2011-01-15, 15:21
Medlem
Isnatts avatar
Jag är sugen på att köpa kött direkt av uppfödare. Vill dock inte bli lurad eller på något annat sätt blåst

Nötkött, lamm och gris är väl det jag är sugen på att köpa hem.

Ägg köper jag av en på jobbet som har höns, mycket goda, dom har det garanterat bra och billigare än mataffärernas ägg (1:-/styck).

Gör ni det och har det fungerat bra?
Citera
2011-01-15, 15:24
Medlem
symbicorts avatar
ägg brukar jag också köpa av en som har höns och älg- och hjortkött brukar jag köpa av en jägare och det tycker jag fungerar alldeles utmärkt

edit: förr hade farmor och farfar två grisar svart som dom köpte av någon grisbonde och dom födde vi upp och slaktade dom till jul
Senast redigerad av symbicort 2011-01-15 kl. 15:27.
Citera
2011-01-15, 15:26
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbicort
ägg brukar jag också köpa av en som har höns och älg- och hjortkött brukar jag köpa av en jägare och det tycker jag fungerar alldeles utmärkt
Vad pröjsar du?
Citera
2011-01-15, 15:31
Medlem
symbicorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad pröjsar du?

Jag brukar köpa ett äggfack med 24 ägg och det brukar jag väl ge omkring 4 € men ibland brukar jag få dom gratis och älg och hjortkött brukar jag få billigt eftersom det oftast är en släkting jag köper av,men brukar ge honom en whisky flaska eller liknande
Citera
2011-01-15, 15:31
Medlem
bluecafes avatar
svarta marknaden är väl itne samma sak som att inte köpa i en vanlig mataffär?

Finns massor med gårdar som producerar kött och säljer på egen butik hemma. Du kan säkert hitta allt du vill ha i en vanlig telefonkatalog. Inget konstigt med det.
Citera
2011-01-15, 15:34
Medlem
skrudiss avatar
Är det verkligen "svart"? Det kanske är svart för försäljaren, om denne nu gör det i stor skala och sedan inte skattar något. Å andra sidan brukar väl dessa gårdsförsäljare vara tämligen små i sin försäljning, men det är trevligt att hitta någon genuin uppfödare att köpa av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in