2011-01-14, 00:28
Medlem
Tjo

Ovan FB-användare. Har ej hittat någon tråd som ger ett bra svar.

Skivan bootas inte när jag startar upp, utan vanliga XP drar igång.
Jag har ställt in att CD/DVD ska bootas först i bios
Om jag går in i "den här datorn" och dubbelklickar på cd/dvd-enheten står det att "den här installationsdisken ej är kompatibel med min ver av windows. För att uppdatera behöver du rätt installationsdisk..bla bla bla"

Jag försöker lägga W7 x64 på XP x32 SP3. Förmodar att det går då datorn säger att min processor är:
AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual

Om någon vänlig själ har ett bra svar, en lättförståelig länk eller tråd här på FB som jag missat, uppskattas det stort

Mvh
Citera
2011-01-14, 00:32
Medlem
crillecrilles avatar
Moderkort?
Citera
2011-01-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Moderkort?

vart ser jag det? ..stationär burk.. kan man se det i systemet eller lär jag öppna burken?..är rätt kass på sånt här
Citera
2011-01-14, 02:43
Medlem
Sticky Fingazs avatar
Ladda hem everest home edition så kan du se vad du har för moderkort o sen klura ut om du kan köra x64 öht
Citera
2011-01-14, 10:21
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du brände ut skivan UTAN att göra skivan bootbar???

Du missar att trycka på valfri tangent för att starta mot skivan??

I de flesta moderna moderkorts BIOS finns en funktion som anger "tryck F8 för Bootmeny"
Den kräver dock att du inaktiverar ev. BIOS-logga som normalt däljer korrekt skärminfo från BIOS!

Förslag:

Ladda ner http://www.freshdiagnose.com/freshdiag.html installera och du kan se EXAKT vilket moderkort du har!
Sedan surfar du till moderkortstillverkarens webbplats och laddar ner en MANUAL för just ditt moderkort.

Läs där i hur du går in i BIOS och vilka val som finns att välja på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in