Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-13, 22:02
Medlem
Jag har försökt spela in ljud från datorn nu ett par dagar men får bara samma usla resultat. Ljudet spelas in, men blir svagt och knastrigt. Jag har använt Audacity och vanliga Ljudinspelaren och får samma problem, och försökt spela in från Spotify och från foobar. Jag har även spelat in lite tystnad av ren desperation och då syns ett knappt hörbart brus i vågformen i Audacity. Det känns som att det är ljudkortet och inte programmen som krånglar, är det rätt?

Det konstiga är att allt annat ljudrelaterat på min dator fungerar perfekt. Jag har fint ljud ur högtalarna, spela in via mikrofon går hur bra som helst, inga konstiga problem alls förutom nu detta.

Jag vet inte riktigt hur man tar reda på vilket ljudkort man har, i enhetshanteraren står det, under Ljud- video och spelenheter, "ATI High Definition Audio Device" och "VIA High Definition Audio" om det kan vara till hjälp. Jag har ett moderkort som heter Asus M4A78 Pro som vad jag förstår har ljudkort inbyggt, och till det har jag senaste drivrutinerna.

Jag fattar inte. Vad gör jag för fel?! Jag blir galen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in