2011-01-15, 13:47
Medlem
Jag ska göra en sån här libanesisk sallad som jag tror kallas Tabouleh. Det krävs drygt 500g persilja till det receptet och det jag undrar är om det går att köpa bladpersilja i dessa mängder?

Tycker att plantorna man köper på ICA känns lite fjantiga och att man i sånna fall skulle få köpa på sig en 10 st vilket skulle kosta en förmögenhet..

Kan man köpa bladpersilja någon annanstans, någon som vet?

Citera
2011-01-15, 13:52
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Jag ska göra en sån här libanesisk sallad som jag tror kallas Tabouleh. Det krävs drygt 500g persilja till det receptet och det jag undrar är om det går att köpa bladpersilja i dessa mängder?

Tycker att plantorna man köper på ICA känns lite fjantiga och att man i sånna fall skulle få köpa på sig en 10 st vilket skulle kosta en förmögenhet..

Kan man köpa bladpersilja någon annanstans, någon som vet?

Persilja på lösvikt brukar finnas i de flesta butiker. Kolla runt lite.
Citera
2011-01-15, 13:54
Medlem
Beror väl lite på var du bor? Har du nån saluhall eller grönsakshandlare i närheten? Har köpt ganska så rejält med bladpersilja på Saluhallen här i Göteborg. Dessutom smakar den fantastiskt bra (och billigare!) jämfört med skiten från Santa Maria.
Citera
2011-01-15, 13:57
Medlem
BrianGriffins avatar
Vet inte vart du bor, men på torgen brukar det stå nån grönsakshandlare, där kan du köpa persilja i massvis. Jag skulle aldrig köpt det i någon affär, typ ica,willys eller nåt sånt. Då blir det bara löjligt dyrt. Ifall du skall ha så mycket.
Citera
2011-01-15, 15:07
Medlem
Isnatts avatar
Invandrarbutiker eller torghandlare brukar ha såna knippen. Eller så kan du be din willys/ica ta hem åt dig.
Citera
2011-01-15, 15:17
Medlem
wääuus avatar
Shit hur mycket tabouleh ska du göra!?

Jag har för mig att jag sett megastora knippen på City Gross
Citera
2011-01-15, 16:53
Medlem
spoilers avatar
Lidl har ibland storpack.
Citera
2011-01-15, 17:20
Medlem
jaså, jaha!

Jag bor strax norr om Stockholm, tror nog att det ska finnas en turkkällare där de säljer mycket grönsaker här i närheten, får testa där
Citera
2011-01-17, 12:02
Medlem
Stewes avatar
Jag brukar köpa bladpersilja på Willys. Kostar runt 50 kr/kg om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in