2007-10-18, 20:31
Medlem
Nej och åter nej. Körde med det en vecka, det var den värsta veckan i mitt liv.
Citera
2007-10-18, 23:48
Medlem
Zaddas avatar
Jag körde med onico i ca 1 vecka, mest för att ha känslan av att ha nått under läppen...för att sedan börja med tuggummi, lyckades iaf hålla mig utan snus i 3 mån tills det tog slut med bruden, då blev det en fer grov lös under läppen direkt.
Citera
2007-10-20, 00:20
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadent_NS
Okey, ungefär vad jag fått höra tidigare. Funderar på att försöka sluta snusa men med Onico och Chocie m.m tror jag det lär bli rätt svårt. Bäst o bara lägga av direkt kanske.

SKa du köra med Nicofritt ska du defenitivt inte köra choice, det är som att köra upp peppar under läppen.
Citera
2007-10-20, 02:30
Medlem
sidyss avatar
nicotinfrittsnus är väll bara för att man ska ha något att köra upp under läppen? typ som att folk skulle tugga på pennor vid sluta röka projekt
Citera
2007-10-29, 10:06
Medlem
Doxologys avatar
Härmed förbannar jag Onico!!

Av någon diffus anleding så har jag slutat snusa. I tisdags föll jag snabbt in i ett sjukdomstillstånd med hög feber och en fruktansvärd smärta i halsen. Jag tänkte inte så mycket på snuset de första två dagarna då hälsa inte var topp. Nu när jag väl har återhämtat mig så har jag bestämt mig för att inte börja igen när man väl har hållit uppe i nästan en vecka nu, snusade en dosa om dagen innan i ca 5 år.

Har provat Onico och tycker deras enbär är helt okej, lugnar min hjärna lite. Men varför måste de ha frätande syra i påsarna? Har fått två sår på tandköttet vilket jag aldrig har fått av snus innan men dessa påsar utan nikotin har däremot lyckats skapa detta.

Någon mer som har varit med om detta? Helt sjukt, stoppa syran!
Citera
2007-10-29, 10:17
Medlem
Ozmeisters avatar
Japp det har jag, fräter mer en vanligt snus. Provade onico när jag skulle sluta. Anledningen till att jag ville sluta snusa var att slippa sår på tandköttet, men med onico blev det bara värre. Resultatet blev att jag gav upp slutandet
Citera
2007-10-29, 20:05
Medlem
GaletAnonyms avatar
Jag har testat onico 2 ggr, och jag måste säga att jag undra varför det sved, är det alltså någon sorts syra i det? Varför har dom då det? Vanligt snus svider ju inte om du inte bakar sten hårda prillor i 2 veckor
Citera
2007-10-29, 23:00
Medlem
Det är väl för att man ska känna att man får något under läppen och därmed stilla hungern efter snus
Citera
2007-10-30, 02:47
Medlem
Sheiks avatar
Skulle gissa att tanken med att det fräter är att det ska efterlikna vanligt snus så mycket som möjligt. Vanligt snus fräter också på läppen, fast om det gör det mindre eller inte än Onico kan jag inte svara på. Hela konceptet går ju ut på att man genom Onico ska dämpa det psykiska beroendet, dvs genom att uppnå någon form av placebo effekt och lura hjärnan att man har en riktig snus där.

Jag tyckte Onico sög av andra skäl. För det första så smakar det inte tobak, för det andra så var innehållet i påsen typ något som kan liknas vid lera, vilket ledde till att det inte alls kändes som snus.
Citera
2007-10-30, 04:05
Medlem
AkdoV_TulosbAs avatar
Fan, nu blev jag snussugen
Citera
2007-10-31, 04:18
Medlem
GaletAnonyms avatar
Lite OT kanske, men finns det lös snus-onico?
Citera
2007-10-31, 06:48
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Lite OT kanske, men finns det lös snus-onico?
Det gör det inte. Tror det skulle bli rätt svårt att fixa fram det med tanke på hur jävla torrt och äckligt det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in