starcraft 2, dock så gjorde den inte det tidigare så nått måste ju ligga på. Har inget virusprogram etc..
Citera
2011-01-15, 18:11
Medlem
Syndicateofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty2000
Hej
Jag har problem med att någon skit ligger och belastar CPU!

Jag vet inte riktgt hur jag skall göra för att ta reda på vilket program det är.
Man ser inget i taskmanager.

Har fyra cores och cpu liggar konstant på 25%.

http://bayimg.com/jaDpkaAde

Hur gör jag för att ta reda på vilket program som är boven?

Kollat att det inte är systemetsvänteprocces som spökar? Annars är jue taskmanager lite halvkeff...kan jue vara den som visar fel. Ska tänka på det. OS?
Citera
2011-01-15, 18:12
Medlem
Syndicateofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Har samma problem, märktes inte alls när datorn var ny, nu kan man bokstavligt höra den tugga, speciellt när man spelar vissa spel som starcraft 2, dock så gjorde den inte det tidigare så nått måste ju ligga på. Har inget virusprogram etc..

Rekomenderar att du skaffar det direkt! Vad är poängen med en kraftig dator om du ska ge kapaciteten till nätpirater och eventuellt stödja massiva block-attacker på företag mm. Nej tack. NOD32 rekomenderas hjärtligt!
Citera
2011-01-15, 18:51
Medlem
Zelogaths avatar
Har du inget antivirus så skaffa nod32 och Malwarebytes' Anti Malware!
Scanna igenom datorn, blir det inte bättre så finns det guider på internet hur du stänger av onödiga processer och program som startar upp när du sätter på datorn till vista och w7.
Googla bara, jag gjorde detta och datorn blev mycket snabbare!
Kan tilläggas att jag är jättekass på datorer så det var inget speciellt svårt om man bara följer guiderna
Citera
2011-01-15, 22:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Aktivera kolumnen "CPU-tid" i aktivitetshanteraren (och inte bara CPU) så ser du vad som käkar cpu.
Citera
2011-01-16, 00:22
Medlem
Problemet försvan vid reboot. Jag kör på w7 och har inaktiverat en hel del onödiga autostart program mha msconfig.

Det konstiga var just att task manager inte vissade vilket process som tog cpu. Kanske var någon tillfällig bugg!
Citera
2011-01-16, 00:40
Medlem
kvints avatar
Aktivera "Show processes from all users" nere till vänster i aktivitetshanteraren.
Citera
2011-01-16, 00:42
Medlem
flummbullens avatar
Frågan är varför typ 15 Chrome är igång :S
Citera
2011-01-16, 02:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummbullen
Frågan är varför typ 15 Chrome är igång :S