2011-01-14, 00:28
Medlem
Tjo

Ovan FB-anvndare. Har ej hittat ngon trd som ger ett bra svar.

Skivan bootas inte nr jag startar upp, utan vanliga XP drar igng.
Jag har stllt in att CD/DVD ska bootas frst i bios
Om jag gr in i "den hr datorn" och dubbelklickar p cd/dvd-enheten str det att "den hr installationsdisken ej r kompatibel med min ver av windows. Fr att uppdatera behver du rtt installationsdisk..bla bla bla"

Jag frsker lgga W7 x64 p XP x32 SP3. Frmodar att det gr d datorn sger att min processor r:
AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual

Om ngon vnlig sjl har ett bra svar, en lttfrstelig lnk eller trd hr p FB som jag missat, uppskattas det stort

Mvh
Citera
2011-01-14, 00:32
Medlem
crillecrilles avatar
Moderkort?
Citera
2011-01-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Moderkort?

vart ser jag det? ..stationr burk.. kan man se det i systemet eller lr jag ppna burken?..r rtt kass p snt hr
Citera
2011-01-14, 02:43
Medlem
Sticky Fingazs avatar
Ladda hem everest home edition s kan du se vad du har fr moderkort o sen klura ut om du kan kra x64 ht
Citera
2011-01-14, 10:21
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du brnde ut skivan UTAN att gra skivan bootbar???

Du missar att trycka p valfri tangent fr att starta mot skivan??

I de flesta moderna moderkorts BIOS finns en funktion som anger "tryck F8 fr Bootmeny"
Den krver dock att du inaktiverar ev. BIOS-logga som normalt dljer korrekt skrminfo frn BIOS!

Frslag:

Ladda ner http://www.freshdiagnose.com/freshdiag.html installera och du kan se EXAKT vilket moderkort du har!
Sedan surfar du till moderkortstillverkarens webbplats och laddar ner en MANUAL fr just ditt moderkort.

Ls dr i hur du gr in i BIOS och vilka val som finns att vlja p!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in