Jag måste bara blotta min okunnighet och erfarenhet ang att MAOI kombinerat med Extacy är livsfarligt.
Jag har nämligen tagit E och Pharmahuaska många gånger, ca 15gånger eller så och haft sjuka trippar, visste att detta inte var så bra men ville likväl candytrippa.
Men visst ångrar jag mig då E inte funkar lika bra på mig längre, inte så smart men det är inte heroin heller.
Känner även ett par som också gjort detta flera gånger och E funkar fortfarande på dem, så att det skulle vara livsfarligt kan jag inte hålla med om, fick inga negativa upplevelser alls och inte dem jag känner heller.
Uppmanar inte alls på något vis, utan bara påpekar.
=o)
Citat:
Ursprungligen postat av
Psychopatic
Nej, det är inte bra att kombinera centralstimulantia med MAO-hämmare. Iof. är Aurorix/moklobemid selektiv, så den påverkar bara MAO-A, vilket bryter ner serotonin och noradrenalin. Amfetamin frisätter dopamin & noradrenalin. Finns även MAO-hämmare som hämmar både MAO-A & MAO-B som bryter ner "allt", serotonin, noradrenalin, dopamin, tyramin m.m, men dessa är licensbelaggda.
Extacy är iaf. direkt livsfarligt att ta tillsammans med MAO-hämmare. Effedrin är inte heller bra och inte heller amfetamin och övrig centralstimulantia. Samt även andra antidepressiva läkemedel.
Men andra droger ska inte vara någon fara, kanske undantaget vissa opioider, läser i FASS att Petidin & Moklobemid har interaktionen D (betyder att kombinationen skall undvikas).
Men bland några av de vanliga drogerna; Morfin, Heroin, Cannabis, LSD, Psilocybin, Rohypnol, Valium så är det inte någon fara.
GHB låter jag vara osagt, då jag inte vet exakt hur det fungerar. Alkohol är däremot inte heller någon fara.