Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Karlsson
Men efter en viss tids användande av Onico så har jag stött på en del problem, det verkar som om Onico fräter på tandköttet något extremt, i alla fall på mig.
Jag har då snusat Mint-versionen och efter ca 2-3 dosor av detta så har jag kunnat dra fingret under läppen och plocka ut skinn, dvs hud från tandköttet. Även tandkötts-fästet kring hörntanden har förflyttat sig uppåt så att det är en så pass stor skillnad att man märker det om jag ler.
Som jag sa tidigare så har även vänner till mig testat denna produkt, och även de har fått "problem". Den ena fick samma "åkomma" som mig, dvs förstört tandkött. Medans den andre fick en rejäl blåsa längs hela överläppen, så pass stor/utbredd att personen hade problem att prata. MVH
Har ingen egen erfarenhet av det du relaterar trots att jag använt Onico i stort sett dagligen i ett halvår (tidigare XQs och Real Taste). En kompis till mig hävdar dock att han känner ett par killar som fått permanenta tandskador av Onico. På den ene bröts ena framtanden av helt plötsligt och tandläkaren påstås ha sagt att tanden försvagats av det nikotinfria snuset samt att det fräter mer än vanligt snus.
Kan vara en råttan-i-pizzan-skröna eller också bildar majs och peppar nån ohelig kemisk substans. Man har ju hört om konstigare saker.
I vilket fall påverkar allt snus tandkött och munkemin. Hur pass mycket beror som alltid annars på gener, allmäntillstånd, munhygien och andra faktorer.