• 1
  • 2
2011-01-15, 16:04
Medlem
Krogarns avatar
Nej det funkade inte. Frågan är varför VLC blir standardprogram på allt på datorn när jag väljer att det ska bli det på mina filmer. Vet att jag har gjort så förr utan det här har hänt..
Citera
2011-01-15, 16:05
Medlem
Rectuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krogarn
Okej helt plötsligt så har alla ikoner ändrats. Se: http://data.fuskbugg.se/dipdip/dfb.jpg
Om man ska öppna något program därifrån så öppnas det i VLC.

Finnns det något sätt att fixa det här på? Blir så jävla trött på allt ska strula hela tiden.....
När det börjar balla ur sådär så brukar jag försöka spara allt viktigt och sedan göra en ominstallationen av operativsystemet. Dock är det ju lite mer jobb med det.

Har du försökt göra en systemåterställning? Det kan tänkas hjälpa.
Citera
2011-01-15, 18:50
Medlem
Krogarns avatar
Det går inte att göra en systemåterställning för den vill köra det i VLC
Citera
2011-01-15, 19:05
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krogarn
Det går inte att göra en systemåterställning för den vill köra det i VLC
Microsofts lösning:

http://support.microsoft.com/kb/950505
Citera
2011-01-15, 19:09
Medlem
Krogarns avatar
Det fixade sig nu. Tack för hjälpen!
Citera
2011-01-15, 19:12
Medlem
Snälla ! Kan någon hjälpa mig.. Nu står det på min dator : Warning... you´re computer is infected... och jag kommer ingenstans... det är blå bakgrund och det står att jag måste ladda hem system tool virusprogram som kostar pengar... jag har försökt att ladda hem virus program men det går inte att öppna upp dom för att det står att dom är infekterade. vad ska jag göra? Jag kan inte gå in någonstans på system inställningar eller nått.

Går det att göra nått, får panik... snälla kan någon hjälpa mig..

tack på förhand
Citera
2011-01-15, 19:27
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torvis
Snälla ! Kan någon hjälpa mig.. Nu står det på min dator : Warning... you´re computer is infected... och jag kommer ingenstans... det är blå bakgrund och det står att jag måste ladda hem system tool virusprogram som kostar pengar... jag har försökt att ladda hem virus program men det går inte att öppna upp dom för att det står att dom är infekterade. vad ska jag göra? Jag kan inte gå in någonstans på system inställningar eller nått.

Går det att göra nått, får panik... snälla kan någon hjälpa mig..

tack på förhand
Starta datorn i felsäkert läge med nätverk. Det gör du genom att trycka f8 repeterat vid uppstarten. Du får då upp en meny där du kan välja det. Ladda ner Malwarebytes' Anti-Malware och installera det: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installera och låt det uppdatera sig. Kör sedan en snabb scan med programmet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in