Citat:
Ursprungligen postat av Logik
Du får väl hålla din katt under bättre uppsikt i fortsättningen då?
Lustigt det där att katter får springa vind för våg dygnet runt, året runt, när man som hundägare blir halshuggen om man har sin hund lös en stund.
Förra hösten tog en hund jag känner en katt. Hunden var kopplad. Katten dog. Kattägaren var skitförbannad och skällde ut hundägaren samt ville kräva denne på pengar. Hur har man mage, jag förstår inte? Kan inte bara alla som är rädda om sina djur hålla dem under uppsikt som normalt folk?
Katten springer verkligen inte "vind för våg dygnet runt". Ute ca. 30 min under vintern. Har även innekatt. Denna katten har vi fått ta hand om eftersom den var sjuk och alltså inte haft möjlighet att behålla inne. Den här katten går inte hålla inne tyvärr annars hade jag gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Katten var väl inne på hunden territorium och fick sig en liten smäll.. Men det verkar som att "läxan" man ska lära sig med detta är att inte berätta om ens hund varit på en katt eftersom man då måste betala för kattens veterinärbesök..
Tvärtom faktiskt. Hunden var inne på vår tomt! Känns inte som att attacken var på lika villkor med tanke på att det blivit biten vid baken/svansen. Och sen vet jag inte om de hade för orsak att berätta om händelser eller helt enkelt blev tvingade då en granne varit närvarande när det hände. Ganska tråkigt att se hur du skriver att man inte bör ta ansvar för vad djuret gör, oavsett om det är hund eller katt. Men det är inte mitt problem