• 1
  • 2
2011-01-14, 12:53
Medlem
krillebois avatar
Hej!

Jag har ett jobbigt problem, jag installerade (eller frskte) fr ca 3 veckor sedan W7 p min stationra dator. Det gick s lngt att installationen nstan var klar men den hngde sig p ngot stt. (eller s var det jag som var otlig) I vilket fall som helst s installerades aldrig OS:et utan varje gng jag knppte p datorn s kom windows recovery error upp. Dr kan man vlja Safe mode med CMD osv. Jag har testat alla val dr men det funkar inte att komma in p systemet. Om jag klickar p Kr windows med senast fungerande instllningar s kommer man till "setting up devices" p windows 7 installation guiden och sedan startar datorn om. Det gr inte komma frbi p ngot stt.
Jag har ven krt in en ny W7 cd och frskte med f8 i brjan och valt dvd /cd som prio ett i boot options men man kommer bara till den gamla installations loopen!

Nu r min frga: Kan man p ngot stt "ta bort" den gamla installationen och brja p en ny. Vill heslt kunna anvnda den nu efter snart en mnad!

Tack p frhand!
Citera
2011-01-14, 13:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Under installationens inledning finns mjlighet att vlja... Avancerat (tror jag det str)
D kommer du in i en ny skrmbild dr du kan radera befintliga partitioner och skapa ny!

Gr s, s slipper du rva problem frn din gamla installation.. Men du frlorar alla filer du har..
S skerhetskopiera de du vill spara frst...
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2011-01-14 kl. 13:14.
Citera
2011-01-14, 13:11
Medlem
understrecks avatar
Lgg in ett operativsystem p ett usb-minne, boota datorn med usb-minnet och radera din hdd frn minnet. Ang val av OS, Ubuntu Live CD kan enkelt lggas p ett usb-minne.
Citera
2011-01-14, 13:14
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av understreck
Lgg in ett operativsystem p ett usb-minne, boota datorn med usb-minnet och radera din hdd frn minnet. Ang val av OS, Ubuntu Live CD kan enkelt lggas p ett usb-minne.

Varfr g ver n efter vatten!!
det r fullstndingt ondigt.. Man raderar partitionerna via Windows installationsprogram.. s som jag beskrev ovan!
Citera
2011-01-14, 13:30
Medlem
understrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Varfr g ver n efter vatten!!
det r fullstndingt ondigt.. Man raderar partitionerna via Windows installationsprogram.. s som jag beskrev ovan!

Yes, sg inte ditt inlgg. Din lsning r klart enklare om den funkar.
Citera
2011-01-14, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av understreck
Yes, sg inte ditt inlgg. Din lsning r klart enklare om den funkar.

Ja, d mste systemet boota frn dvd'n. Det finns nog ngon knapptryckning som gr att man kan styra det, kommer inte ihg.
Citera
2011-01-14, 14:04
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Under installationens inledning finns mjlighet att vlja... Avancerat (tror jag det str)
D kommer du in i en ny skrmbild dr du kan radera befintliga partitioner och skapa ny!

Gr s, s slipper du rva problem frn din gamla installation.. Men du frlorar alla filer du har..
S skerhetskopiera de du vill spara frst...

hmm okej, men jag kommer ju inte till ngon installations inledning : ? utan de hoppar direkt dr dit den andra "slutade", s jag fr inte upp ngot val...kan man inte radera partitioner i BioS?
Senast redigerad av krilleboi 2011-01-14 kl. 14:07.
Citera
2011-01-14, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
hmm okej, men jag kommer ju inte till ngon installations inledning : ? utan de hoppar direkt dr den andra "slutade", s jag fr inte upp ngot val...kan man inte radera partitioner i BioS?

Har du ingen gammal win xp installations-cd?
Kr den, i installationen dr kan du formatera hrddisken. Gr det, och avbryt sen.
Citera
2011-01-14, 14:12
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaettern
Har du ingen gammal win xp installations-cd?
Kr den, i installationen dr kan du formatera hrddisken. Gr det, och avbryt sen.

jag har tyvrr inte det , det verkar vldigt lurigt det hr. Kan man bara hva loopen genom att "fake" installera ett annat OS?
Citera
2011-01-14, 14:14
Bannlyst
Citat:
jag har tyvrr inte det , det verkar vldigt lurigt det hr. Kan man bara hva loopen genom att "fake" installera ett annat OS?

Ja, det gr nog med linux ocks.

Har du ingen annan dator? Ladda ner i s fall xp och brnn.
Citera
2011-01-14, 14:25
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaettern
Ja, det gr nog med linux ocks.

Har du ingen annan dator? Ladda ner i s fall xp och brnn.
jag ska testa detta, tack!
Citera
2011-01-14, 14:35
Bannlyst
Citat:
jag ska testa detta, tack!

Jag r ganska sker p att det fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera