2011-01-13, 23:48
Bannlyst
Jag har funderat på om man skulle starta en civil olydnads kampanj för att stoppa invandringen? Finns det fler här som delar mina tankegångar? Vad tror ni, vilka metoder skulle vara lämpliga?
Skattevägran? Folkmassor som blockerar flyktingförläggningar? Se till att post riktad till och från invandrare försvinner? Skicka hem flygblad till nyanlända invandrare att de inte är välkomna här? Kom med era förslag.
2011-01-13, 23:55
Medlem
UAAs avatar
Jag tror inte detta skulle ge resultat.
Aktionerna skulle ge negativ press och sympatierna från medel-svensson skulle sjunka.

Varför sjunka till ligisternas nivå?
2011-01-13, 23:57
Medlem
Yubabas avatar
Sådant här skapar i längden bara mer problem eftersom att dessa stackare kommer att gråta ut i aftonbladet och få sympatier Aftonbladets löpsedlar kommer att prydas med rubriker som: "Nazistchock" och "Högerextremister önskar livet ur flyktingar"
2011-01-13, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yubaba
Sådant här skapar i längden bara mer problem eftersom att dessa stackare kommer att gråta ut i aftonbladet och få sympatier Aftonbladets löpsedlar kommer att prydas med rubriker som: "Nazistchock" och "Högerextremister önskar livet ur flyktingar"

Kanske vi skulle börja med civil olydnad mot Aftonbladet i samma veva?
2011-01-13, 23:59
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusbananus
Jag har funderat på om man skulle starta en civil olydnads kampanj för att stoppa invandringen? Finns det fler här som delar mina tankegångar? Vad tror ni, vilka metoder skulle vara lämpliga?
Skattevägran? Folkmassor som blockerar flyktingförläggningar? Se till att post riktad till och från invandrare försvinner? Skicka hem flygblad till nyanlända invandrare att de inte är välkomna här? Kom med era förslag.
Tror du det kommer funka om man sjunker till den nivån? Knappast. Den enda möjligheten för dig skulle vara att börja engagera dig politiskt i SD och hoppas att stödet för partiet ökar markant till nästa val och på så sätt påverka.
2011-01-14, 00:03
Medlem
vågar ej göra sånt... då kanske nån klipper min tung..

Din ide kräver ganska stora resurser men för att nå ut till folk billigt borde media andvändas om du tänkte på att förmedla något budskap.
2011-01-14, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
vågar ej göra sånt... då kanske nån klipper min tung..

Din ide kräver ganska stora resurser men för att nå ut till folk billigt borde media andvändas om du tänkte på att förmedla något budskap.
Youtube kanske?
2011-01-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anusbananus
Youtube kanske?
Det är ju ganska populärt!
Många blir kända genom bloggar och så får man folk att lyssna
Man måste vara smart bara och få ut sitt budskap till alla (som politiker gör) kanske är dumt att bara sprida hat du får nog linda in det.....
2011-01-14, 00:17
Medlem
PattiFnatts avatar
Problemet med din ide är att svensken är för lat och feg för att agera irl. De motstånd mot invandringen som sker är främst via internet. En ide som skulle kunna funka är att man lägger upp en hemsida där folk fritt kan lägga upp en invandrar med namn, bild och kryssa in på en karta. Folk skulle då kunna gå in och se vilka invandrare som finns i en närhet och skriva massa skit som de gjort. På så sätt skulle alla invandrare bli granskade och stå till svars för allt dumt de gör

Tänk er invandrarboken.se liknande facebook där alla invandrar finns med och folk fritt kan bedöma om de är bra eller dåliga invandrare :P
2011-01-14, 00:19
Medlem
Yubabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattiFnatt
Problemet med din ide är att svensken är för lat och feg för att agera irl. De motstånd mot invandringen som sker är främst via internet. En ide som skulle kunna funka är att man lägger upp en hemsida där folk fritt kan lägga upp en invandrar med namn, bild och kryssa in på en karta. Folk skulle då kunna gå in och se vilka invandrare som finns i en närhet och skriva massa skit som de gjort. På så sätt skulle alla invandrare bli granskade och stå till svars för allt dumt de gör

Tänk er invandrarboken.se liknande facebook där alla invandrar finns med och folk fritt kan bedöma om de är bra eller dåliga invandrare :P

Guld
2011-01-14, 00:24
Medlem
Du glömmer att vi bor i ett land fyllt av svenskar,= ingen kommer göra ett skit oavsett vad som händer.
2011-01-14, 00:31
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattiFnatt

Det DÄR var fan en av de bästa idéerna jag hört på länge. SNÄLLA kan inte någon jävel göra det. Någon pissed-off förälder till berikat barn, som inte har något att förlora. Jag är inte i Sverige atm och kan inte webb-design, + jag har mycket att förlora, drf jag hoppas att någon annan gör det.

För övrigt hoppas jag innerligt att folk börjar med civil olydnad snart. Jag menar, vem vill ens betala skatt i Sverige längre? Föda upp våldtäktsmän? Om jag får chansen är jag lätt på, och det tror jag många fler där ute också är.

All respekt och heder till er modiga själar där ute!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in