Citat:
Ursprungligen postat av theFonx
Hej
hur kommer det sig att flashbacks alla moderatorer har fått dille på att slå ihop massa trådar och kalla dem "den stora tjotafrästråden" eller liknande?
Det känns som att om problemet är att så många användare vill diskutera ett och samma ämne, är det inte bättre att ett nytt forum?
När trådar slås ihop är det ju jääkligt lätt att missa en viktig fråga, dessutom tar det ju lite död på en diskussion?
Detta är bara min konstruktiva feedback. Det känns som vi snart kommer hamna i ett läge där det inte spelar nån roll vad man skriver, det kommer flyttas till "den stora tråden" eller "den enda officiella tråden" som hanterar det ämnet. Är det så farligt om samma ämne diskuteras på flera fronter? har ni ont om databasutrymme? trådar som t.ex. Officiella Microsoft Office-tråden är ju helt galet att ha, borde inte det få ett eget forum?
jag får lite grann känslan av att det var en temporär lösning som har blivit permanent.
I och för sig har du en poäng, men i många fall är det bra att man väljer att slå ihop trådar. En gång i månaden kommer det i I&I identiska trådar i stil med "
När kommer raskriget hit?", Muslimer blir i majoritet år 2050" och "
Vem är svensk?". I juridikforumet kommer en gång i veckan frågan om hur man bestrider en faktura. Här finns det stor anledning att slå ihop trådar, men jag förstår att det inte är så i alla fall. En ihopslagning kan också effektivt döda diskussionen, men det kanske är meningen ibland?