Jag har fått en A-skattsedel hemskickad där det står att jag ska visa denna sedel för min arbetsgivare då skatteverket tror att min arbetsgivare inte har tillgång till denna via internet.
Saken är bara den att jag är arbetslös och har gått på a-kassa.
Så jag vet inte vem som ska se denna....
Men, jag och en vän ska starta AB snart så vi satte in aktiekapitalet på en bank som även skrev in mig som kund. Kan banken ha missuppfattat att jag skulle arbeta för min vän just nu och gjort någon anmälan?
Jag har även gjort, för skatteverket, oanmälda inhopp på just ovanstående företag. Det har mest handlat om att hämta och lämna material och verktyg. Skulle tro att det handlar om 4-5000:- jag fått sedan september, så det är inga astronomiska summor.
Men likväl, kan någon ha anmält mig för svartjobb?
Kan en hemskickad A-Skattsedel vara första steget för att bekämpa eventuellt svartjobb?
Nej, A-skattsedeln skickas just för det som står att skv tror att din ag inte har koll på din tabell, har du ingen ag nu så är det bara att slänga och glömma.
Nej, A-skattsedeln skickas just för det som står att skv tror att din ag inte har koll på din tabell, har du ingen ag nu så är det bara att slänga och glömma.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!