2011-01-15, 14:29
Medlem
Callebois avatar
Tjenare!

Jag har nu slopat min PC för spel och tänkte köra Mac till allting! Innan har jag kört PC just för spel och Mac till allt annat.

Det spel jag brukar köra mest nuförtiden är Heroes of Newerth och det flyter verkligen inte felfritt när man är i strid/spawn.. Någon som erfarit samma problem som jag? Jag kör spelet direkt på OSX så jag kör inte via bootcamp.. kanske hade det flutit bättre om jag faktiskt partitionerade om min HDD så att en del av den blev Windows?
Specifikationer: iMac 27" i7 processor 16gb Ram 1024GB Grafikkort.

En annan sak jag inte riktigt reder ut är att musrörligheten är värdelös i OSX då man ska ha den till att spela. Jag vet att många inte alls känner av problemet men att det finns en hel del trådar om det, ingen som hjälper mig dock. Jag har lyckats hitta programvara som gör att jag blir av med accelerationen men responsen på musen förblir kass. Rör man musen snabbt i Windows hänger musen med helt perfekt men när man gör likvärdigt på Macen så blir det en fördröjning som gör det mer eller mindre ospelbart.
Kör en Razer Imperator och det finns inga drivrutiner som löser problemet heller.

Vet inte om någon känner igen sig men om det skulle vara fallet så vore jag ytterst tacksam för all hjälp jag kan få!!

Tack på förhand
Citera
2011-01-15, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calleboi
Tjenare!

Jag har nu slopat min PC för spel och tänkte köra Mac till allting! Innan har jag kört PC just för spel och Mac till allt annat.

Det spel jag brukar köra mest nuförtiden är Heroes of Newerth och det flyter verkligen inte felfritt när man är i strid/spawn.. Någon som erfarit samma problem som jag? Jag kör spelet direkt på OSX så jag kör inte via bootcamp.. kanske hade det flutit bättre om jag faktiskt partitionerade om min HDD så att en del av den blev Windows?
Specifikationer: iMac 27" i7 processor 16gb Ram 1024GB Grafikkort.

En annan sak jag inte riktigt reder ut är att musrörligheten är värdelös i OSX då man ska ha den till att spela. Jag vet att många inte alls känner av problemet men att det finns en hel del trådar om det, ingen som hjälper mig dock. Jag har lyckats hitta programvara som gör att jag blir av med accelerationen men responsen på musen förblir kass. Rör man musen snabbt i Windows hänger musen med helt perfekt men när man gör likvärdigt på Macen så blir det en fördröjning som gör det mer eller mindre ospelbart.
Kör en Razer Imperator och det finns inga drivrutiner som löser problemet heller.

Vet inte om någon känner igen sig men om det skulle vara fallet så vore jag ytterst tacksam för all hjälp jag kan få!!

Tack på förhand

Musreaktionen har jag hört andra kommentera, även om jag aldrig stött på det själv, vare sig på Wow eller HoN. Det jag tycker är konstigt är att spelat inte flyter på bra på din iMac. Jag lirar frekvent HoN på min i5 + 512 grafik Macbook Pro utan några som helst problem med grafik eller flyt...
Senast redigerad av Etaro 2011-01-15 kl. 14:37.
Citera
2011-01-15, 14:53
Medlem
I inställningar, har du Frame Queuing och Exclusive Mode igång? Dessa kan hjälpa dig att reda ut dina problem. Samt dina drivrutiner till grafikkortet.

Jag kan fråga mina kollegor i support teamet om mitt råd ej gav resultat. Bara att säga till
Citera
2011-01-15, 17:16
Medlem
Callebois avatar
Etaro: Jag tror musreaktionen är lite en smaksak eller något.. Många säger att dem inte märker någon skillnad alls och andra(liksom jag) ser det som natt och dag. TYVÄRR! Jaså? Din dator flyter alltså helt felfritt? Man tycker ju att min dator ska palla trycket och flyta HELT. Bara jag står i fontänen så ser man gubben hacka..

Noyameki: Jag kanske är trög men jag hittar bara Exclusive Mode.. och det är påslaget, gör ingen skillnad om det är på eller av. Frame Queuing hittar jag inte under inställningar.. Du skulle inte kunna vägleda mig?

En sak till - kan man tabba ut till OSX eller måste man köra Windowed mode för att få det att fungera?

Tacksam för era snabba svar!! Keep em coming please!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in