Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-15, 17:15
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Systemuppdateringar ingår tills ett nytt versionsnummer kommer. Om Apple fortsätter på inslagen väg kommer Lion att kosta ca 300:- för de som har Snow Leopard; men det låter jag vara osagt tills de släpper den informationen.
Att uppgradera från SL till Lion kommer nog vara ett större steg än det var att uppgradera från Leopard till SL. Därför det nog troligen kommer att kosta mer.
Citera
2011-01-15, 17:22
Medlem
du får alla uppdateringar fram till nästa release dvs 10.7
Citera
2011-01-16, 09:52
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Att uppgradera från SL till Lion kommer nog vara ett större steg än det var att uppgradera från Leopard till SL. Därför det nog troligen kommer att kosta mer.

Fattar inte riktigt varför folk tror att SL var en "liten" uppgradering. Det var väldigt mycket nytt under skalet, allt är inte yta. Men, huruvida prissättningen kommer att bli samma som för SL återstår ju att se.
Citera
2011-01-16, 11:24
Medlem
towbs avatar
Snacket går. Det pratas om allt mellan gratis och 129 dollar. De flesta verkar vara överens om att 129 dollar (129 U.S. dollars = 861.280437 Swedish kronor) låter rimligast men det finns vissa som säger att det kan bli billigare och hänvisar till att Apple sänkt priserna på diverse programvara.

Men så länge det är under en tusing tycker jag verkligen inte man kan klaga Vi får väl se inom ett halvår eller så!
Citera
2011-01-16, 11:35
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
Vaddå så alla funktioner, uppdateringar och allt funkar som det skall om man lånar skivan av en kompis? Låter ju nästan löjligt, eller har dem inte tänkt eller brytt sig om piratkopiering?
Till skillnad från Microsoft tjänar Apple bara en bråkdel av sina pengar på mjukvaran. Vad gäller piratkopiering har Apple varit tidigt ute med att hitta nya lösningar som fungerar med den nya tekniken, snarare än att jaga och straffa.

http://tech.fortune.cnn.com/2010/04/22/chart-where-apple-gets-its-revenue/
Citera
2011-01-17, 20:10
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Snacket går. Det pratas om allt mellan gratis och 129 dollar. De flesta verkar vara överens om att 129 dollar (129 U.S. dollars = 861.280437 Swedish kronor) låter rimligast men det finns vissa som säger att det kan bli billigare och hänvisar till att Apple sänkt priserna på diverse programvara.

Men så länge det är under en tusing tycker jag verkligen inte man kan klaga Vi får väl se inom ett halvår eller så!
Tycker det verkar som en ganska rimlig och trolig summa.
Citera
2011-01-17, 21:30
Bannlyst
Annars så laddar man bara ner om man inte har råd, är nästan enklare att köra nedladdade program på OS X än Windows upplever jag. Kostar nästa uppdatering 319kr kanske jag köper den, men kostar den över 1000kr kommer jag lätt ladda ner.
Citera
2011-01-18, 05:43
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Annars så laddar man bara ner om man inte har råd, är nästan enklare att köra nedladdade program på OS X än Windows upplever jag. Kostar nästa uppdatering 319kr kanske jag köper den, men kostar den över 1000kr kommer jag lätt ladda ner.
Det ligger ju något i det du säger som jag tror Apple har insett. Därför tror jag inte det blir så fasansfullt dyrt
Citera
2011-01-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
För att kunna installera Mac OS behövs en dator tillverkad av Apple (eller ja, i stora drag). Och med tanke på det låga priset är det många som köper skivan ändå.

Däremot skivorna du får med när du köper datorn fungerar bara till samma typ av dator. Exempel, har du en Mac mini kan du inte låna din kompis skiva om han har en Macbook.

Fof rätt så imponerad av att jag bara kan låna kompisens skiva och sen funkar allt galant ^^
Citera
2011-01-21, 22:18
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Fattar inte riktigt varför folk tror att SL var en "liten" uppgradering. Det var väldigt mycket nytt under skalet, allt är inte yta. Men, huruvida prissättningen kommer att bli samma som för SL återstår ju att se.
Jag varken tror eller säger att det var en "liten" uppgradering. men faktum är att Apple själva tycker att uppgraderingen inte va tillräckligt stor för att ta runt 1k-lappen för det. Därav både namnet och priset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in