2011-01-15, 01:39
Medlem
FanaticPyros avatar
Hejsan!
Idag skulle jag göra ett klassiskt "Shutdown Fake Virus" och höll på att kolla runt och hålla på lite med shutdown-filerna.
Av misstag döper jag om Shutdown.exe filen som ligger under C: --> Windows --> System32
Av någon konstigt anledning döper jag inte tillbaka filen till sitt originalnamn, utan tar bort den och direkt efter tömmer papperskorgen

Vill göra om "viruset" så skulle gärna vilja veta hur man får tillbaka shutdown.exe

PS. Jag kan fortfarande stänga av datorn såklart
Citera
2011-01-15, 01:56
Medlem
beavertands avatar
Rätt åt dig som gör virus
Citera
2011-01-15, 01:57
Medlem
cannaBes avatar
System restore? Reparera Windows?
Citera
2011-01-15, 01:59
Medlem
kopiera filen från en "frisk" dator? Eller det kanske inte går?
Citera
2011-01-15, 02:02
Medlem
hasenfrasens avatar
Windows vaddå? XP, Vista eller W7? 32 eller 64 bit?
Citera
2011-01-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanaticPyro
Hejsan!
Idag skulle jag göra ett klassiskt "Shutdown Fake Virus" och höll på att kolla runt och hålla på lite med shutdown-filerna.
Av misstag döper jag om Shutdown.exe filen som ligger under C: --> Windows --> System32
Av någon konstigt anledning döper jag inte tillbaka filen till sitt originalnamn, utan tar bort den och direkt efter tömmer papperskorgen

Vill göra om "viruset" så skulle gärna vilja veta hur man får tillbaka shutdown.exe

Är väl bara att göra en systemåterställning?

Finns under tillbehör / systemverktyg/ sedan systemåterställning
Dock kan virusskapare skita ner sig och hoppas de får dålig karma
Citera
2011-01-15, 02:34
Medlem
Senappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanaticPyro
Hejsan!

Trollar du?
Ska du skapa virus torde du ha elementär koll på det OS du tänker drabba. Det du frågar om hade du klara av att lösa själv om du hade dessa kunskaper.
Citera
2011-01-15, 03:04
Bannlyst
Ladda ner shutdown.exe http://www.petri.co.il/software/shutdown.zip
Rara upp den och lägg den i samma mapp du tog bort den ifrån.

Hur hittade jag detta?
Jag googlade "download shutdown.exe", andra sök-resultatet.
Citera
2011-01-16, 13:40
Medlem
FanaticPyros avatar
Tack allihopa

Nej jag trollar inte, och jag gör inte heller något skadligt virus. Egentligen inget virus alls.
Jag har Windows7 64 bitars om det hjälper, men jag ska kolla på den senaste personens länk nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in