• 1
  • 2
2011-01-14, 14:49
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaettern
Jag är ganska säker på att det fungerar.
jag brände ut ett xp på skiva, med active iso burner. Den blev completed utan problem. Jag kör in cd på de stationära där jag har problem, trycker på f8 på boot screen, sedan kommer nästa skärm upp där det ploppar upp Boot from cd och man hur att disken börjar låta lite, men sedan skickas jag som vanligt tillbaka till windows error recovery där det inte spelar någon roll vad ja väljer för jag kommer till samma loopade W7 installation. Vad gör jag för fel?
Citera
2011-01-14, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
jag brände ut ett xp på skiva, med active iso burner. Den blev completed utan problem. Jag kör in cd på de stationära där jag har problem, trycker på f8 på boot screen, sedan kommer nästa skärm upp där det ploppar upp Boot from cd och man hur att disken börjar låta lite, men sedan skickas jag som vanligt tillbaka till windows error recovery där det inte spelar någon roll vad ja väljer för jag kommer till samma loopade W7 installation. Vad gör jag för fel?

Jag kommer inte ihåg vad "f8" betyder om man trycker på den. Vad betyder den?
Boota med xp och sen kommer man ju in i installationsprogrammet för xp, och där kan man formatera.

Det verkar som den INTE bootar från cd'n.
Citera
2011-01-14, 15:30
Bannlyst
Normalt sätt så brukar datorn fråga om man ska bota från cd'n, att man ska trycka på en knapp för att göra så.
Citera
2011-01-14, 15:45
Bannlyst
Du kanske ska prova att ladda ner någon annab. Jag har också laddat ner xp,vista-isos och sen har de av någon outgrundlig anledning vägrat att boota, så jag har varit tvungen att prova med andra tills det funkar.
Citera
2011-01-14, 16:09
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Du kanske ska prova att ladda ner någon annab. Jag har också laddat ner xp,vista-isos och sen har de av någon outgrundlig anledning vägrat att boota, så jag har varit tvungen att prova med andra tills det funkar.

okej tack för svaren! det kan ju vara så att jag behöver en annan .iso. Men de tråkiga är att när texten "booting from cd" kommer upp så ser man inte om det står någut under, utan den skärs av precis under på något vänster? Kan det vara så att man ska trycka på en knapp där haha? Vilken kan det vara då? Har testat med enter men det händer inget
Citera
2011-01-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
okej tack för svaren! det kan ju vara så att jag behöver en annan .iso. Men de tråkiga är att när texten "booting from cd" kommer upp så ser man inte om det står någut under, utan den skärs av precis under på något vänster? Kan det vara så att man ska trycka på en knapp där haha? Vilken kan det vara då? Har testat med enter men det händer inget

Ja, det kan jag inte svara på. På min dator räcker det att trycka på vilken som helst under ett givet tidsintervall, typ 3 sekunder eller något. Men jag måste trycka på någon, annars bootar den från hd.
Citera
2011-01-15, 22:31
Medlem
krillebois avatar
någon annan som har någon lösning? Jag har testat med 2 olika windows xp , men det är likadant att efter man trycker på f8 så kommer nästa skräm upp och de står "boot from cd" men sen kmr den till den gamla W7 installationen
Citera
2011-01-15, 22:39
Bannlyst
Citat:
någon annan som har någon lösning? Jag har testat med 2 olika windows xp , men det är likadant att efter man trycker på f8 så kommer nästa skräm upp och de står "boot from cd" men sen kmr den till den gamla W7 installationen

Har du ett externt usb-hårddiskchassi? I så fall kan du sätta in hårddisken där och koppla in din bärbara ochformatera.
http://www.inet.se/artikel/4902173/h...e-till-usb-2-0

kostar 212 kr, kan vara bra att ha f ö

har du nära till en netonnet lagerbutik, så har de nog också bra såna, och de har öppet på söndagar

Det finns något som heter Hirens bootcd, som man kan göra en j-a massa grejer med, men har aldrig provat själv, men den kan du säkert formatera med iaf
den finns att ladda ner typ på piratbukten
Senast redigerad av Klaettern 2011-01-15 kl. 22:43.
Citera
2011-01-15, 23:25
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Har du ett externt usb-hårddiskchassi? I så fall kan du sätta in hårddisken där och koppla in din bärbara ochformatera.
http://www.inet.se/artikel/4902173/h...e-till-usb-2-0

kostar 212 kr, kan vara bra att ha f ö

har du nära till en netonnet lagerbutik, så har de nog också bra såna, och de har öppet på söndagar

Det finns något som heter Hirens bootcd, som man kan göra en j-a massa grejer med, men har aldrig provat själv, men den kan du säkert formatera med iaf
den finns att ladda ner typ på piratbukten
'
tack klaettern!

Jag har ingen sådan hårddisk, men jag testar Hirens bootcd som jag håller på att ladda ner. den kan brännas med active ISO då ? och man ska trycka på en knapp vid bootscrenn också?
Citera
2011-01-15, 23:57
Bannlyst
Citat:
'
tack klaettern!

Jag har ingen sådan hårddisk, men jag testar Hirens bootcd som jag håller på att ladda ner. den kan brännas med active ISO då ? och man ska trycka på en knapp vid bootscrenn också?

Det är lite olika hur man ska bete sig om man vill boota från cd. Det skiljer från dator till dator. Men min uppfattning är att det idag är vanligt att det dyker upp "Press any key to boot fron cd...", och så har man några sekunder på sig att trycka.

Jag brukar bränna bränna iso och img-filer med imgburn, ett gratisprogram som är enkelt, litet och intuitivt.

http://www.imgburn.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in