2011-01-14, 18:01
Bannlyst
Kan man flumma lite på Mirtazapin Actavis ?
2011-01-14, 18:23
Bannlyst
Nu får fan någon se till att ge mig ett svar
2011-01-14, 18:44
Medlem
auto607989s avatar
Nej det går inte..

Mvh
2011-01-14, 18:51
Medlem
Superfluous.s avatar
Det går inte nej.
Mirtazapin är ett NaSSA-preparat som används för behandling av depression (ofta med sömnproblematik). Det finns, precis som hos de vanligare SSRI, ingen "flumpotential" hos dessa substanser.
2011-02-12, 19:58
Medlem
nffas avatar
de kan man verkligen inte :O, tog 135 mg en gång och det enda jag kände för var att sova x'd
gick och la mig 2 timmar i skolan sen sov jag i 24 timmar när jag kom hem och det tänker jag aldrig göra om xD
fast då var det mirtazapin sandoz :P , äter dom men det borde la inte vara någon skillnad på dom och dina ? :P
2011-02-13, 16:46
Medlem
Beror på vad du menar med "flumma". Jag får hallucination-liknande effekt av det om än milt vid 30mg av det. Står t.o.m på bipackssedeln fast det är mindre vanligt. Vissa drömmar känns väldigt verkliga med av det. Får också rastlösa ben av den.

Det skulle väl inte vara mitt val av medicin att försöka flumma på p g a biverkningarna är inte precis "flum"-material.

Mycket vanliga:

* ökad aptit och ökad vikt
* dåsighet eller sömnighet
* huvudvärk
* muntorrhet
Vanliga:

* utmattning
* yrsel
* skakningar eller darrningar
* illamående
* diarré
* kräkningar
* hudutslag eller eksem (exantem)
* smärta i leder (artralgi) eller muskler (myalgi)
* ryggont
* känsla av yrsel eller svimning när du reser dig upp plötsligt (ortostatisk hypotension)
* svullnad (framför allt anklar och fötter) som beror på vätskeansamling (ödem)
* trötthet
* livliga drömmar
* förvirring
* oroskänslor
* sömnproblem

Mindre vanliga:

* känsla av upprymdhet eller att känna sig ”hög” (mani). Sluta ta Mirtazapin Actavis och kontakta genast din läkare.
* onormal känsla i huden, t ex brännande, stickande, kittlande eller pirrande (parestesi)
* myrkrypningar
* svimning (synkope)
* känsla av domningar i munnen (oral hypestesi)
* lågt blodtryck
* mardrömmar
* känsla av upprördhet
* hallucinationer
* starkt behov av att vilja röra på sig

Sällsynta:
* gulfärgning av ögonvitorna eller huden; det kan vara tecken på en störning i leverfunktionen (gulsot). Sluta ta Mirtazapin Actavis och kontakta genast din läkare.
* muskelryckningar eller sammandragningar (myoklonus)
2011-02-13, 19:17
Medlem
Medicinen är inte euforiserande vilket det ska vara för att det ska finnas "flummpotential".

Vem skulle dricka alkohol om det ända som hände var att ballansen försvan ungefär..

Att ta mirtazapinen för att underlätta sömn däremot fungerar.
2011-02-13, 20:01
Bannlyst
Tror du skrivit i lite fel forumdel faktiskt.
Du är ju ute efter att flumma på medicinen, då ska du nog skriva i drog forumet.
2011-02-19, 02:03
Men jodå, det går alldeles utmärkt! Se min tråd:
https://www.flashback.org/t748648

Kolla länken i första inlägget o bläddra ner till Remeron, då ser du "Missbruk förekommer".
2016-01-17, 18:06
Medlem
Jo klart det funkar, tar det själv med jämna mellanrum på grund av sömnproblem, det snurrar lite extra och tyckte det var skitkul att skriva poesi på tyska. Du blir svinigt dåsig men man kan ha roligt!
2016-01-18, 14:30
Moderator
fredrik686s avatar
Vill man använda medicin för att få rus så får man använda drog-delen.
Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in