2011-01-15, 12:54
Medlem
Då är det dags för dag tre i Handbolls VM i Sverige, idag sänder TV4 och TV4Sport matcherna mellan;

Ungern - Norge, på TV4Sport med start kl 16.25.
Slovakien - Sverige, på TV4 med start kl 18.10.

Det ska bli intressant att få se hur Norges form är i detta mästerskap och vi får förhoppningsvis se lite mer fart nu när alla lag fått bort premiärnerverna. För Sveriges del gäller det att spela på sin egna nivå och inte låta Slovakien styra. Förhoppningsvis känner de av sin urladdning som de hade igår mot Polen.
2011-01-15, 12:57
Medlem
kh31d4rs avatar
"jag skulle se på handboll, men en hockeymatch bröt ut!"
2011-01-15, 13:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
"jag skulle se på handboll, men en hockeymatch bröt ut!"

Tråden är helt i sin ordning, läs: https://www.flashback.org/t1422625 /Mod
2011-01-15, 13:14
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Hockey och handboll.är du full.?
o.k dem var sammanfogade,såg nu.boll som puck
Senast redigerad av Charles.Bronson 2011-01-15 kl. 13:16.
2011-01-15, 16:26
Medlem
Ok då kör vi, ni hockeykillar får gärna hänga på! Att det kommer bli en bra match mellan Norge och Ungern tror jag att alla kan räkna med, men hur länga kan Ungern hänga på.
2011-01-15, 16:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Då är det dags för dag tre i Handbolls VM i Sverige, idag sänder TV4 och TV4Sport matcherna mellan;

Ungern - Norge, på TV4Sport med start kl 16.25.
Slovakien - Sverige, på TV4 med start kl 18.10.

Det ska bli intressant att få se hur Norges form är i detta mästerskap och vi får förhoppningsvis se lite mer fart nu när alla lag fått bort premiärnerverna. För Sveriges del gäller det att spela på sin egna nivå och inte låta Slovakien styra. Förhoppningsvis känner de av sin urladdning som de hade igår mot Polen.

Ja, jag hoppas få se imponerande insatser både av Norge och Sverige. Dessa matcher ska de vinna.
Slovakien stretade emot bra mot Polen, men är fullt möjliga att rubba. En måstematch för Sverige, men hittar man inga motmedel mot Martin Stranovsky har man inget i medaljstriden att göra.
2011-01-15, 16:47
Medlem
Så efter de första 7 minuterna så låg Ungern under med 6-0, fick ta en timeout och gjorde ett målvaktsbyte. Kanske inte den bästa början men nu har det blivit match igen.
2011-01-15, 17:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Nja, Norge känns svajiga och rätt förutsägbara, alltför mycket hänger på Kjelling. Unge Erevik i målet är dock duktig. Låt vara att de har två bollars ledning i halvtid, och kanske ror en seger mot Ungern i hamn, men Robert Hedin förefaller inte riktigt ha lyckats förmedla ett arbetslugn och tillförsikt till laget, de borde ha kunnat förvalta 6-0-ledningen bättre än så här. Jag tror att såväl Island, Tyskland, Spanien och Frankrike kommer att visa sig starkare än norrmännen på övre halvan av VM-spektrat.
2011-01-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nja, Norge känns svajiga och rätt förutsägbara, alltför mycket hänger på Kjelling. Unge Erevik i målet är dock duktig. Jag tror att såväl Island, Tyskland, Spanien och Frankrike kommer att visa sig starkare än norrmännen på övre halvan av VM-spektrat.

Ja såhär halvvägs in i andra halvlek så är det bara att hålla med. Samtidigt så känns det som att det finns så mycket mer att hämta från den talang som finns i Norge. De rullar inte sönder det större och tyngre ungerska försvaret, istället säker de linjen och går på skott från 9m. Ungern spelar på en lägre nivå just nu i tempo och gör lite väl mycket misstag. Just med två man mer så borde de dra upp tempot både i försvar och anfall för att gå jämt eller förbi. Känns som de dratt ner Norge lite i deras nivå.
2011-01-15, 17:50
Medlem
Kjelling borde sluta snacka med domaren och fokusera på att vinna matchen.
2011-01-15, 18:01
Medlem
26-23 vinst för Ungern. En riktigt dåligt match av Norge och en icke särskild sevärd match. Lågt tempo, inga kontringar och ett Norge som spelar boll med endast 9 meter spelarna.
2011-01-15, 18:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Kjelling borde sluta snacka med domaren och fokusera på att vinna matchen.

Dåligt humör och hängande huvuden tidigt på flera håll i Norge. Kjelling gjorde dock sju mål, men Lund och Mamelund höll inte för pressen. Fantasilöst och nästan helt obefintligt kantspel, och de utgjorde inte heller själva något större offensivt hot. Det här kommer inte att hålla för Robert Hedins lag. Jag är helt säker på att de förlorar mot Island, och blir inte alls förvånad om de förlorar mot Österrike. I så fall torde de missa att gå vidare från gruppen. Går de vidare har de ju Frankrike, Spanien och Tyskland att möta, de klarar knappast ta poäng mot något av de lagen. En besvikelse.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in