2011-01-13, 19:57
Medlem
Troglodytes avatar
Jag har fått en A-skattsedel hemskickad där det står att jag ska visa denna sedel för min arbetsgivare då skatteverket tror att min arbetsgivare inte har tillgång till denna via internet.
Saken är bara den att jag är arbetslös och har gått på a-kassa.
Så jag vet inte vem som ska se denna....

Men, jag och en vän ska starta AB snart så vi satte in aktiekapitalet på en bank som även skrev in mig som kund. Kan banken ha missuppfattat att jag skulle arbeta för min vän just nu och gjort någon anmälan?

Jag har även gjort, för skatteverket, oanmälda inhopp på just ovanstående företag. Det har mest handlat om att hämta och lämna material och verktyg. Skulle tro att det handlar om 4-5000:- jag fått sedan september, så det är inga astronomiska summor.
Men likväl, kan någon ha anmält mig för svartjobb?

Kan en hemskickad A-Skattsedel vara första steget för att bekämpa eventuellt svartjobb?
Citera
2011-01-13, 20:00
Medlem
Nej, A-skattsedeln skickas just för det som står att skv tror att din ag inte har koll på din tabell, har du ingen ag nu så är det bara att slänga och glömma.
Citera
2011-01-13, 20:05
Medlem
Troglodytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr blueeye
Nej, A-skattsedeln skickas just för det som står att skv tror att din ag inte har koll på din tabell, har du ingen ag nu så är det bara att slänga och glömma.

kort, koncist, informativt. Tack!
Citera
2015-06-07, 20:24
Medlem
Kan man hämta ut en A-skattsedel från skattekontoret eller måste den beställas på nätet?
Citera
2017-03-15, 18:03
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Kan man hämta ut en A-skattsedel från skattekontoret eller måste den beställas på nätet?

Jag bumpar denna fråga!
Citera
2017-03-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Jag bumpar denna fråga!
Oj, gammal bump! Men om jag inte missminner mig helt så tror jag att jag laddade ner min via skatteverkets hemsida med hjälp av bank-id. Testa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in