2004-08-10, 19:44
Medlem
Mockens avatar
Lejonet & björnen-glassen är den godaste i hela världen! Dyr som tusan, men prisvärd. Mina favoriter är de gamla klassikerna itealiensk vanilj och choklad.
Jag kan lätt vräka i mig en liter.
Citera
2004-08-10, 19:50
Medlem
dazombys avatar
I Göteborg finns en glassfabrik som heter US ice-cream.
De gör riktigt god glass.
De når kanske inte riktigt upp till Lejonet och Björnen, men det rä inte långt ifrån.

/dz
Citera
2004-08-10, 19:57
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazomby
I Göteborg finns en glassfabrik som heter US ice-cream.
/dz
Jag har alltid undrat vart dom säljer glassen, för jag har aldrig sett den i någon butik eller glasskiosk, bara där ute vid fabriken i Grimmered.

Och den är inte särskilt god tycker jag, då är Triumfglass ett par snäpp bättre.
Citera
Medlem
Kling har en slags glasstårta, typ "stubbe", med vanilj, rom och täcke av choklad. Eftersom jag fick för mig att ha sådana hemma i frysen, bara utifall att det skulle komma gäster, så satte jag i mig ett försvarligt antal under våren.

Numera har jag inga sådana hemma. Och att nån gäst skulle fått smaka var det aldrig tal om.
Citera
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Caffe Latte från GB Carte d'Or. Jag skulle med lätthet kunna smälla i mig en hel bytta

http://www.gb.se/2003/vara_glassar/p...44018549.html/
Citera
2004-08-10, 20:12
Medlem
dazombys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Jag har alltid undrat vart dom säljer glassen, för jag har aldrig sett den i någon butik eller glasskiosk, bara där ute vid fabriken i Grimmered.
Det är väl främst vid fabriken dom säljer den. Den har tidigare funnits på ett Café på Frölunda Torg, men jag vet inte om den fortfarande gör det. Dessutom säljs den tydligen i affären i Hajom, enligt en arbetskamrat.
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Och den är inte särskilt god tycker jag, då är Triumfglass ett par snäpp bättre.
Smaken är som en babianröv, färgrann och full av glass.

/dz
Citera
2004-08-10, 21:19
Medlem
triedis avatar
Dracula
Citera
2004-08-10, 21:40
Medlem
miklons avatar
Gäller det mjukglass så är det tveklöst Slagsta-glass (som tillverkas i Slagsta i Eskilstuna), sagolikt god.

Annars är Texas Pecan aldrig fel och den jag saknar mest ur GB:s sortiment är Tip Top.
Citera
2004-08-10, 23:06
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Caffe Latte från GB Carte d'Or. Jag skulle med lätthet kunna smälla i mig en hel bytta

http://www.gb.se/2003/vara_glassar/p...44018549.html/

ÅÅÅH word, en bytta e för lite. Bästa glassen helt klart.
Men not to forget, Ben&Jerrys cookie dough och cookies and cream från Häagen Daz.
Citera
2004-08-10, 23:06
Medlem
Deannas avatar
Sojaglass med vaniljsmak.. Det finns inte godare, den slår animalisk glass med hästlängder!!
Citera
2004-08-11, 10:23
Medlem
Luffarns avatar
Kan lova er alla att den dagen ni smakar Lejonet&Björnens Mangosorbert så kommer ni inte villja äta någon annan sort igen. Den är helt fantastisk!
Citera
2004-08-11, 11:15
Bannlyst
Sias "Twix" Glass. Som en Mars Bar fastän i glassform.
Eller "Dream" björnbär eller choklad i 1,1L burk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in